Gå til innhold

kvitte seg med peugeot?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ts her. for en dame som ikke har greie på bil så er det mye forvirrende råd ute og går. min far påstår franske biler er ræva, og at japanske er bra🤪uten at det gjør meg klokere. ønsker en solid bil denne gangen.

Anonymkode: d061e...ff4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

ts her. for en dame som ikke har greie på bil så er det mye forvirrende råd ute og går. min far påstår franske biler er ræva, og at japanske er bra🤪uten at det gjør meg klokere. ønsker en solid bil denne gangen.

Din far har et poeng. For å gjøre det enkelt for deg: Kjøp koreansk eller japansk (minus Nissan og Mitsubishi). Unngå europeiske, amerikanske og russiske biler.

Anonymkode: 4d1c4...400

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Din far har et poeng. For å gjøre det enkelt for deg: Kjøp koreansk eller japansk (minus Nissan og Mitsubishi). Unngå europeiske, amerikanske og russiske biler.

har du noen konkrete modeller? er toyota generelt et godt merke? ford feks rangerover?

AnonymBruker
Skrevet

Rangerover er noe av det mest upålitelige du kan kjøpe. Tilbydere av bruktbilgaranti utelukker gjerne dette merket.

Jeg aner jo ikke hva behovet ditt er. Gode merker er Kia, Hyundai, Honda og Toyota. Skal du kjøpe brukt er det godt kjent at Toyota lager gode biler, mens de tre andre gjerne har like pålitelige, ellers bedre biler, til en lavere pris.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Rangerover er noe av det mest upålitelige du kan kjøpe. Tilbydere av bruktbilgaranti utelukker gjerne dette merket.

Jeg aner jo ikke hva behovet ditt er. Gode merker er Kia, Hyundai, Honda og Toyota. Skal du kjøpe brukt er det godt kjent at Toyota lager gode biler, mens de tre andre gjerne har like pålitelige, ellers bedre biler, til en lavere pris.

det er viktig at jeg slipper å dra på verkstedet hver mnd, at den er ok på vinterføre, kanskje 4wd(uten at det er et must). og at den er klasse to(varebil). men ønsker helst ikke typisk varebil look. landcruiser er varebil og tøff, men den er veldig stor, og veldig DYR😬helst helt ny pga mva-ref.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor har du dét fra? Alle PKK baserte undersøkelser, JD Powers og andre surveybaserte undersøkelser sier det motsatte. Kia har markedets mest fornøyde nybilkunder; ikke bare i Norge, også i USA.

Mye det samme på Kia som Toyota- mye blir byttet rutinemessig på servicer uten at kunder vet om det... det er en grunn til at Bertel O Steen Feks lagerfører motorer til Kia’er.....

Anonymkode: d3ba8...7dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Generelt kan man si at alle bilmerker fra alle land har mye som er helt ræva, men mye som er bra også. Min 14 år gamle Peugeot 307 1,6 liter diesel er fantastisk og har aldri hatt noen problemer, selv om den har kjørt langt. Har kun byttet slitedeler på den, og har aldri hatt andre problemer. I andre enden av skalaen kan jeg nevne min mors gamle japanske Toyota Avensis 2002-modell 1,6 liter bensin hvor ALT var galt hele tiden. Har aldri hørt om en bil med så mye problemer før. Poenget mitt er at ingen er tjent med sånn generalisering om at biler fra ett land er bedre sammenlignet med et annet land, for spekteret er utrolig stort, og det er ikke noe man burde basere et bilkjøp på. Enten er man heldig med bilen man kjøper, eller så er man uheldig, uavhengig av land og merke. 

Anonymkode: 6e61a...570

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Generelt kan man si at alle bilmerker fra alle land har mye som er helt ræva, men mye som er bra også. Min 14 år gamle Peugeot 307 1,6 liter diesel er fantastisk og har aldri hatt noen problemer, selv om den har kjørt langt. Har kun byttet slitedeler på den, og har aldri hatt andre problemer. I andre enden av skalaen kan jeg nevne min mors gamle japanske Toyota Avensis 2002-modell 1,6 liter bensin hvor ALT var galt hele tiden. Har aldri hørt om en bil med så mye problemer før. Poenget mitt er at ingen er tjent med sånn generalisering om at biler fra ett land er bedre sammenlignet med et annet land, for spekteret er utrolig stort, og det er ikke noe man burde basere et bilkjøp på. Enten er man heldig med bilen man kjøper, eller så er man uheldig, uavhengig av land og merke. 

Anonymkode: 6e61a...570

Ja, det er riktig, vi snakker om sannsynligheter. Den PSA dieselen du nevner var f.eks. solgt i rundt 30% av alle Volvo V70 modeller, men stod for 90% av motorproblemene med den typen. Det betyr ikke at alle er dårlige. Sannsynligheten er bare større. Med Avensis må du unngå de som er laget i England. Kjøp Toyota med JP-VIN.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er riktig, vi snakker om sannsynligheter. Den PSA dieselen du nevner var f.eks. solgt i rundt 30% av alle Volvo V70 modeller, men stod for 90% av motorproblemene med den typen. Det betyr ikke at alle er dårlige. Sannsynligheten er bare større. Med Avensis må du unngå de som er laget i England. Kjøp Toyota med JP-VIN.

hva betyr JP-VIN? japansk?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

hva betyr JP-VIN? japansk?

Ja, understellsnummer. Begynner det på JP er ofte kvaliteten på de japanske bilene mye bedre enn de som kommer fra produsentenes lokale fabrikker. Når det gjelder varebil, jobber Toyota sammen med PSA, hva angår de bilene man kan kjøpe i Norge. Da blir det hipp som happ. Pickupene er fortsatt "ekte" Toyota, men det er jo sabla upraktiske og grove kjøretøy uten komfort.

Skrevet

Skulle jeg hatt en varebil i dag så hadde jeg vurdert enten vw caddy eller ford transit connect. 
Siden du skal ha den på ENK hvorfor ikke kjøre en leasing på den med serviceavtale i 3 år så har du null kostnad på den utenom drivstoff og evt dekk

AnonymBruker
Skrevet

Ford Transit Connect er et godt forslag! Støtter den som et alternativ for småvarebil.

AnonymBruker
Skrevet

de er dritstygge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...