Gå til innhold

Derfor er du singel som kvinne.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er ikke bundet til norske menn. Hele kloden er kvinners tumleplass. Norske kvinner har nok å velge bli høyt utdannede menn i utlandet og høyt utdannede menn som kommer til Norge. 

Det er flere menn enn kvinner i verden. Selv om man tar høyde for pensjonist-kvinnene som er single fordi menn dør tidlig av alkohol.  

I nesten alle verdens land er det sønnene som prioriteres når familien skal sende et barn til universitetet. Så på verdensbasis er det langt langt flere utdannede menn enn kvinner. 

Anonymkode: 141f3...8c8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en grunn til at jeg er singel, og det er fordi jeg ikke har blitt forelsket i noen enda. Hvem jeg forelsker meg i derimot er helt tilfeldig. Fattig, ingen utdannelse, høy utdannelse, lav, høy, tykk eller tynn. Jeg er glad i alle slags typer menn. 

Anonymkode: 11943...303

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette var en veldig negativ måte å se på det å fire litt på kravene. Du kan jo finne en mann som er pen og hyggelig og snill, men som kanskje tjener mindre enn deg eller har lavere utdannelse. Økonomi henger på ingen måte sammen med sjarm og godhet. Og når det gjelder utseende så er det jo ikke slik at alle finner akkurat de samme personene attraktive. Tenk om disse damene gikk for menn litt lavere på skalaen, for der får de helt fantastisk sex! Noe kjekkasene ikke nødvendigvis gir siden de kan velge og vrake (og derfor ofte vraker hvis ting ikke er som de ønsker).

Anonymkode: a4434...73b

De jeg kjenner sier selv at de ikke har blitt sammen med mannen av utseende, og det er jo heller ikke noe lurt å kun gå etter utseende. De har sluttet å ha noen særlig andre krav enn at han er grei å være sammen med, rolig og at de har samme interesser. Da har de tatt til takke fordi de tidligere har hatt enorme krav og vært borti mye ymse av menn de har trodd oppfylte kravene deres, men som ikke gjorde det. De har også fått veldig mye uønsket oppmerksomhet pga utseende. Jeg tror de til slutt velger menn langt under deres liga fordi de har hatt en del dårlig erfaring med menn før. Dette med sex har de ikke sagt noe om. 

Anonymkode: d05b7...3f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bare en grunn til at jeg er singel, og det er fordi jeg ikke har blitt forelsket i noen enda. Hvem jeg forelsker meg i derimot er helt tilfeldig. Fattig, ingen utdannelse, høy utdannelse, lav, høy, tykk eller tynn. Jeg er glad i alle slags typer menn. 

Dette! Jeg har ingen liste med krav som det så fint skrives om i HI. De færreste damer har slike krav. Jeg er singel til jeg dør om det så må være, fremfor å ta til takke med en fyr jeg ikke kan fordra fordi noen ber meg "senke kravene".

Anonymkode: a5bb0...7b8

• Liker 7
Skrevet

Jeg har aldri tenkt på utdannelse, isåfall burde jeg ikke vært så forelsket i kjæresten min. Men han trives med jobben sin, og har tusen kvaliteter jeg setter pris på. Bytter han ikke vekk med noen i hele verden! 

Jeg tar overhodet ikke til takke, har hatt muligheten til å velge mange andre, men tror faktisk noe av det siste som teller for meg er hvilken utdannelse fyren har! Han må være omsorgsfull og snill, ellers er det kjemien som bestemmer resten! Kjemien er jo det som gir meg sommerfugler i magen og gjør at jeg smiler når jeg tenker på han. 😍

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Biologisk sett søker mange kvinner oppover. Man vil som kvinne finne seg en mann som kan forsørge familien. Selv om Norge er blant verdens mest likestilte land, så er det likevel utfordrende å skulle overstyre biologiske instinkt. 

Her sporer du av hele tråden i første avsnitt. Dette blir håpløst.

Gjest Alterego666
Skrevet

Idet man etterlever «gammeldagse» prinsipp i et moderne samfunn, oppstår det gjerne problemer. I dag er det flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Dersom alle disse skal matches oppover, vil det ikke være nok menn til alle. 

....men det er litt oppløftende at andre avsnitt slår første avsnitt ihjel.😃

AnonymBruker
Skrevet

Er sammen med en på ‘lavere nivå’ utdanningsmessig. Fordi det var han jeg ble forelsket i. Veldig sjarmerende og med humor. Vi tjener ganske likt fordi han har en del tillegg. Jeg har mer i grunnlønn. Så lenge kvinner har grei jobb og inntekt selv så tror jeg ikke det betyr så mye hva slags yrke mannen har, men viktig at han er i jobb (hvis han kan) og ikke er ‘daff’. Må ha en slags ambisjon i livet. Sikkert mest vanlig at man er på noenlunde samme ‘nivå’. Og det anser jeg oss for å være selv om jeg har mer utdanning.

Anonymkode: 45ec9...6f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan vet du hva slags menn du blir forelsket i dersom du ikke har vært forelsket enda?

Anonymkode: 7504a...244

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så søtt når en mann skal fortelle hva en kvinne skal gjøre. Her skal HUN fire på kravene for å ikke forbli singel.

Jeg har absolutt ingen intensjon om å fire på kravene mine. Hvorfor ikke? Fordi jeg klarer meg så forbanna godt uten en mann og savner faktisk ikke å være med en mann. Det er jo menn som oftest er den desperate, ergo får han øke sin attraktivitet.

Anonymkode: f09d5...7f1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

https://www.nettavisen.no/livsstil/ny-studie-flere-kvinner-enn-menn-er-lykkelig-som-single/s/12-95-3423389455

Anonymkode: 6eae0...732

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

😅 Jeg er kvinne, og i et samboerforhold. Jeg er bare så sykt lei av kvinner her inne som klager og klager og klager. 
Hvorfor velger kvinner seg menn som vil være utro? Jeg har vært i flere forhold, men ingen av mennene har vært utro

Anonymkode: cfbf9...c04

Ikke som du vet om kanskje..

Hvordan ser man på en mann om han en gang vil være utro eller ei??

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Dette var en veldig negativ måte å se på det å fire litt på kravene. Du kan jo finne en mann som er pen og hyggelig og snill, men som kanskje tjener mindre enn deg eller har lavere utdannelse. Økonomi henger på ingen måte sammen med sjarm og godhet. Og når det gjelder utseende så er det jo ikke slik at alle finner akkurat de samme personene attraktive. Tenk om disse damene gikk for menn litt lavere på skalaen, for der får de helt fantastisk sex! Noe kjekkasene ikke nødvendigvis gir siden de kan velge og vrake (og derfor ofte vraker hvis ting ikke er som de ønsker).

Ser at en del hårsåre kvinner benekter ts sitt innlegg, men jeg tror det er noe der. Mange kvinner søker nettopp oppover og taper i kampen ene og alene på utseende. Drømmen om den perfekte mannen som er høy, kjekk, sosial, vellykket og som alle venninnene kan misunne dem for, gjør at kvinner leter og leter - og i dette overser de gode mennene som kan gi dem kjærlighet og nærhet. Når det gjelder det å stifte familie, er dette selvsagt mer kompleks, men veldig mange singler er jo nettopp så voksne at de har de barna de skal ha allerede. Da burde de gå litt i seg selv og kravlisten og lete etter det som virkelig gir livet farge, og det er ikke nødvendigvis at mannen er over 1.80 høy eller tjener 900.000 kr i året....

Anonymkode: a4434...73b

Her var det mye rart. Bedre sex av å gå ned på skalaen?? Hvem er disse kvinnene som søker seg oppover?

Jeg har enda til godt å være sammen med en mann som tjener mer enn meg. For min så er faktisk et fagbrev helt ypperlig. En elektriker, rørlegger osv er jo kanon! KG er det enestedet hvor jeg hører påstanden (fra som oftest andre menn!) at mannen må ha en master for å score hos en kvinne.

Anonymkode: f09d5...7f1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at vi kvinner må fire på kravene. Jeg vet jeg selv har vært kravstor og fikk ikke en skikkelig kjæreste før jeg var 31 år. Han oppfyller dog nesten alle kravene på «lista», men han har mangler som alle andre, inkludert meg selv. Når jeg til tider misliker ham forsøker jeg å tenke på alt han må holde ut med med meg også 😅😂

er også enig i at vi har for mange valgmuligheter, herunder feks tinder. Man blir bare likegyldig fordi det er et hav å velge mellom og derfor går man etter det «perfekte». Man kan jo tenke litt på hvorfor de «før i tida» fant seg en partner og ble med denne. Handlet det kun  om økonomi, skam ved skilsmisse, sosial aksept etc? Eller kan det være at kjærligheten kan dyrkes frem hos den man velger? Jeg er 100% i mot tvangsekteskap, men dersom man dypdykker litt i arrangerte ekteskap (som også foregår i Norge) så får mange dette til å fungere og har det bra. For noen funker det selvfølgelig ikke heller og ender opp med å leve ulykkelig, men dette gjør jo også den vanlige mann i gata.

Jeg har tro på at kjemi, forelskelse og kjemi kan dyrkes frem og komme etterhvert. Jeg opplevde dette med min nåværende mann. Det var ingen stormende forelskelse og jeg tenkte han var veldig kjedelig i starten 😂 men han vokste på meg og nå ser jeg alle de fine tingene med ham som jeg garantert ikke hadde visst om dersom jeg kun hadde møtt ham 3 ganger. Og de fleste etter min erfaring, gir ikke en date så mange sjanser. Det er nok mange drømmemenn som aldri blir oppdaget 🤗

Langt innlegg 😂 bottom line, gi folk en sjanse! 

Anonymkode: 209db...b9c

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Flere av de mest reflekterte menneskene jeg kjenner har fagbrev som høyeste utdannelse. Selv har jeg mange år på universitetet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Som f.eks?

Anonymkode: 70375...3db

Renholdere og servitører/kjøkkenfolk innen hotell- og reiseliv, ansatte innen utelivsbransjen, en drøss av scenearbeidere etc innen kulturbransjen. For å nevne noen. Du leser ikke aviser du eller?

Anonymkode: 62972...f5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de fleste som er single er det fordi de velger det.

Anonymkode: 784f5...41b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kvinnene er i overtall. Hvis de ikke skal forbli single, må de fire på kravene.

Anonymkode: cfbf9...c04

greit å ta en liten faktasjekk før du slenger ut påstander kanskje. Eller er du 70+?

Det er flere menn enn kvinner i verden. I 2020 besto verdens befolkning av 3,93 milliarder menn og 3,86 milliarder kvinner. Det fødes litt flere guttebarn enn jentebarn. På den andre siden lever kvinner i snitt noe lenger enn menn, noe som medfører at kvinnene er i flertall blant de aller eldste

Anonymkode: 9949a...280

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre de senker kravene. Mange damer gjør dette etterhvert, men etter de har blitt ordentlig voksne. Kjenner flere damer som er ubeskrivelig vakre, smarte og selvstendige som allikevel blir sammen med menn som er både bleikfeite, lite sjarmerende, lite pene og overhodet ikke rike. De kan ha mye lavere inntekt enn dama. De blir bare sammen med disse mennene fordi den biologiske klokka har sluttet å tikke og de orker ikke å være alene lenger. De tar til takke. 

Anonymkode: d05b7...3f0

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så det er mulig at noen har kommentert dette før. Uansett: Jeg kjenner ingen kvinner som tar til takke med en mann de synes er uattraktiv og fysisk uappetittlig. Så å si alle forhold i vår del av verden begynner med forelskelse og det vet du like godt som jeg.

Hvis kvinner firer på utseendekravene i eldre alder, så handler det jo om at de har blitt klokere og har innsett at et pent utseende selvfølgelig ikke borger for noenting. Det som teller til syvende og sist er personligheten.

Det blir for dumt, når kvinner velger såkalt attraktive menn er det feil, og jamen meg er det ikke feil når de velger såkalte uattraktive menn også. Hva skal til for at du tenker at noen har valgt hverandre fordi de ble glad i hverandre? Det er nemlig sånn det er for de fleste av oss. 

Anonymkode: 73cd8...9e1

• Liker 13
Skrevet (endret)

Jeg er singel fordi jeg velger det selv. Jeg vil rett og slett ikke gå inn i noe nytt forhold etter 18-19 år med feil mann, en som kunne ofte være en skikkelig drittsekk. Det ga meg sånn avsmak på hele forholdsgreia at jeg ikke orker et nytt. Det er rett og slett for bra å bare være for seg selv.

Jeg er ikke singel som kvinne fordi jeg dribler mer enn 9 dater samtidig, eller fordi jeg sikter oppover etter noen som tjener mer enn meg. Langt i fra. Jeg kjenner en bussjåfør som er ganske søt, det er vel ikke noe høystatus-yrke, men han er veldig søt og morsom. Hadde jeg ikke følt det på den ovennevnte måten, så skulle jeg gitt han en sjanse - for ja, han er veldig søt :)

Har aldri hatt problemer med å få meg kjærester i livet. Har hatt ganske mange faktisk 😛 Men som sagt... jeg har aldri siktet for høyt og jeg har aldri datet flere på en gang. Mine kjærester ble funnet i en tid uten Tinder eller apper ❤️.

Endret av Million
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...