AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Hei! Hva betaler man for å være medlem i NKK? Det var så uoversiktlig på nettsidene Anonymkode: 88448...8fc
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei! Hva betaler man for å være medlem i NKK? Det var så uoversiktlig på nettsidene Anonymkode: 88448...8fc Fikk nettopp faktura derfra på ca 600 kroner. Anonymkode: 11d49...bc3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fikk nettopp faktura derfra på ca 600 kroner. Anonymkode: 11d49...bc3 Ok, takk for svar Vi får snart valp, så tenkte melde meg inn Anonymkode: 88448...8fc
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Medlemskap i nkk er ikke 600kr i året, det er grunnkontigent for nkk + medlemskap i evt lokale klubber eller raseklubber. NKK kontigenten blir todelt i år, info finner du på nettsiden deres, mener første betaling er ca 260kr. Anonymkode: f40fa...794 2
Troyamin Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 (endret) Hva NKK skriver om kontingenten. Legger ved bilde av min nyeste faktura. Er medlem i nkk + tilknyttet nkk hundeklubb. I tillegg betaler jeg for familiemedlem. Endret 7. januar 2021 av Troyamin Endret grunnet staveleifer. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Troyamin skrev (1 time siden): Hva NKK skriver om kontingenten. Legger ved bilde av min nyeste faktura. Er medlem i nkk + tilknyttet nkk hundeklubb. I tillegg betaler jeg for familiemedlem. Takk for svar 😊 Anonymkode: 88448...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 Har det blitt dobbelt så dyrt å være medlem i NKk? Må jeg være medlem i en raseklubb for å være medlem i NKK? Leste det ett sted. Anonymkode: fee41...48d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Medlemskap i nkk er ikke 600kr i året, det er grunnkontigent for nkk + medlemskap i evt lokale klubber eller raseklubber. NKK kontigenten blir todelt i år, info finner du på nettsiden deres, mener første betaling er ca 260kr. Anonymkode: f40fa...794 Stemmer det, tenkte ikke på å nevne det. Betaler 400 for medlemskap i min lokale raseklubb. Tror ikke del 2 av kontigenten til NKK blir på så veldig mye. Anonymkode: 11d49...bc3
KittySnow Skrevet 8. januar 2021 #9 Skrevet 8. januar 2021 Håper virkelig ikke de får godkjent sitt ønske om å øke grunnkontigenten. For de ønsker å øke den til 720kr. Noe som er galskap. 1
Troyamin Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 KittySnow skrev (6 timer siden): Håper virkelig ikke de får godkjent sitt ønske om å øke grunnkontigenten. For de ønsker å øke den til 720kr. Noe som er galskap. Det er jeg helt enig i! En klubb som sliter økonomisk grunnet korona, får hvertfall ikke flere betalende medlemmer ved å skru opp grunnkontigenten. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 KittySnow skrev (15 timer siden): Håper virkelig ikke de får godkjent sitt ønske om å øke grunnkontigenten. For de ønsker å øke den til 720kr. Noe som er galskap. Derfor valgte jeg å melde meg ut av både NKK, raseklubb og lokalklubb. Skal uansett ikke stille eller ha valper på hunden min, så da bruker jeg heller de pengene på noe annet. Anonymkode: 65903...049
KittySnow Skrevet 9. januar 2021 #12 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Derfor valgte jeg å melde meg ut av både NKK, raseklubb og lokalklubb. Skal uansett ikke stille eller ha valper på hunden min, så da bruker jeg heller de pengene på noe annet. Anonymkode: 65903...049 Det hadde jeg gjort å om det ikke var for at jeg drev med avl og utstilling
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 KittySnow skrev (På 8.1.2021 den 23.58): Håper virkelig ikke de får godkjent sitt ønske om å øke grunnkontigenten. For de ønsker å øke den til 720kr. Noe som er galskap. Det visste jeg ikke!!🤯 betaler gladelig de 600 kronene i året for NKK + lokalklubb fordi jeg synes de gjør et veldig bra arbeid som jeg ønsker å støtte, og fordi jeg benytter meg av lokalklubben til kurs og fellestreninger. Må tenke grundig gjennom om jeg skal fortsette medlemskapet hvis økningen får gjennomslag. Finnes andre steder å gå på kurs/treninger... Anonymkode: 11d49...bc3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det visste jeg ikke!!🤯 betaler gladelig de 600 kronene i året for NKK + lokalklubb fordi jeg synes de gjør et veldig bra arbeid som jeg ønsker å støtte, og fordi jeg benytter meg av lokalklubben til kurs og fellestreninger. Må tenke grundig gjennom om jeg skal fortsette medlemskapet hvis økningen får gjennomslag. Finnes andre steder å gå på kurs/treninger... Anonymkode: 11d49...bc3 Betaler gladelig for å være med å støtte opp under avl som fører til dyreplageri i form av hoftebesvær, hjerteproblemer og hunder som nesten ikke kan løpe for da får de ikke nok luft eller hunder hvor øynene kan poppe ut av hodet? Anonymkode: 3cb6b...e52 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 NKK er en skrotorganisasjon. De er ekstremt unnvikende når det kommer til å ta tak i dårlig avl og raser som splittes mer og mer. De dytter til og med utviklingen videre gjennom utstillingene sine. Jeg håper inderlig de ikke får øket grunnkontigenten - de fortjener ikke en krone ekstra. Dessverre er man som aktiv hundeeier tvunget til å være medlem. Anonymkode: dfc06...88c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 Det er totalt galskap denne planen deres med økning av grunnkontigent, og konsekvensene for de små klubbene vil være fatale! Anonymkode: e0bd2...adc 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): NKK er en skrotorganisasjon. De er ekstremt unnvikende når det kommer til å ta tak i dårlig avl og raser som splittes mer og mer. De dytter til og med utviklingen videre gjennom utstillingene sine. Jeg håper inderlig de ikke får øket grunnkontigenten - de fortjener ikke en krone ekstra. Dessverre er man som aktiv hundeeier tvunget til å være medlem. Anonymkode: dfc06...88c "Ta tak i dårlig avl" - hva mener du NKK som en paraplyorganisasjon burde gjøre? NKK har absolutt ingen makt over rasestandardene som hunder avles etter, og utstillinger arrangeres ofte av lokale klubber som leier inn dommer enten fra innland eller utland. Dersom man ønsker noen skikkelige retningslinjer på hundeavl i Norge så må mattilsynet og den norske loven bryte inn. Så enkelt er det bare. NKK har ingen juridisk makt for dem som bestemmer seg for å avle utenfor klubbens krav. Anonymkode: e0bd2...adc 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): "Ta tak i dårlig avl" - hva mener du NKK som en paraplyorganisasjon burde gjøre? NKK har absolutt ingen makt over rasestandardene som hunder avles etter, og utstillinger arrangeres ofte av lokale klubber som leier inn dommer enten fra innland eller utland. Dersom man ønsker noen skikkelige retningslinjer på hundeavl i Norge så må mattilsynet og den norske loven bryte inn. Så enkelt er det bare. NKK har ingen juridisk makt for dem som bestemmer seg for å avle utenfor klubbens krav. Anonymkode: e0bd2...adc Hvilken verden lever du i? Skjønner du hva en «paraplyorganisasjon» betyr? Det betyr at alle raseklubbene må forholde seg til NKKs etiske retningslinje om de ønsker å være medlemmer. Videre har NKK etiske retningslinjer for avl som må følges av oppdrettere som ønsker hundene sine registrert. Hvilket alle seriøse oppdrettere ønsker. NKK er dessuten i praksis arrangør for samtlige utstillinger som foregår i Norge. Det er NKK som setter premisset for nær sagt all aktivitet og seriøst oppdrett av hund i Norge (noen unntak finnes). Og de viser gang på gang at de ikke er oppgaven verdig. De skjuler seg ofte bak at «om kravene blir for strenge, så får vi bare mer utegistrert avl eller parallelle organisasjoner med lavere krav» - noe som du også er inne på. Det er det en viss sannhet i, men den unnvikenheten vi ser i dag er likevel direkte trist. Men enig i at det må gjøres et løft i lovverket rundt dette. Jeg ser ikke NKK som noen pådriver der heller. Anonymkode: dfc06...88c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå