AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Malte det i forgårs, og har prøvd å lufte det ut uten hell. Fant et innlegg her om at man skulle viftevarme hele rommet og sjokklufte og gjenta prosessen, men hvor fort kan man få ut lukta med denne metoden? Er vannbasert maling fra Rusta. Har stått en vifteovn på full guffe siden 9 idag, hvor lenge bør den stå og suse der? Anonymkode: cdc10...c2d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 Det mest effektive er å øke temperature for så å sjokklufte, men det må ha noen timer baking mellom luftinga da.. Anonymkode: 947d9...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Vi brukte 1 måned med sjokkluftingmetoden som andre beskrev over. Irriterende, men luft så ofte du kan. Anonymkode: a82d6...b08
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Sett ut en skål med melk. (Kast den etterpå). Anonymkode: 099c0...df0 1
Leo Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 Forundret.. skrev (På 7.1.2021 den 10.27): Det kan ta måneder.. Hva slags maling bruker du da? Moderne vannbasert maling fra f.eks. Jotun lukter jo så og si ikke det hele tatt selv om man trykker nesen godt ned i spannet og enda mindre når den har kommet på veggen.
Forundret.. Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 Leo skrev (Akkurat nå): Hva slags maling bruker du da? Moderne vannbasert maling fra f.eks. Jotun lukter jo så og si ikke det hele tatt selv om man trykker nesen godt ned i spannet og enda mindre når den har kommet på veggen. Joda det lukter veldig selv om det ikke er oljemaling. Jeg kjenner malingslukta, men har igjen veldig sensitiv nese. Har brukt mye av Flugger, high finish. Dexo5 og Flutex. Og Jotuns Jotaproff, pure color og Lady supreme finish. Det lukter mest av sistnevnte. 1
Djungelvrål Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 Vannbasert maling lukter jo vanligvis nesten ikke no. Sov i samme rom som var nymalt noen få timer etter det var malet. Oljebasert er verre, men lukter jo ikke vondt.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Leo skrev (9 minutter siden): Hva slags maling bruker du da? Moderne vannbasert maling fra f.eks. Jotun lukter jo så og si ikke det hele tatt selv om man trykker nesen godt ned i spannet og enda mindre når den har kommet på veggen. Jotun lukter, tro meg. Malte for ikke lenge siden flere rom med den allergivennlige og det tok lang tid å fjerne lukta. Anonymkode: a82d6...b08
Forundret.. Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jotun lukter, tro meg. Malte for ikke lenge siden flere rom med den allergivennlige og det tok lang tid å fjerne lukta. Anonymkode: a82d6...b08 Den prøvde jeg også. Når jeg kommenterte det i butikken så ble det faktisk sagt at den luktet mer enn Jotaproff, pure color og wonderwall. Greia var visstnok ikke at den var luktfri men allergivennlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå