AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Minusgraderne har kommet for fullt hit og toåringen og barnehagen er ute hele dagen. Jeg kjøpte slike tykke votter til han, vannavstøtene som kunne åpnes med glidelås og strammes med strikk for at de skulle sitte på (han missliker votter sterkt og drar de fort av seg) fra Didrikson. Jeg synes det så ut som gode votter, men når vi har kommet hjem fra barnehagen har fingrene vært blodrøde og iskalde!! Jeg tenkte først at han hadde nektet å ha på votter og at de bare greier å få på han vottene rett før jeg henter han fordi at han da kjenner det selv at han er kald, men i jula når vi var ute og brukte vottene og hadde dem på hele tiden fra vi gikk ut så var fingrene fremdeles dritkalde når vi kommer inn. Jeg vet jo selv hvor jævelig det er å ha neglebitt så dette synes jeg er veldig trasig. Jeg konkluderer med at det er drittvotter jeg har kjøpt og driver nå å surfer etter nye men jeg er redd for å gjøre samme bommerten igjen. Hvilke vintervotter som holder små hender tørre og varme anbefaler dere? Anonymkode: 6a03d...056
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 Etter x antall timer ute blir de fleste votter kalde inni. Hva med å ha med skift? Anonymkode: 06d5a...bcb 1
Arkana Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 (endret) Vi har prøvde mange forskjellige merker, alt fra billigmerker til dyrere merker som Reima og Hestra og har alltid vært klart mest fornøyd med Reima. Det er de eneste vottene som faktisk har holdt barna tørre inni, selv når det er skikkelig sørpete og vått, og de er alltid varme og gode på hendene. Endret 7. januar 2021 av Arkana 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Vi ender alltid opp med mengder av votter. Ote fra Reima har rykte på å være varme, og vi har også noen fra Barnas hus (Reflex) med ullfor. Begge disse virker varmere enn Didriksonsvottene vi også har. Men de er litt tjukkere, så barnet liker dem ikke så godt. Egentlig syns jeg det er vanskelig å vite hvor stor forskjellen er. Om de blir kalde eller ikke kommer også mye an på hva de gjør og om de er kalde eller ikke på resten av kroppen. Anonymkode: 6ec40...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 Hestra baby zip Anonymkode: 63734...63b 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Hestra med ullfor inni, husker ikke hva de heter. Hvis vottene blir våte, så holder de fremdeles varmen. Anonymkode: 49125...4ec 2
mannfolket Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Minusgraderne har kommet for fullt hit og toåringen og barnehagen er ute hele dagen. Jeg kjøpte slike tykke votter til han, vannavstøtene som kunne åpnes med glidelås og strammes med strikk for at de skulle sitte på (han missliker votter sterkt og drar de fort av seg) fra Didrikson. Jeg synes det så ut som gode votter, men når vi har kommet hjem fra barnehagen har fingrene vært blodrøde og iskalde!! Jeg tenkte først at han hadde nektet å ha på votter og at de bare greier å få på han vottene rett før jeg henter han fordi at han da kjenner det selv at han er kald, men i jula når vi var ute og brukte vottene og hadde dem på hele tiden fra vi gikk ut så var fingrene fremdeles dritkalde når vi kommer inn. Jeg vet jo selv hvor jævelig det er å ha neglebitt så dette synes jeg er veldig trasig. Jeg konkluderer med at det er drittvotter jeg har kjøpt og driver nå å surfer etter nye men jeg er redd for å gjøre samme bommerten igjen. Hvilke vintervotter som holder små hender tørre og varme anbefaler dere? Anonymkode: 6a03d...056 Jeg tillater meg å svare som far! Votter og vintertøy fra finske Reima er kvalitet til fornuftig pris. 2
Sariou Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 Når det er mange minusgrader trenger jo ikke vottene å være vanntette, da har jeg likt disse best: https://nostebarn.no/nylonvott-m-ullfor-barnehagevotten-1-3ar-4889-71 4
Valiza Skrevet 7. januar 2021 #12 Skrevet 7. januar 2021 Favoritten til mine minste har vært strikke otter med regnvott utenpå eller hestra, gjerne med ullfor 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #13 Skrevet 7. januar 2021 Hestra eller Reima. Anonymkode: 9da79...cdc 3
Ulrikke Skrevet 7. januar 2021 #14 Skrevet 7. januar 2021 Hestra, Reima eller Polarn o Pyret. Men "alle" votter blir kalde og evt litt fuktige etter mange timer i snø. Lurt med skift.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #15 Skrevet 7. januar 2021 Favoritten her er store, tykke, tovede ullvotter. Pleier å kjøpe på julemarked osv, ordentlig hjemmelagde. Holder fuktighet ute og varmer supert. Går an å ha et par enkle, tynne ullhansker inni hvis det er veldig kaldt. I barnehagen vår går de alltid inn og bytter votter og varmer seg litt i gangen hvis de blir kalde. Anonymkode: bb77b...65e 1
Melena Skrevet 7. januar 2021 #16 Skrevet 7. januar 2021 (endret) Det blir en litt ny verden nå som du kan velge de uten glidelås! Føler de ikke holder på varmen uansett... Når de passerer 2 år begynner de å samarbeide bedre med «tommel ut»😬 Anbefaler Reima (ote og nuoto) og hestra fjellvotten (vindvotter med uttagbar ullvott inni). Endret 7. januar 2021 av Melena Feilstav 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #17 Skrevet 7. januar 2021 Liker godt nøstebarn barnehagevotten. Favoritten til barna mine også. Anonymkode: c4009...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #18 Skrevet 7. januar 2021 Hestra 😊 Evt hjemmestrikka votter 😊 Anonymkode: 50db5...fb1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #19 Skrevet 7. januar 2021 Synes det beste på de små er forede regnvotter med "tynne" fleece eller ullvotter inni. Eller Hestra sine. Anonymkode: af0bf...6c0
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #20 Skrevet 7. januar 2021 Hestra er gull verdt, spesielt hestra fjellvott til barn i lang variant. Holder barna tørre og varme. Vi har hatt både denne varianten hvor ull innlegget kan tas ut og den andre forede varianten. Er kjempe fornøyd og kjøper fremdeles hestra til barna på 8 og 10 ☺️ Anonymkode: a285c...d66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå