Purple_Pixiedust Skrevet 14. mars #301 Skrevet 14. mars Jeg snuser og snuser. Og spiser. Er ikke annet å gjøre når man er innlagt. Aner ikke hvor lenge jeg må være her. 1
Margit777 Skrevet 14. mars #302 Skrevet 14. mars (endret) Willi2 skrev (På 12.1.2021 den 22.44): Haha jeg må le litt av alt du gråt for, at teppekanten hadde brett 😂 Men det er ikke så rart når man er vant til daglig kunstig tilførsel av dopamin og andre positive signalstoffer til hjernen og plutselig stopper. Man er jo vant til å få en boost flere ganger for dagen. Rart at det ikke er mer snakket om hvilke konsekvenser snus kan gi ved snusslutt. Selv om jeg leser at det er vanlig å bli hissig og irritabel, så har jeg ikke funnet så masse om angst (eller uvirkelighetsfølelse, vimsethet osv) Står pent lite. Og damer blir penere med yngre ansiktshud. Nicotinen suger ut fuktighet. Jeg ser det bare på nedtrapping,huden er ikke så grå og bleik. Og mindre porer. Synes dette bør stå som gode grunner for å slutte. Endret 14. mars av Margit777 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars #303 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2026 den 12.29): Det blir bedre!! Hvordan går det med deg i dag? Anonymkode: aa973...21c Nå går det mye bedre! Er i dag 7 døgn uten. Jeg savner snusen enda (selvsagt), men etter at jeg bikket 2-3 døgn uten snus så tenkte jeg at dette er da aldeles ikke så ille som jeg trodde det skulle bli. Ved andre forsøk på å slutte tidligere så har jeg hatt det myyye verre. Så jeg var positivt overrasket over det! 😄 Ikke hatt noe særlig nattesvette og humøret har holdt seg ok. Idag har jeg faktisk kjent en del på abstinenser i forhold til de andre dagene, men det er nok fordi denne dagen har vært unormalt stressende, og jeg har gått rundt mer irritert enn vanlig og da frister snus enda mer 😩😮💨 Men, jeg har sagt til meg selv at jeg må holde meg ut året og hvis livet ikke føles fullkomment ut på slutten av året så får jeg bare begynne igjen 😅 Anonymkode: fef2f...5de
Purple_Pixiedust Skrevet 20. mars #304 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nå går det mye bedre! Er i dag 7 døgn uten. Jeg savner snusen enda (selvsagt), men etter at jeg bikket 2-3 døgn uten snus så tenkte jeg at dette er da aldeles ikke så ille som jeg trodde det skulle bli. Ved andre forsøk på å slutte tidligere så har jeg hatt det myyye verre. Så jeg var positivt overrasket over det! 😄 Ikke hatt noe særlig nattesvette og humøret har holdt seg ok. Idag har jeg faktisk kjent en del på abstinenser i forhold til de andre dagene, men det er nok fordi denne dagen har vært unormalt stressende, og jeg har gått rundt mer irritert enn vanlig og da frister snus enda mer 😩😮💨 Men, jeg har sagt til meg selv at jeg må holde meg ut året og hvis livet ikke føles fullkomment ut på slutten av året så får jeg bare begynne igjen 😅 Anonymkode: fef2f...5de Så bra du slutter. Jeg har en pause fra slutningen for jeg er tvangsinnlagt og går jo på veggen her. Både spiser mye og snuser.
Jente50 Skrevet 20. mars #305 Skrevet 20. mars Jeg vil gjerne slutte, men gruer meg for abstinens det må vel hjelpe med fysisk aktivitet?
AnonymBruker Skrevet 20. mars #306 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nå går det mye bedre! Er i dag 7 døgn uten. Jeg savner snusen enda (selvsagt), men etter at jeg bikket 2-3 døgn uten snus så tenkte jeg at dette er da aldeles ikke så ille som jeg trodde det skulle bli. Ved andre forsøk på å slutte tidligere så har jeg hatt det myyye verre. Så jeg var positivt overrasket over det! 😄 Ikke hatt noe særlig nattesvette og humøret har holdt seg ok. Idag har jeg faktisk kjent en del på abstinenser i forhold til de andre dagene, men det er nok fordi denne dagen har vært unormalt stressende, og jeg har gått rundt mer irritert enn vanlig og da frister snus enda mer 😩😮💨 Men, jeg har sagt til meg selv at jeg må holde meg ut året og hvis livet ikke føles fullkomment ut på slutten av året så får jeg bare begynne igjen 😅 Anonymkode: fef2f...5de Så fantastisk å høre! Det virker som om du har veldig god motivasjon til å få det til nå. Jeg synes også at etter dag 3 så var det veldig tøft, en kneik. Stay strong! Anonymkode: aa973...21c
AnonymBruker Skrevet 24. mars #307 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 22.28): Hadde snust i 8 år. 3 år siden nå. Svimmel og vimsete, ja. Følte meg også energisk. Opptrådde som en duracellkanin på jobb, klarte ikke sitte i ro. Og kvalm! Depressiv med angst etter 2-3 uker som varte i et par måneder. Men igjen, jeg tror jeg er overfølsom for nikotin, for det er vel ikke normalt å reagere såå sterkt psykisk som det jeg gjorde. Trøsten er at det er forbigående, HVIS du opplever det. Og kanskje det viktigste av alt, du VET hva disse depressive følelsene og angsten skyldes ettersom jeg sier at du KAN oppleve det. Jeg skjønte ikke at det var relatert til snus, så jeg trodde det hadde raknet for meg psykisk. Men etter å tilslutt ha konsultert med en erfaren og seriøs lege så fikk jeg beskjed om at dette kunne skje av snus, og derav roet jeg meg. Så gikk det etterhvert over av seg selv. Bare ta det med ro du, jeg tror størsteparten som slutter med snus ikke får noe av dette i den graden jeg hadde det. Anonymkode: c7909...4d3 Snusfri i 5 dager jeg nå, og kjenner meg så igjen i dette. Skjer omtrent hver gang jeg prøver å slutte. Det er også grunnen til at jeg sprekker også, blir rett og slett bekymret og redd for om jeg er i ferd med å bli gal! 😵💫 Gråte over ingenting, bli sint for ingenting, og så helt flat. Repeat, repeat, repeat. Helt til jeg sprekker og tenker at det er ikke verdt det, da får jeg heller snuse hvis man skal bli så "gærn" Hjelper heller ikke at eks snusere og eks røykere jeg kjenner sier jeg overdriver og lager unødvendig drama, for i følge de er det ikke så vanskelig som jeg skal ha det til..... 😒 Får se om jeg klarer det denne gangen da men tviler. Denne tråden er uansett en fin trøst. Kanskje det kan motivere andre til å bruke påskeferien til å kutte nikotinen? Anonymkode: e8fc2...17b
Purple_Pixiedust Skrevet 24. mars #308 Skrevet 24. mars Fortsatt innlagt og mye snusing. Jeg som var så godt i gang. Har fotfølge, så eneste trøst er å snuse.
AnonymBruker Skrevet 3. april #309 Skrevet 3. april Hvordan går det her inne da? Anonymkode: aa973...21c
Purple_Pixiedust Skrevet 4. april #310 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvordan går det her inne da? Anonymkode: aa973...21c Jeg snuser mye. Er innlagt på tvang. Skal slutte når jeg skrives ut. Når enn det blir. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #311 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2026 den 18.56): Hvordan går det her inne da? Anonymkode: aa973...21c Jeg skal slutte akkurat nå 😊 Anonymkode: e8fc2...17b 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #312 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg skal slutte akkurat nå 😊 Anonymkode: e8fc2...17b Masse lykke til! Sluttet før? Anonymkode: aa973...21c
AnonymBruker Skrevet 7. april #313 Skrevet 7. april Hei igjen! Om to dager har jeg holdt meg i 4 uker! 😄 Ting går enda veldig bra, men jeg kjenner jeg savner det enda. Er liksom noe som mangler og når jeg tenker på snus så får jeg lyst på, men jeg forsøker å ikke ha fokus på det. Alt i alt har jeg hatt egentlig veldig lite sug og fysiske plager sånn sett i forhold til de andre gangene jeg har sluttet. Dette er desidert den letteste gangen jeg har slutta av alle gangene. Og når det er så lett, så er det nesten litt skummelt, for da er det lett å tenke at man bare kan begynne igjen for å heller slutte en annen gang 😅 Anonymkode: fef2f...5de
AnonymBruker Skrevet 7. april #314 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei igjen! Om to dager har jeg holdt meg i 4 uker! 😄 Ting går enda veldig bra, men jeg kjenner jeg savner det enda. Er liksom noe som mangler og når jeg tenker på snus så får jeg lyst på, men jeg forsøker å ikke ha fokus på det. Alt i alt har jeg hatt egentlig veldig lite sug og fysiske plager sånn sett i forhold til de andre gangene jeg har sluttet. Dette er desidert den letteste gangen jeg har slutta av alle gangene. Og når det er så lett, så er det nesten litt skummelt, for da er det lett å tenke at man bare kan begynne igjen for å heller slutte en annen gang 😅 Anonymkode: fef2f...5de Takk, dette var veldig motiverende å lese. Deilig at det faktisk er mulig å slutte uten å slite så helsikes mye😆 Ikke gidd å begynn igjen. Du har kommet langt nå! Anonymkode: aa973...21c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå