Gå til innhold

Munnbind og dårlig ånde.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått opp for meg nå siste ukene etter mye bruk av munnbind, at jeg har veldig dårlig ånde. Brekker meg nesten av meg selv. Dette har jeg ikke vært klar over tidligere og ingen har nevnt noe til meg. Har jeg hatt dette i flere år? Hvorfor har ingen sagt noe til meg? Er det flere med denne aha-opplevelsen, eller er det bare meg....? Tørr du å si fra til en god venn at vedkommende har dårlig ånde? 

Anonymkode: e80e8...e36

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det engangs munnbind du bruker? De lukter nemlig vondt inni ved bruk. Godt mulig det er selve munnbind et du lukter, ikke ånden din. 

Anonymkode: d4150...6b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel mange som ikke kan lukte det , om du ikke puster dem rett opp i nesa, mange har vel dårlig ånde, men man merker det ikke på "lang" avstand. Munnbind tar jo lukta rett fra munnen din og opp i nesa.

Anonymkode: 98c42...d57

• Liker 1
Skrevet

Ja, sier lett i fra om en venninne (eller mannen min 🤣) har vond ånde, men det betyr ikke at dine venner også gjør det. 

Puss tennene hver morgen og kveld, bruk tanntråd og unngå løk, kaffe og melk. Husk å bruke tanntråd på de helt bakerste tennene!

Sjekk mandlene dine! De som fortsatt har mandler kan ha krypter i der alt mat, spytt, osv. samler seg og råtner. Har du hvite/gule prikker så vil det hjelpe å pirke det ut (hver dag!) eller fjerne mandlene. 

AnonymBruker
Skrevet

Har litt anstrengt forhold til dårlig ånde, så jeg sjekker jevnlig til vanlig også. Har derfor ikke fått noen a-ha-opplevelse med munnbind. Jeg har vanligvis dårlig ånde på morgenen, men ikke ofte ellers. Har tyggis liggende i vesker og jakkelommer til bruk om jeg kjenner noe. 

Anonymkode: b541c...2bc

AnonymBruker
Skrevet

Her kan du se at ingen sier ifra, selv når man har den dårligste ånden det er mulig å ha :( 

Anonymkode: baa66...aba

AnonymBruker
Skrevet

Bruk tanntråd og skrap vekk bakteriebelegg fra tungen. Om du likevel har dårlig ånde, kan det komme fra fordøyelsessystemet. 

Anonymkode: 22fee...1b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...