Gå til innhold

Få ut malingslukt av rom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Malte det i forgårs, og har prøvd å lufte det ut uten hell. Fant et innlegg her om at man skulle viftevarme hele rommet og sjokklufte og gjenta prosessen, men hvor fort kan man få ut lukta med denne metoden? Er vannbasert maling fra Rusta. Har stått en vifteovn på full guffe siden 9 idag, hvor lenge bør den stå og suse der?

Anonymkode: cdc10...c2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ta måneder.. 

AnonymBruker
Skrevet

Det mest effektive er å øke temperature for så å sjokklufte, men det må ha noen timer baking mellom luftinga da.. 

Anonymkode: 947d9...f3b

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte 1 måned med sjokkluftingmetoden som andre beskrev over. Irriterende, men luft så ofte du kan.

Anonymkode: a82d6...b08

Skrevet

Sett ut en skål med melk. (Kast den etterpå).

Anonymkode: 099c0...df0

• Liker 1
Skrevet
Forundret.. skrev (På 7.1.2021 den 10.27):

Det kan ta måneder.. 

Hva slags maling bruker du da? :klo: Moderne vannbasert maling fra f.eks. Jotun lukter jo så og si ikke det hele tatt selv om man trykker nesen godt ned i spannet og enda mindre når den har kommet på veggen. 

Skrevet
Leo skrev (Akkurat nå):

Hva slags maling bruker du da? :klo: Moderne vannbasert maling fra f.eks. Jotun lukter jo så og si ikke det hele tatt selv om man trykker nesen godt ned i spannet og enda mindre når den har kommet på veggen. 

Joda det lukter veldig selv om det ikke er oljemaling. Jeg kjenner malingslukta, men har igjen veldig sensitiv nese. 

Har brukt mye av Flugger, high finish. Dexo5 og Flutex. Og Jotuns Jotaproff, pure color og Lady supreme finish. Det lukter mest av sistnevnte. 

• Liker 1
Skrevet

Vannbasert maling lukter jo vanligvis nesten ikke no.  Sov i samme rom som var nymalt noen få timer etter det var malet. Oljebasert er verre, men lukter jo ikke vondt. 

Skrevet
Leo skrev (9 minutter siden):

Jotun lukter, tro meg. Malte for ikke lenge siden flere rom med den allergivennlige og det tok lang tid å fjerne lukta. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jotun lukter, tro meg. Malte for ikke lenge siden flere rom med den allergivennlige og det tok lang tid å fjerne lukta. 

Den prøvde jeg også. Når jeg kommenterte det i butikken så ble det faktisk sagt at den luktet mer enn Jotaproff, pure color og wonderwall. Greia var visstnok ikke at den var luktfri men allergivennlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...