AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Permisjonen er over, og jeg skal begynne i ny jobb. Kommer til å være mye på kontoret, men også i kontakt ned klienter. I skapet mitt nå er det mest skinny jeans og strikkegensere. Hva passer til ei dame i midten av 30 årene som ønsker en oppdatert klesstil? Jeg er slank med former, ca 170 høy. Anonymkode: e0cb2...b27
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Jeg er 31 og slank med former, så vårt utgangspunkt er nok ganske likt. Jeg tror det kommer an på hva slags kontorjobb du har. Jeg begynte nettopp i plan og bygg-avdelingen i kommunen, og på her går folk i hva som helst. De på bygg er jurister, og går oftere i Jersey-kjoler, dressbukse med ullgenser eller bluser og litt penere tøy, men ikke formelt. De på plan går i turbukser og hjemmestrikk. De har mye befaringer i tillegg til kontorarbeid, og pent tøy ville vært lite hensiktsmessig. Jeg selv er jurist og kler meg som dem. Går stort sett i dressbukse eller skjørt med en kashmirgenser eller tynn bluse med cardigan i ull over. Det er litt kaldt på kommunale kontor. Jeg ser for meg at man kan være stiligere på et privat kontor. Anonymkode: 4d951...28a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 En enkel skjorte og et knelangt skjørt kan være et fint kontorantrekk. Eller et par dressbukser og en fin genser eller noe. Det viktigste er at du finner noe du synes er komfortabelt, og som føles "deg". Kan du f.eks. bruke noen enkle basisplagg og sprite opp antrekket med noen kule detaljer, som smykker, sko, skjerf eller lignende? Anonymkode: b90bf...df0
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Skrevet 9. januar 2021 Er vel helt avhengig av bransjen? Som ingeniør går jeg vanligvis i pene jeans/bukser, en bluse eller plain t-skjorte som ikke viser kløft, og en cardigan. Ankelstøvletter, pene sneakers eller lignende på føttene. Noen går i strikkegenser om vinteren. Dette er i det private. Arkitektene er mer kledd i svart, men bittelitt mer edgy stil, sånn generelt. Litt geometriske former og slikt. Briller som er markerte etc. Venner som jobber i kommunen har tilsvarende som meg, sosionomene kanskje en litt mer fargerik/flagrende variant... På et advokatkontor, meglerkontor eller i finans er det jo mer pynta stil igjen. Anonymkode: c225f...20b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 Sats på klær i ren bomull eller cashmere ull. Pen jeans, skjørt eller dressbukse. Selv bruker jeg mye five Units bukser eller «dressbukser» fra mosmosh. Kombineres med bluser eller pene ullgensere/cardigan. Går mye i brunt/sort/grått/crem/blått. Kombineres i det uendelige. Anonymkode: c42a8...2fb
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 Bare unngå den "knyte genseren på skuldrene" stilen 😅😅 Anonymkode: f54e2...509 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #7 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bare unngå den "knyte genseren på skuldrene" stilen 😅😅 Anonymkode: f54e2...509 hva er det😂 Anonymkode: 8ae27...975
Lykkerusen Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 Jobber innen forsikring og jeg bruker stort sett dressbukser og bluse / skjorte eller pen genser på beina har jeg ballerinasko eller skoletter. Er 30 år.
Heihola Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 Du må sette sammen noe som du liker godt, tenke klær du trives i som utgangspunkt og gjøre det "kontor-vennlig". Personlig elsker jeg hverdagskjoler og strømpebukser/tights under, strikkagensere er helt innafor til en fin bukse f.eks. (helst ikke jeans), skjorter er alltid passende, t-skjorte med en lang cardigan og dressbukser f.eks., i det siste er det blitt veldig populært med kombinasjonen skjorte + vest, det er veldig fint.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 On 1/7/2021 at 10:49 AM, AnonymBruker said: Permisjonen er over, og jeg skal begynne i ny jobb. Kommer til å være mye på kontoret, men også i kontakt ned klienter. I skapet mitt nå er det mest skinny jeans og strikkegensere. Hva passer til ei dame i midten av 30 årene som ønsker en oppdatert klesstil? Jeg er slank med former, ca 170 høy. Anonymkode: e0cb2...b27 Kle deg slik de andre der gjør. Litt bedre om du har planer om opprykk. Men ikke bedre enn sjefen om hun er en bitch. Ha egne jobbplagg ("uniform") og private. Så blir det også lettere å skille mellom jobb og fritid. Jobbantrekket representerer bedriften, ikke din egen "unike stil og personlighet". For lite sminke er bedre enn for mye i norsk virkelighet. Anonymkode: 73ae7...6d6
Charlie Amberson Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 (endret) Kle deg slik de andre der gjør. Litt bedre om du har planer om opprykk. Men ikke bedre enn sjefen om hun er en bitch. Ha egne jobbplagg ("uniform") og private. Så blir det også lettere å skille mellom jobb og fritid. Jobbantrekket representerer bedriften, ikke din egen "unike stil og personlighet". For lite sminke er bedre enn for mye i norsk virkelighet. Endret 9. januar 2021 av Charlie Amberson 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #12 Skrevet 9. januar 2021 Hvis du husker hva noen gjorde og sa, men ikke hva de hadde på seg, så har de kledd seg bra for jobben. Klærne skal ikke overskygge jobben du gjør. Anonymkode: 73ae7...6d6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #13 Skrevet 9. januar 2021 Charlie Amberson skrev (9 minutter siden): Kle deg slik de andre der gjør. Litt bedre om du har planer om opprykk. Men ikke bedre enn sjefen om hun er en bitch. Ha egne jobbplagg ("uniform") og private. Så blir det også lettere å skille mellom jobb og fritid. Jobbantrekket representerer bedriften, ikke din egen "unike stil og personlighet". For lite sminke er bedre enn for mye i norsk virkelighet. Og om sjefen ikke er en bitch eller han? Anonymkode: 7320d...75b
Ymra Skrevet 9. januar 2021 #14 Skrevet 9. januar 2021 Jeg vil slå et slag for enkle knelange kjoler. Filippa K og Tiger of Sweeden har mange fine i den gata. Det er noe jeg føler passer inn i ganske mange kontor-stiler, litt etter hvilke og hva man kombinerer med, så er man sjeldent hverken over- eller underpyntet. Funker like bra med enkle sneakers og en cardigan, som med ankelstøvletter og blazer. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 Det finnes en masse kontor-jobber hvor man kan gå kledd i omtrent hva som helst, det er ikke alle som har kleskoder. Slitte olabukser og T-skjorte m/ trykk er f.eks. helt innafor hos oss 😊 Anonymkode: a83d1...ff5 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 On 1/7/2021 at 10:49 AM, AnonymBruker said: I skapet mitt nå er det mest skinny jeans og strikkegensere Sort sett det det går på kontoret jeg jobber Anonymkode: 310eb...15a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 Men dette spørs helt på bransjen Hvor skal du jobbe? Og hvor møter du kunder? Anonymkode: 133e3...d64
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 Ymra skrev (18 timer siden): Jeg vil slå et slag for enkle knelange kjoler. Filippa K og Tiger of Sweeden har mange fine i den gata. Det er noe jeg føler passer inn i ganske mange kontor-stiler, litt etter hvilke og hva man kombinerer med, så er man sjeldent hverken over- eller underpyntet. Funker like bra med enkle sneakers og en cardigan, som med ankelstøvletter og blazer. Det er ganske overpyntet i offentlig sektor. Selv de enkle Det tenker jeg på mer aktuelt på et advokatkontor. Anonymkode: 133e3...d64
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #19 Skrevet 12. januar 2021 Jeg gikk som oftest i jeans og en enkel genser, eller singlet og cardigan/skjorte. På jobb innenfor HR gikk jeg med høye hæler oftere, mens da jeg var respesjonist/saksbehandler så var det mest joggesko siden jeg måtte gå mye og ofte i trapper. Anonymkode: cbd15...eae 1
Gjest Albbas Skrevet 12. januar 2021 #20 Skrevet 12. januar 2021 On 1/10/2021 at 6:23 PM, AnonymBruker said: Det er ganske overpyntet i offentlig sektor. Selv de enkle Det tenker jeg på mer aktuelt på et advokatkontor. Anonymkode: 133e3...d64 Jeg har aldri følt meg overpyntet i kjole i offentlig sektor. 🤔
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå