Muskath Skrevet 8. januar 2021 #21 Skrevet 8. januar 2021 (endret) Jeg har hatt både pelsbiller og fleskebiller, ble kvitt begge etter oppussing og kasting av et gammelt veggteppe. De er veldig like, men fleskebiller går kun på mat. Endret 8. januar 2021 av Muskath
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #22 Skrevet 8. januar 2021 pautina skrev (1 time siden): Skrukketroll gjør ingen skade, men er jo heller ikke så små akkurat. De er avhengige av fukt så de tyder vel heller på at du har ett fuktproblem om du har fått dem inne... Huset er fra 2004 og vi pusset opp hele første etasje for to år siden. Anonymkode: 00dec...2a0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #23 Skrevet 8. januar 2021 pautina skrev (1 time siden): Skrukketroll gjør ingen skade, men er jo heller ikke så små akkurat. De er avhengige av fukt så de tyder vel heller på at du har ett fuktproblem om du har fått dem inne... Gikk litt fort her...Hvem kan jeg kontakte for å se om jeg har fuktproblem? Anonymkode: 00dec...2a0
pautina Skrevet 8. januar 2021 #24 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huset er fra 2004 og vi pusset opp hele første etasje for to år siden. Anonymkode: 00dec...2a0 Skrukketroll puster oksygen fra vann så klarer du å tørke ut området vil dem dø, jeg hadde dem utenfor en kjellerinngang før, da fant jeg dem ofte døde i gangen innefor for når de kom seg inn der tørket dem ut og døde, men hvis de er veldig små høres det ikke ut som skrukketroll, de er jo flere cm lange, det du beskriver høres mer ut som noe annet som jeg ikke vet hva er..
pautina Skrevet 8. januar 2021 #25 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gikk litt fort her...Hvem kan jeg kontakte for å se om jeg har fuktproblem? Anonymkode: 00dec...2a0 Skadedyrfirmaer og takstmenn har vel fuktmåler, eller så er det ikke dyrt å kjøpe en enkel en for å få en indikasjon.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #26 Skrevet 8. januar 2021 pautina skrev (6 minutter siden): Skrukketroll puster oksygen fra vann så klarer du å tørke ut området vil dem dø, jeg hadde dem utenfor en kjellerinngang før, da fant jeg dem ofte døde i gangen innefor for når de kom seg inn der tørket dem ut og døde, men hvis de er veldig små høres det ikke ut som skrukketroll, de er jo flere cm lange, det du beskriver høres mer ut som noe annet som jeg ikke vet hva er.. Sånn ser de ut: Anonymkode: 00dec...2a0
Rosa Sitron Skrevet 8. januar 2021 #27 Skrevet 8. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg fant det😄 Skrukketroll heter de eklingene. Er de farlige??? Noen som vet? Anonymkode: 00dec...2a0 Skrukketroll er vel hverken brune eller små? 1
pautina Skrevet 8. januar 2021 #28 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sånn ser de ut: Anonymkode: 00dec...2a0 Det ser ut som skrukketroll ja:) Da blir du kvitt dem om du får tørket ordentlig ut, veldig sjelden at det er så fuktig inne uten at du merker det på mer. Du har ikke råttent treverk eller vedstabel eller noe utenfor boligen der du finner dem? Da er det noe som ikke er tett på vei inn derifra. Hvis det er veldig fuktige omgivelser rundt huset er det nok mer sannsynlig at de har funnet en vei inn til mat derifra?
Rosa Sitron Skrevet 8. januar 2021 #29 Skrevet 8. januar 2021 46 minutter siden, AnonymBruker said: Sånn ser de ut: Anonymkode: 00dec...2a0 Det er Skrukketroll ja. Siden du finner de på kjøkkenet ville jeg tatt en rask sjekk rundt vask og oppvaskmaskin for å se om det er lekkasje der. Vi hadde masse kryp pga lekkasje bak vaskemaskin.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #30 Skrevet 8. januar 2021 Rosa Sitron skrev (30 minutter siden): Det er Skrukketroll ja. Siden du finner de på kjøkkenet ville jeg tatt en rask sjekk rundt vask og oppvaskmaskin for å se om det er lekkasje der. Vi hadde masse kryp pga lekkasje bak vaskemaskin. Jeg pleier å finne dem på kjøkkenbenken i krokene, på vinduskarmen og sist i går i redskapsskuff. Har sjekket under vasken, alt tørt. Oppvaskmaskinen blir litt vanskelig da den er inni kjøkkenet, om du skjønner. Anonymkode: 00dec...2a0
Rosa Sitron Skrevet 8. januar 2021 #31 Skrevet 8. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg pleier å finne dem på kjøkkenbenken i krokene, på vinduskarmen og sist i går i redskapsskuff. Har sjekket under vasken, alt tørt. Oppvaskmaskinen blir litt vanskelig da den er inni kjøkkenet, om du skjønner. Anonymkode: 00dec...2a0 Jeg skjønner, men ville prøvd å se uansett. Om det er lekkasje er det viktig å få stoppet den:)
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #32 Skrevet 8. januar 2021 Men skrukketroll? De er jo store? Du vil jo kunne se og ta bilde av de helt fint? Anonymkode: 3a718...bcc 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #33 Skrevet 10. januar 2021 Tror det er veggdyr du har.... Anonymkode: 9bbf3...691
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #34 Skrevet 12. januar 2021 Det kan ikke være skrukketroll om de er veldig små. Skrukketroll er store. Anonymkode: 1d84a...adb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå