Gå til innhold

Mistet helt interesse for hobbyer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mistet helt interesse for hobby når jeg kom i forhold. Jeg vet ikke hvorfor og jeg føler meg skikkelig deprimert. Jeg finner ikke noe glede i de tingene jeg drev med før. Jeg kunne ønske jeg kunne få det tilbake og faktisk få det bra igjen. 

Jeg har lite jobb. Jobber i matbutikk helger og noen kvelder. Jeg jobber også av og til i barnehage, ikke ofte.

Kunne ønsker jeg bodde på en Annen plass som var mer sentral. Flere venne og jobb fra 8 til 4. Det er det jeg drømmer om og det ka være litt av grunne til at jeg føler meg ensom og deprimert. 

Noen som har opplevd/opplever det samme eller bare kan si noe på det? 

Trenger råd

Anonymkode: 269a0...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg driver med hobbyen mini rykk og napp. Det kan gå mmd mellom hver gang jeg driver med den.

Anonymkode: 17f5c...7a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble annerledes når du fikk et forhold? 

Føler du at du må være mer hjemme? Gir partneren deg dårlig samvittighet for å gjøre ting uten den? Blir du tappet for energi av partneren? Har dere mye sex og kos, at du bruker mye fysisk og mental energi? Sånn blir man gjerne slapp av (noen får mer energi, mens andre blir trøtte av mye kos). 

En ting jeg har funnet ut om hobbyer, er å finne styrken til å stå i det selv på dagene der det er uinteressant og frustrerende kjedelig. Etter at jeg fikk smarttelefon måtte jeg lære meg å kjede meg igjen, og å fullføre det jeg har startet på. 

Du er nok deprimert fordi kroppen din savner de tingene du pleide å gjøre før, som gjorde deg glad og skapte endorfiner. Så kroppen og hjernen din bare "eeey, hvor er endorfinene?". 

Lag deg små, overkommelige mål for å komme inn i det igjen. Skriv de ned med blyant og papir, og ha det et sted der du blir tvunget til å se på det. Dette betyr ikke at du på magisk vis fikser det, kanskje du glemmer deg, ikke får det til, men hver dag er en ny dag og man prøver og prøver igjen, slik mennesker må🙂 dette klarer du! 

Anonymkode: 89100...06c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få samboeren til å finne seg en hobby ute av huset... Det var litt spøk, men også litt alvor. Jeg blir kreativ først når jeg er alene i huset; kanskje du også er slik? Man trenger litt alene tid også.

Anonymkode: f8a5d...d89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke - du sier du ble deprimert av å inngå et forhold, men ingen av de tingene du nevner som tungt har med forholdet å gjøre?

Hobby er gjerne et overskuddsfenomen, så helt naturlig at det dabber litt av når det kjennes som livet butter litt imot ❤️

Hva med å gjøre noe sammen som par? Nå er vel ting som swing-kurs og slikt begrensa pga corona. Men kanskje det er skøyteis nær dere? Skiløype? Bonus - å bruke kroppen sin er bra når en kjenner seg nedfor, får i gang gode hormoner i kroppen og sånt.

Eller gå turer sammen og ta bilder? Mobilkamera er stort sett veldig bra.

Anonymkode: b8a3d...209

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 0.14):

Få samboeren til å finne seg en hobby ute av huset... Det var litt spøk, men også litt alvor. Jeg blir kreativ først når jeg er alene i huset; kanskje du også er slik? Man trenger litt alene tid også.

Anonymkode: f8a5d...d89

Ts: jeg tror jeg vil ha et eget rom når vi flytter til et annet sted der jeg kan være litt i fred og gjøre litt mitt. Gjemme meg litt bort fra han. 

Anonymkode: 269a0...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...