Gå til innhold

Tror noen elsker koronatiltak

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 minutter siden, Bente1234 said:

Det er naturens gang... at virus kommer..vi er for mye folk på jorda uansett..har du ikke skjønt at dette er naturens måte og holde balansen på jorda??? Vi kan ikke temme naturen ..det viste jo raset på Gjerdrum veldig godt. 

Vi kan ikke temme naturen, men det er menneskets natur å prøve. (De fleste da, men noe foretrekker dyras tilnærming...uvitenhet)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Elefantenistua skrev (1 time siden):

Ja heldigvis, jeg bare stusser så.. Her jeg bor, i en småby, er det ikke så mange folk på feks landevei.. Og de går med munnbind. Ser noen av trådene nå hvor de har såå lyst på portforbud. Kan de ikke bare holde seg inne selv? 

Problemet vi har, og som gjør at vi hele tiden får flere som ønsker tiltak, er enkelt: vi ønsker å komme tilbake til normalen. 

Grunnen til at vi sliter med dette, er alle de som ikke følger reglene. Grunnen til at vi har en ny stigning nå, er ikke meg og mine, det er noen andre. Og gitt at dette er en sykdom som burde være relativt å ha kontroll, på, begynner det å bli slitsomt at jeg er nødt å ofre mitt liv fordi at en eller annen idiot ikke klarer å innordne seg under rimelig lettforstående begrensninger uten å måtte få det beskrevet som straffbare handlinger. 

• Liker 7
Gjest Warrior
Skrevet

Har ikke sett noen som ser ut som elsker tiltakene. Selv elsker jeg ikke tiltakene, men det er mye bedre med tiltak enn mye smitte, og dødsfall. 

Gjest Gagaen
Skrevet

Jeg er sliten av tiltak jeg og men jeg følger det fordi jeg vil gi mitt bidrag. Og fordi jeg vet såpass om smitte at jeg vet at om smittekjeder brytes så går smitten ned. DET kan ingen nekte for. Om ti personer med smitter lar være å smitte noen så er det klart smitten går ned. Så jeg følger tiltak så lenge det er nødvendig. Alle skjønner at det får konsekvenser men det får også konsekvenser om smitten får fortsette . 

Skrevet
Charlie Amberson skrev (12 minutter siden):

Tiltakene er jo nettopp for å slippe det.

Du ser jo at det ikke funker... vi har dem snart 1 år etter utbruddet...og nå tror du det blir slutt i 2021??

• Liker 6
Skrevet
Bente1234 skrev (2 minutter siden):

Du ser jo at det ikke funker... vi har dem snart 1 år etter utbruddet...og nå tror du det blir slutt i 2021??

Når alle i risiko er vaksinert og ellers alle andre voksne som vil ha vaksinen er vaksinert vil ikke lenger viruset være en trussel. Da ville ikke viruset ha mulighet til og sprenge helsevesenet. Alle vaksinerte blir ikke syke , eller mildt syke. Nå er flere vaksineavtaler i orden. Vi får mer enn forventet. Selv med litt treghet i starten kan det fremover gå mye fortere. Det er klart at det løsnes opp i sommer når folk er vaksinert,  i hvert fall alle de mest inngripende tiltakene. Helsemyndigheter har jo troen på dette!  Så det er jo viktig og prøve og se et lys i endene av tunnelen her.

• Liker 4
Skrevet
J.E skrev (Akkurat nå):

Når alle i risiko er vaksinert og ellers alle andre voksne som vil ha vaksinen er vaksinert vil ikke lenger viruset være en trussel. Da ville ikke viruset ha mulighet til og sprenge helsevesenet. Alle vaksinerte blir ikke syke , eller mildt syke. Nå er flere vaksineavtaler i orden. Vi får mer enn forventet. Selv med litt treghet i starten kan det fremover gå mye fortere. Det er klart at det løsnes opp i sommer når folk er vaksinert,  i hvert fall alle de mest inngripende tiltakene. Helsemyndigheter har jo troen på dette!  Så det er jo viktig og prøve og se et lys i endene av tunnelen her.

Jeg håper virkelig du har rett...men stoler ikke på det... er også i tvil når noen snakker om at alt er politisk spill pga valg til høsten. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Bente1234 skrev (1 time siden):

Selvfølgelig funker dem. Uten de tiltakene kunne vi vært der Sverige er eller enda verre.  

Vi følger tiltakene fordi vi vil være endel av løsningen, ikke en del av problemet. Se på land rundt deg, Sverige strammer inn med ny korona lov. De har hatt mindre inngripende tiltak og straffes nå for det. over 9000 døde, og sprengt kapasitet på intnesiv avd, m.m og viktige operasjoner m.m blir avlyst. De sliter 

Folk elsker ikke korona tiltakene. Vi følger rådene fordi vil være endel av løsningen og ikke endel av problemet. Derfor ter det viktig at folk støtter opp under vaksinene også. 

Hadde vi fulgt  dine og endel andre sine råd her inne ville denne krisen blitt mye større. Det handler ikke om mine oh dine behov. Det handler om samfunnet som helhet. 

Problemet blåser ikke bort ,fordi du ønsker det. Uten tiltak vil dette eksplodere. For å se en ende på det må folk la seg vaksinere. 

Endret av Lana01
  • Liker 11
Skrevet (endret)
Bente1234 skrev (16 minutter siden):

Jeg håper virkelig du har rett...men stoler ikke på det... er også i tvil når noen snakker om at alt er politisk spill pga valg til høsten. 

Direktør i legemiddelverket og forsker i immunologi er jo veldig positive til virkning i forhold til vaksinene. Og selv er jeg ganske sikker på at Erna vil ha økonomien oppe og gå så fort som mulig. Forstår likevel at folk blir bekymret med tanke på denne varigheten. Men det er nå det gjelder som mest og holde ut med tiltakene. Da økt smitte nå vil hindre fremdrift i vaksinasjonen. At alt er et politisk spill er konspirasjonsteorier i mine øyne. 

Endret av J.E
  • Liker 3
Skrevet
Elefantenistua skrev (2 timer siden):

Ja heldigvis, jeg bare stusser så.. Her jeg bor, i en småby, er det ikke så mange folk på feks landevei.. Og de går med munnbind. Ser noen av trådene nå hvor de har såå lyst på portforbud. Kan de ikke bare holde seg inne selv? 

Nei det er ikke bare for alle å holde seg inne. Noen må faktisk på jobb uansett eller andre nødvendige steder. Dessuten holder det ikke at noen holder seg inne når andre lever omtrent som før og går rundt og sprer smitte likevel. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har fått tredje verdenskrig

• Liker 2
Skrevet

Tror at en del føler økt kontroll av tiltakene, og derfor blir oppfattet som at de elsker tiltak. Men det tyder ofte på at de har et veldig ensidig fokus, og tiltakene er det eneste som gir de mestring. Man får bære over med de. 

Alle reagerer forskjellig på restriksjoner og tiltak. 

• Liker 5
Skrevet
Charlie Amberson skrev (1 time siden):

Selv om noen elsker det så betyr ikke det at det er feil. Det viktige for å stoppe spredningen er hva vi gjør, ikke hva vi føler om det. Viruset spres av folk som "skal bare". Husk at alle som vil være litt sosiale kan takke de som ikke trenger like mye for at de kan være litt (om alle skulle vært like sosiale og klemme i hytt og vær så hadde vi hatt italienske og amerikanske tilstander her også...tro meg, det vil du ikke). Det er viruset som er hovedfienden og herjer med oss, ikke tiltakskåte "nazier". Selv om tiltak såklart kan diskuteres så har de vært på ca riktig nivå i Norge mener jeg. Bortsett fra manglende grensetesting og at vi kunne fått mer info om hvor de fleste smittes og av hvem.

Viruset spres ikke bare av folk som 'skal' bare. Viruset spres av de flinke også. Mange av de har ikke gjort noe galt. Sykehjemsansatte blir syke uten at de har gjort noe galt, fordi de ikke vet de er smittet. 

Vi må slutte å shame absolutt alle som er syke. Viruset spres av at folk ikke tør teste seg og ikke tør fortelle at de har vært syke. 

• Liker 9
Skrevet
Lana01 skrev (1 time siden):

Selvfølgelig funker dem. Uten de tiltakene kunne vi vært der Sverige er eller enda verre.  

Vi følger tiltakene fordi vi vil være endel av løsningen, ikke en del av problemet. Se på land rundt deg, Sverige strammer inn med ny korona lov. De har hatt mindre inngripende tiltak og straffes nå for det. over 9000 døde, og sprengt kapasitet på intnesiv avd, m.m og viktige operasjoner m.m blir avlyst. De sliter 

Folk elsker ikke korona tiltakene. Vi følger rådene fordi vil være endel av løsningen og ikke endel av problemet. Derfor ter det viktig at folk støtter opp under vaksinene også. 

Hadde vi fulgt  dine og endel andre sine råd her inne ville denne krisen blitt mye større. Det handler ikke om mine oh dine behov. Det handler om samfunnet som helhet. 

Problemet blåser ikke bort ,fordi du ønsker det. Uten tiltak vil dette eksplodere. For å se en ende på det må folk la seg vaksinere. 

Enkle råd er hold avstand og vask hendene..det er egentlig gangske enkelt og hvor når skal vi få vite at å bruke munnbind som vi gjør nå..helt feil... har motsatt effekt??? Hjelper ikke med tusen tiltak så lenge regjeringen er pro og sende inn utenlandsk smitte hele året. 

• Liker 3
Skrevet
Bente1234 skrev (32 minutter siden):

Enkle råd er hold avstand og vask hendene..det er egentlig gangske enkelt og hvor når skal vi få vite at å bruke munnbind som vi gjør nå..helt feil... har motsatt effekt??? Hjelper ikke med tusen tiltak så lenge regjeringen er pro og sende inn utenlandsk smitte hele året. 

Holde avstand og sprite hender tror jeg hjelper best. Munnbindbruken har ikke fått ned smitten, jeg tror heller tvert i mot. De med munnbind går som sild i tønne selv om det er mulig med god avstand. Gjerne med munnbindet på haken, ser stadig flere av de. Virket som de tror det er et fripass bare de har munnbind og lar alle andre smittevernhensyn fare. 

• Liker 2
Skrevet
Justlooking skrev (Akkurat nå):

Holde avstand og sprite hender tror jeg hjelper best. Munnbindbruken har ikke fått ned smitten, jeg tror heller tvert i mot. De med munnbind går som sild i tønne selv om det er mulig med god avstand. Gjerne med munnbindet på haken, ser stadig flere av de. Virket som de tror det er et fripass bare de har munnbind og lar alle andre smittevernhensyn fare. 

Ja det er just det... er enklere å holde avstand uten munnbind i hvertfall vil alle holde avstand til meg..og det er jo vinn vinn..ja virker som munnbind er free pass..og man er jo kriminell hvis man ikke har på det... ha ha ha..er så komisk at fy.  Mulig det er hensikten å da å opprettholde smitten med at folk går rundt med skitne munnbind som går opp og ned på ansiktet i ett strekk... ja set flere eldre som har nesa fri ovenfor munnbindet..det er jo jævla lurt. 

• Liker 1
Skrevet

Det som er trist er at nå har folk fått skrekken for folk uten munnbind og man har blitt vant til det. Falsk trygghet og mange vil nok fortsette å bruke det så fort dette er over.. not me... hater de greiene der for jeg ser ikke at det kan være noe hensikt så lenge man klarer åholde avstand.

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
Elefantenistua skrev (På 6.1.2021 den 14.24):

Jeg vet ikke om dette er et kg fenomen, eller om folk virkelig er sånn, eller om jeg har vært for lite ute i frisk luft.. Men det virker som folk elsker strenge tiltak? 

De elsker munnbind feks, og kunne fint gått med det hjemme også. Hvorfor tror jeg det? De nekter for at folk får ubehag ved å bruke dette. 

Når d er snakk om portforbud aka lockdown, så virker det som det kaster bensin på bålet og alle jubler innvendig. 

Ser også folk ute er dønn seriøse. Noen butikkansatte sier såvidt hei, tør nesten ikke kommunisere der de står med munnbindet korrekt påkledd og senker blikket som om det sprer korona å være blid.. Hopper til siden fra allerede to meter til fem.. 

Virker som folk har fengselfetisj. Er d bare meg? Altså er det slik for flere og? 

(misforstå meg rett, jeg følger alle reglene og elsker antibac og avstand og ingen fysisk kontakt, det er noe jeg gjerne kunne fortsatt med i lang tid fremover). 

Det er et tegn på at mange mangler rammer og struktur i livene sine, og derfor omfavner dette. 

Akkurat som at en barneoppdragelse der foreldrene sier :" gjør hva du vil, når du vil så finner du ut av det", feiler storslått i forhold til en oppdragelse med helt klare tider, regler og oppgaver å forholde seg til.  Å ikke ha struktur gir en følelse av å befinne seg fortapt  i et stort intet uten holdepunkter. 

Skrevet

Lockdown og portforbud er det bare for oss som bor her ? Når arbeidere kan komme fra røde land uten karantenekrav ved landing, blir det for dumt. Når de må reise med tog/buss/fly til sitt bestemmelsessted med munnbind eller uten, uten at de er testet, er det jo en stor smitterisiko. Det er bra at de går i karantene når de kommer fram, men på vegen kan de ha smittet mange.

Her følger vi tiltakene så godt vi kan, men jeg kjenner at jeg begynner å bli veldig tiltakslei.

• Liker 6
Skrevet
Elhaym skrev (5 timer siden):

Viruset spres ikke bare av folk som 'skal' bare. Viruset spres av de flinke også. Mange av de har ikke gjort noe galt. Sykehjemsansatte blir syke uten at de har gjort noe galt, fordi de ikke vet de er smittet. 

Vi må slutte å shame absolutt alle som er syke. Viruset spres av at folk ikke tør teste seg og ikke tør fortelle at de har vært syke. 

Noen av de største utbruddene i Norge, har vært knyttet til helsepersonell som har visst at det de gjorde var faglig galt. 

Stort alt her skulle vært unngått.

Den siste setningen din , burde vært oppsigelsesgrunn for enhver som jobber i nærheten av helsevesenet.

• Liker 2
  • Opprett ny...