Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg søkte på to forskjellige måter på den samme skolen for å ha større sjanse for å få en studieplass. Det var to studier som var interessante, og begge er kjempevanskelige å komme inn på. Jeg søkte da på én plass på internt opptak, og på en annen på samordnet opptak.

Det interne opptaket var tidligst med svar, og jeg kom inn på andrevalget mitt. Jeg svarte da midlertidig ja takk til plassen. Så kom jeg inn på førstevalget på samordna opptak, og svarte selvfølgelig ja takk til den, siden det var det jeg virkelig ville!

Nå har jeg fått giro i posten med studieavgift til den første plassen jeg ble tilbudt. Jeg har en kvittering som viser at jeg har svart ja takk til den andre plassen jeg fikk, så jeg har jo ikke svart noe feil. Er det slik at man beholder begge plassene når man kommer inn på to forskjellige opptak? Jeg trodde det ene "overkjørte" det andre?

Jeg bør kanskje ringe og si ifra at jeg ikke skal ha plassen, slik at de kan gi den til noen andre? Eller er dette noe som ordner seg selv når de får sortert "jatakker" og "neitakker"? :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samordna opptak har ikke oversikt over interne opptak. Ring den andre studieplassen og si at du ikke skal ha plassen, da gjør du en person glad :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...