Gå til innhold

Gutt som brudepike?

Gjest Gjest_Christine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Christine_*
Skrevet

Jeg skal gifte meg i oktober og min søster skal være forlover. Hun har en sønn på 6 1/2 år og vi har snakket om at det hadde vært søtt å ha han som brudepike.

Vi syntes det ville ha vært kjempesøtt og vi har funnet flere søte kjoler til han. Den fineste er en knelang hvit kjole med et rosa silkebånd under bysten og korte ermer. Vi tenkte han kunne ha hårsløyfer i det samme båndet også (åhh så søt han vil bli...).

Men lurer også litt: Synes dere dette kunne vært OK? Er vi veldig rare? Har noen gjort eller sett gutter som brudepiker?

OBS! Dette skal ikke være noen "tulleting" der vi skal henge han ut. Han skal bare være en vanlig brudepike. Han har ofte hatt jenteklær hjemme og har ingenting i mot det.

Og, vi er jo kommet til 2005: hvorfor skal bare jenter få lov til å pynte seg i pene kjoler til brylluper?

Si fra både om du synes det åkei eller om du hater det....

Videoannonse
Annonse
Gjest Helga the Hotwaxer
Skrevet

Hehehehehe du vet at det finnes noe som heter brudesvenn?

Beklager, tror ikke at dette er seriøst :ler::ler:

Gjest Rotterats
Skrevet

enten så er det noe alvorlig gale med dere, eller så er dette et tulleinnlegg. beklager, men selv om vi er kommet i 2005, er kjoler noe som jenter vanligvis går med.

Selv om dere kanskje er frisinnet ol, er det ikke dermed sagt alle andre er det. Og hvordan tror du kameratene hans kommer til å ta det? Eller er ikke det så nøye, så lenge dere får leke at han er en "jente"?

beklager, men dette blir for dumt

En annen ting. Brudepike, er pike, som igjen er jente, om du ikke har forstått det. Ønsker dere virkelig så mye at han var en jente?

Hva han velger å gjøre når han blir gammel nok, er hans sak, emn det blir for dumt å putte på han en brudepikekjole, fordi dere syns det hadde vært koselig. :frustrert: Ja, nå ble jeg faktisk forbanna

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvorfor skal han ikke være brudesvenn?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Dette MÅ være kødd...

Ellers synes jeg synd på den lille gutten når han blir stor og får se bilder av seg selv som liten med kjole på! Herregud...

Skrevet

Gutter heter brudesvenner og går i bukse.

Når de blir eldre og dersom de da føler en hang til å gå i dameklær kan de gjøre det da, når de har utviklet meninger mht påkledning selv.

Dette er enten kødd, eller så er dere alvorlig forstyrret. Dette kaller jeg mobbing av en liten gutt jeg. Hadde det vært for moro skyld hadde det muligens vært litt "greiere", men hvor seriøst blir egentlig dette bryllupet da??

Gjest Madeline
Skrevet

Dette håper jeg virkelig ikke er alvorlig ment. Stakkars gutt sier jeg bare. Og hvorfor i alle dager kan han ikke være brudesvenn?

Skrevet

Det må være tull!!! Greit at vi er i 2005, men det er fortsatt sånn at jenter går i kjole og ikke gutter. Når gutten blir eldre og velger å kle seg i kvinneklær er en ting, men det er det ikke per dags dato. Det heter brudepike og brudesvenn, og alle skjønner hva som ligger i det begrepet. Tenk på gutten og utskjemt han risikerer å bli, og ikke minst dere på stedet dere bor. Nei, tenk over saken (hvis det stemmer), men det er deres valg og det må dere stå for på godt/vondt. La den stakkars gutten slippe å bli kledd i kjole...

Skrevet
:ler: Veldig søtt!
Skrevet
:ler: Stakkar unge...må være en litt lite humoristisk spøk dette....Hjelpe meg.... :hoho::klaske:
Skrevet
:overrasket: Nei, dette må være noe av det verste jeg har hørt! Stakkars gutt! Dere risikerer at han senere kommer til å bli mobbet for resten av livet!!
Skrevet

:hoho: Håper virkelig at dette er en spøk!!!

Hvis ikke har dere et problem i forhold til denne gutten. Hvis dere absolutt må ha en brudepike får dere låne en datter fra noen andre i familien eller veninner. Men la han gjerne være brudesvenn i passende gutteantrekk ;)

Skrevet
Jeg skal gifte meg i oktober og min søster skal være forlover. Hun har en sønn på 6 1/2 år og vi har snakket om at det hadde vært søtt å ha han som brudepike.

Vi syntes det ville ha vært kjempesøtt og vi har funnet flere søte kjoler til han. Den fineste er en knelang hvit kjole med et rosa silkebånd under bysten og korte ermer. Vi tenkte han kunne ha hårsløyfer i det samme båndet også (åhh så søt han vil bli...).

Men lurer også litt: Synes dere dette kunne vært OK? Er vi veldig rare? Har noen gjort eller sett gutter som brudepiker?

OBS! Dette skal ikke være noen "tulleting" der vi skal henge han ut. Han skal bare være en vanlig brudepike. Han har ofte hatt jenteklær hjemme og har ingenting i mot det.

Og, vi er jo kommet til 2005: hvorfor skal bare jenter få lov til å pynte seg i pene kjoler til brylluper?

Si fra både om du synes det åkei eller om du hater det....

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Skrevet

:frustrert:

Dette kan dere virkelig ikke mene!!!

Men han kan bli en søt brudesvenn, kledd som en brudesvenn (d.v.s. som gutt).

Skrevet
Han har ofte hatt jenteklær hjemme og har ingenting i mot det.

Ja, og han er helt sikkert ikke den eneste smågutten som innimellom har prøvd jenteklær hjemme. Dette er sikkert både normalt og morsomt når det foregår innenfor husets vegger, men tenk på at i denne situasjonen så kommer det mennesker som kanskje ikke kjenner så godt hva man gjør hjemme og som kan reagere. Og kanskje reagerer de på det på en sånn måte at gutten merker at dette ikke er helt vanlig, det kan være med kommentarer, blikk etc. Barn merker sånt og da kan man jo risikere at gutten føler seg veldig anderledes og blir lei seg. Det er jo ikke hyggelig. En annen ting er jo at så mange kommer til å ta bilder av dette og han vil høre det i mange år framover... Selv om han syntes det var ok som 6-åring kan han jo endre drastisk mening når han er 15 år og den første kjæresten skal tas med hjem. Da er det kanskje ikke så kult at hele slekta sitter på bilde av han i kjole..?

Skrevet

Håper for guds skyld dette er tull!

Men vist ikke vil jeg komme med noen alvorsord!

Jeg jobber i småskolen!

Tenk på gutten da - ikke bare på hva dere vil! Mange gutter kler seg i kjoler når de skal kle seg ut og leker rollespill! MEN tenka hva han må føle om han skal gå i kirka i kjole med rosa sløyfe rundt magen! OG tenk hva kameratene vil si!!!!!!!!!!! Han har ikke håp om å ha mange kamerater etter det stunte!

Tenk på guttungen! Ikke hva dere vil ha og synes er søtt! La han være brudesvenn - det er da like søtt da!

Har dere i det hele tatt tenkt på å spør han???? Og har dere nevnt dette for farne og din tilgommne??????????

Du ødlegger mye av selvbilde til gutten om du gjør dette.

Skrevet

Hallo? Dette må være en ny sann "nå bare provoserer vi"-tråd.

Gutter i rosa kjole og hårsløyfe (og i et bryllup) er _ikke_ søtt!!! Ferdigmeddet!

Gutter må gjerne kle seg ut som jente hjemme i lek, men mor og tante kler ikke på en gutt jenteklær og drar han med seg i bryllup. Ønsker dere virkelig å ødelegge ungen???

Derimot kan han bli en flott brudesvenn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...