Gå til innhold

Derfor er du singel som kvinne.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så det er mulig at noen har kommentert dette før. Uansett: Jeg kjenner ingen kvinner som tar til takke med en mann de synes er uattraktiv og fysisk uappetittlig. Så å si alle forhold i vår del av verden begynner med forelskelse og det vet du like godt som jeg.

Hvis kvinner firer på utseendekravene i eldre alder, så handler det jo om at de har blitt klokere og har innsett at et pent utseende selvfølgelig ikke borger for noenting. Det som teller til syvende og sist er personligheten.

Det blir for dumt, når kvinner velger såkalt attraktive menn er det feil, og jamen meg er det ikke feil når de velger såkalte uattraktive menn også. Hva skal til for at du tenker at noen har valgt hverandre fordi de ble glad i hverandre? Det er nemlig sånn det er for de fleste av oss. 

Anonymkode: 73cd8...9e1

Det er ikke alltid sånn. Joda, det finnes folk som tar til takke. Og særlig voksne attraktive kvinner blir sammen med menn som er under deres liga. De attraktive bør date hverandre og de mindre attraktive hverandre. Har aldri skjønt dette med å bli sammen med noen for å slippe å være alene. 

Anonymkode: d05b7...3f0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

😅 Jeg er kvinne, og i et samboerforhold. Jeg er bare så sykt lei av kvinner her inne som klager og klager og klager. 
Hvorfor velger kvinner seg menn som vil være utro? Jeg har vært i flere forhold, men ingen av mennene har vært utro. 

Anonymkode: cfbf9...c04

Menns hensynsløshet og illojalitet overfor familie og barn er ikke kvinners feil. Slutt med å legge skylden på kvinner for menns hensynsløse fremferd.

Anonymkode: f137c...aea

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Typisk kvinne å aldri se feil med seg selv. 😅

~Ts 

Bortsett fra at jeg snakker ikke om meg selv, jeg snakker om fakta. Det finnes ikke den mann på jorda som du kunne ha gitt bort gratis som jeg er interessert i. Det er DU som snakker om deg selv og at ingen menn har noensinne bedratt deg. Snakk om å møte seg sjæl i døra.

• Liker 3
Skrevet

Typisk kvinne å aldri se feil med seg selv. 😅

~Ts 

Det å aldri se feil med seg selv er noe som gjelder alle kjønn.

Også er dette mer individuelt enn kjønn, noen ser sine feil andre gjør det ikke.

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke alltid sånn. Joda, det finnes folk som tar til takke. Og særlig voksne attraktive kvinner blir sammen med menn som er under deres liga. De attraktive bør date hverandre og de mindre attraktive hverandre. Har aldri skjønt dette med å bli sammen med noen for å slippe å være alene. 

Anonymkode: d05b7...3f0

Som voksen kvinne må jeg si at det er mer enn - eller kanskje helst andre - egenskaper enn utseende og lønnsnivå som gjør en mann attraktiv. Personligheten har mer å si. At han er oppegående og samfunnsinteressert, har glimt i øyet, godt humør og ikke tar seg selv høytidelig, scorer høyt både hos meg og de fleste kvinnene i min omgangskrets. 

Endret av Roci
  • Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Menns hensynsløshet og illojalitet overfor familie og barn er ikke kvinners feil. Slutt med å legge skylden på kvinner for menns hensynsløse fremferd.

Vi har en ny favoritt til ukas mest dustete generalisering!👏👏👏

AnonymBruker
Skrevet

😅 Jeg er kvinne, og i et samboerforhold. Jeg er bare så sykt lei av kvinner her inne som klager og klager og klager. 
Hvorfor velger kvinner seg menn som vil være utro? Jeg har vært i flere forhold, men ingen av mennene har vært utro. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Alterego666 skrev (2 minutter siden):

Vi har en ny favoritt til ukas mest dustete generalisering!👏👏👏

For et forunderlig svar. Ts legger skylden på kvinner for menns utroskap, jeg svarte at de utroe mennenes hensynsløshet er ikke kvinnenes feil. Hvorfor henvender du deg til meg og ikke til den jeg svarer?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel fordi jeg har det ekstremt bra alene og jeg ser ikke noe poeng i å være sammen med noen bare for å ikke ha sivilstatus singel. Det er jo ikke som at jeg på noen måte trenger en mann, jeg klarer meg på alle måter selv, og om jeg skulle få behov for å bytte tak er jeg full førlig og i stand til å ringe fagfolk som kan fikse det. De jeg har vært sammen med har jeg valgt fordi de har hatt noe ved seg som gjør det verdt å ofre singeltilværelsen, fordi jeg ikke ville være uten dem. Og det har handlet om ting som felles interesser og felles humor eller noe så udefinerbart som at det bare føltes godt å være i nærheten av dem.

Høy lønn og høy kropp har aldri vært faktorer jeg dømmer menn etter. Faktisk er jeg så liten selv at jeg rent estetisk foretrekker menn som ikke er så veldig høye, og jeg har det gjerne med å gå best overens med menn som ikke har spesielt god lønn eller statusyrke, sistemann var historiker og jobbet som lærer. 

Anonymkode: d43c2...f34

• Liker 4
Skrevet
youcancallmejune skrev (2 timer siden):

Det er ingen som nekter dere å velge fagbrev, men jeg synes det er drøyt at dere legge skylden på kvinners krav hvis  dere ikke har draget på grunn av lav utdanning. Tilpass dere eller lev alene, evt bli attraktive på andre områder. Man må utmerke seg på en eller annen måte for å bli lagt merke til. Det er det samme for kvinner. De som ikke er pene må jobbe med sjarmen eller andre ting. Det er klart det finnes reflekterte menn med fagbrev, men når man har studert lenge merker man det vanligvis raskt når den man snakker med ikke har det.

igjen de som sitter slike krav til en partner? Lykke til! Se ned på andre fordi de har en annen utdannelse en seg selv? Ja det er jo et ekstremt dårlig karaktertrekk. Utdannelse uansett yrke er ikke noe garanti for at man får et forhold til og vare, det er heller ikke noe garanti for at man er spesielt "klok" heller ikke  utover sitt fagområde og knapt nok det. Mange høyt utdannede har forutinntatte  politisk korrekte holdninger som er innlært over et langt utdanningsløp. Det betyr ikke at det er et sannhet serum som dere har fått som gir dere enerett på sannheten og refleksjoner rundt hele livet sine mange spørsmål. Det jeg har opplevd er at mange da har opphøyet seg selv til "besserwissere" for "jeg" har jo en master! Så skal man finne en likesinnet og danne et ekkokammer som man trives i. For et nitrist liv!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kvinner er like illojale som menn.

Anonymkode: 784f5...41b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Renholdere og servitører/kjøkkenfolk innen hotell- og reiseliv, ansatte innen utelivsbransjen, en drøss av scenearbeidere etc innen kulturbransjen. For å nevne noen. Du leser ikke aviser du eller?

Anonymkode: 62972...f5b

Det var du, ikke jeg, som slengte ut påstand om at de uten fagutdannelse i større grad ble permittert. Da må du jo kunne dokumentere det.

Anonymkode: 70375...3db

AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (1 minutt siden):

igjen de som sitter slike krav til en partner? Lykke til! Se ned på andre fordi de har en annen utdannelse en seg selv? Ja det er jo et ekstremt dårlig karaktertrekk. Utdannelse uansett yrke er ikke noe garanti for at man får et forhold til og vare, det er heller ikke noe garanti for at man er spesielt "klok" heller ikke  utover sitt fagområde og knapt nok det. Mange høyt utdannede har forutinntatte  politisk korrekte holdninger som er innlært over et langt utdanningsløp. Det betyr ikke at det er et sannhet serum som dere har fått som gir dere enerett på sannheten og refleksjoner rundt hele livet sine mange spørsmål. Det jeg har opplevd er at mange da har opphøyet seg selv til "besserwissere" for "jeg" har jo en master! Så skal man finne en likesinnet og danne et ekkokammer som man trives i. For et nitrist liv!

Det er ingen som velger partner på bakgrunn av politisk korrekthet. Kun menn kan ha kvinner som er vesentlig mindre utdannede/informerte enn dem selv fordi kvinner ønsker faktiske partnere med like interesser. Man behøver ikke mastergrad for dette, det er en vesentlig forskjell mellom rørlegger Pål som kun interesser seg for fotball/gutta og må ha hjelp til å koke et egg, og snekker Per som er interessert i historie/dagsaktuelle hendelser og gjerne disker opp med lammelår til vennepar på middag.

Kun menn kan ha partnere som ikke har kunnskap om, eller interesse for noe utenfor dem selv, fordi menn ser ikke på kvinner som likeverdige partnere. For mange menn er sex, hushjelp og barneproduksjon nok fordi deres faktiske venner, de de faktisk elsker og respekterer er menn som er kompiser, ikke kona.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner er like illojale som menn.

Anonymkode: 784f5...41b

Menns utroskap er ikke de bedratte kvinnenes feil, som er posten jeg svarte til. Dette er så innlysende sant at å protestere på det er pinlig. Folk, her menn, på kg er så dumme at jeg får hodepine av å lese det som skrives her.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Svaret er stort sett:

hvis du er deg selv og jakter på den type du er interessert i og som passer til den du er så vil du finne den rette.

Så i stedet for å finne en person som skal veie opp for dine mangler, heve din status eller være denne prinsen på den hvite hest - så Finn ut hvem du er og hva du passer med.

og forskning sier også at dagens menn er de som har kontrollen like mye som damer. Likestilling gjør at vi ikke lenger kan si at dama bestemmer om det skal bli en date.  
Vi trenger ikke en forsørger - og dermed masse skillesmisser. Som farmor sa «hadde jeg vært 40 i dag hadde jeg skilt meg fra din farfar for lenge siden!!!» hun måtte bli der hun var.

så i stedet for å sutre, sjekk opp den du finner litt attraktiv? Jeg sjekker opp menn, men jeg liker selv best å bli sjekket opp.

Anonymkode: 2f65b...944

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var du, ikke jeg, som slengte ut påstand om at de uten fagutdannelse i større grad ble permittert. Da må du jo kunne dokumentere det.

Anonymkode: 70375...3db

Jeg har aldri snakket om «fagutdannelse» men om «utdannelse» i betydning høyere utdannelse. Beklager, men i min verden skiller jeg mellom «høyere utdannelse» og «ingen utdannelse», hvor jeg regner fagutdanninger inn under sistnevnte. Vet det ikke er politisk korrekt, men sånn er det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi trenger ikke en forsørger - og dermed masse skillesmisser. Som farmor sa «hadde jeg vært 40 i dag hadde jeg skilt meg fra din farfar for lenge siden!!!» hun måtte bli der hun var.

Anonymkode: 2f65b...944

Artig hvordan dette poenget alltid er glemt i mannsrettighetsbevegelsen. Når kvinner ikke lever som slaver, avhengige av mannens inntekt, så stiller de litt høyere krav. Du vet sånne menneskekrav om å bli behandlet med respekt og å bli verdsatt, som menn tar som en selvfølge i alle livets scenarioer.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man behøver ikke mastergrad for dette, det er en vesentlig forskjell mellom rørlegger Pål som kun interesser seg for fotball/gutta og må ha hjelp til å koke et egg, og snekker Per som er interessert i historie/dagsaktuelle hendelser og gjerne disker opp med lammelår til vennepar på middag.

Kun menn kan ha partnere som ikke har kunnskap om, eller interesse for noe utenfor dem selv, fordi menn ser ikke på kvinner som likeverdige partnere.

Dette er så kunnskapsløst som det kan få blitt, og veldig nedlatende ovenfor de som ikke er like høyt utdannet som deg selv. Kjenner mange som ikke har spesielt høy utdannelse som interesserer seg for mye "utenfor" seg selv og har mye kunnskap de har tilegnet seg utenfor en utdanninginstitusjon. Samtidig er det mange med master som kan lite "utenfor seg selv" som er rene fagidioter og kjedelig og konversere ut over fagområdet deres.

Dette med felles verdier og interesser trenger ikke ha noe med utdanning og gjøre i det hele tatt. En lege som har friluftsliv som sin store interesse, kan fort finne en rørlegger eller tømrer som  som også har dette. Det hele handler om og finne en kjemi og bli kjent. Fagprat får man mer en nok av på jobb og kontaktnettet sitt  rundt arbeidsplassen.

Felles verdier er vel en av de viktigste tingene utover "kjemi". Spesielt om man skal satse i et forhold og man har som plan og oppdra barn. En kristen lege som finner seg en annen lege som er ateist er oppskriften på og kjøre seg selv i grøfte i et forhold. Som et enkelt eksempel.

De beste menneskene jeg kjenner og som jeg trives best med er de som hele tiden reflekterer, argumenterer og er åpen for andre sine meninger, og at fasit innenfor veldig mye i livet ikke eksisterer! Da kan man trives sammen selv om man på områder også er uenige.

AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (Akkurat nå):

Dette er så kunnskapsløst som det kan få blitt, og veldig nedlatende ovenfor de som ikke er like høyt utdannet som deg selv. Kjenner mange som ikke har spesielt høy utdannelse som interesserer seg for mye "utenfor" seg selv og har mye kunnskap de har tilegnet seg utenfor en utdanninginstitusjon. Samtidig er det mange med master som kan lite "utenfor seg selv" som er rene fagidioter og kjedelig og konversere ut over fagområdet deres.

Dette med felles verdier og interesser trenger ikke ha noe med utdanning og gjøre i det hele tatt. En lege som har friluftsliv som sin store interesse, kan fort finne en rørlegger eller tømrer som  som også har dette. Det hele handler om og finne en kjemi og bli kjent. Fagprat får man mer en nok av på jobb og kontaktnettet sitt  rundt arbeidsplassen.

Felles verdier er vel en av de viktigste tingene utover "kjemi". Spesielt om man skal satse i et forhold og man har som plan og oppdra barn. En kristen lege som finner seg en annen lege som er ateist er oppskriften på og kjøre seg selv i grøfte i et forhold. Som et enkelt eksempel.

De beste menneskene jeg kjenner og som jeg trives best med er de som hele tiden reflekterer, argumenterer og er åpen for andre sine meninger, og at fasit innenfor veldig mye i livet ikke eksisterer! Da kan man trives sammen selv om man på områder også er uenige.

Leste du det du siterer? Om snekker Per? Virker ikke som du skjønte det i alle fall.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (5 minutter siden):

Du argumenterer mot det motsatte av det jeg sa..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Artig hvordan dette poenget alltid er glemt i mannsrettighetsbevegelsen. Når kvinner ikke lever som slaver, avhengige av mannens inntekt, så stiller de litt høyere krav. Du vet sånne menneskekrav om å bli behandlet med respekt og å bli verdsatt, som menn tar som en selvfølge i alle livets scenarioer.

Alle er i sin fulle rett til og sette opp sin kravliste vond som et langt år! Både kvinner og menn gjøre akkurat dette. Det spesielle da er jo sytingen når man forblir singel, at man ikke finner noen som passer. Krav om og bli behandlet med respekt og verdsatt er jo noe man aldri firer på uansett. Det er ikke engang et krav det er en selvfølgelighet. Det er jo ikke der man strander når man ikke finner noen og leve sammen med,  da driver man og bedrar seg selv så til de grader om man går rundt og tror akkurat dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...