Elefantenistua Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Jeg vet ikke om dette er et kg fenomen, eller om folk virkelig er sånn, eller om jeg har vært for lite ute i frisk luft.. Men det virker som folk elsker strenge tiltak? De elsker munnbind feks, og kunne fint gått med det hjemme også. Hvorfor tror jeg det? De nekter for at folk får ubehag ved å bruke dette. Når d er snakk om portforbud aka lockdown, så virker det som det kaster bensin på bålet og alle jubler innvendig. Ser også folk ute er dønn seriøse. Noen butikkansatte sier såvidt hei, tør nesten ikke kommunisere der de står med munnbindet korrekt påkledd og senker blikket som om det sprer korona å være blid.. Hopper til siden fra allerede to meter til fem.. Virker som folk har fengselfetisj. Er d bare meg? Altså er det slik for flere og? (misforstå meg rett, jeg følger alle reglene og elsker antibac og avstand og ingen fysisk kontakt, det er noe jeg gjerne kunne fortsatt med i lang tid fremover). 17
KvinneguidenBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Elefantenistua skrev (49 minutter siden): Jeg vet ikke om dette er et kg fenomen, eller om folk virkelig er sånn, eller om jeg har vært for lite ute i frisk luft.. Men det virker som folk elsker strenge tiltak? De elsker munnbind feks, og kunne fint gått med det hjemme også. Hvorfor tror jeg det? De nekter for at folk får ubehag ved å bruke dette. Når d er snakk om portforbud aka lockdown, så virker det som det kaster bensin på bålet og alle jubler innvendig. Ser også folk ute er dønn seriøse. Noen butikkansatte sier såvidt hei, tør nesten ikke kommunisere der de står med munnbindet korrekt påkledd og senker blikket som om det sprer korona å være blid.. Hopper til siden fra allerede to meter til fem.. Virker som folk har fengselfetisj. Er d bare meg? Altså er det slik for flere og? (misforstå meg rett, jeg følger alle reglene og elsker antibac og avstand og ingen fysisk kontakt, det er noe jeg gjerne kunne fortsatt med i lang tid fremover). Enkle og ryddige forhold er vel bra? Opplevelsen av å kunne kontrollere noe gir tilfredstillelse! Og det trengs i denne tiden. 2
mima Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Elefantenistua skrev (56 minutter siden): Jeg vet ikke om dette er et kg fenomen, eller om folk virkelig er sånn, eller om jeg har vært for lite ute i frisk luft.. Men det virker som folk elsker strenge tiltak? De elsker munnbind feks, og kunne fint gått med det hjemme også. Hvorfor tror jeg det? De nekter for at folk får ubehag ved å bruke dette. Når d er snakk om portforbud aka lockdown, så virker det som det kaster bensin på bålet og alle jubler innvendig. Ser også folk ute er dønn seriøse. Noen butikkansatte sier såvidt hei, tør nesten ikke kommunisere der de står med munnbindet korrekt påkledd og senker blikket som om det sprer korona å være blid.. Hopper til siden fra allerede to meter til fem.. Virker som folk har fengselfetisj. Er d bare meg? Altså er det slik for flere og? (misforstå meg rett, jeg følger alle reglene og elsker antibac og avstand og ingen fysisk kontakt, det er noe jeg gjerne kunne fortsatt med i lang tid fremover). Flere tusen som demonstrerer i forskjellige land ,ofte ukentlig. Så nei, ikke alle elsker munnbind og nedstenging:) heldigvis. 12
Elefantenistua Skrevet 9. januar 2021 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2021 mima skrev (På 6.1.2021 den 15.23): Flere tusen som demonstrerer i forskjellige land ,ofte ukentlig. Så nei, ikke alle elsker munnbind og nedstenging:) heldigvis. Ja heldigvis, jeg bare stusser så.. Her jeg bor, i en småby, er det ikke så mange folk på feks landevei.. Og de går med munnbind. Ser noen av trådene nå hvor de har såå lyst på portforbud. Kan de ikke bare holde seg inne selv? 7
GrønnNellik68 Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 Ja det har jeg aldri skjønt de som går helt alene ute som går med munnbind... ha ha ha..det er så komisk kunne de brukt bøff i stedet ..varmer og litt den. Jeg tror de som er for alt som heter nedstegning...er folk som blir fort redde all ting og klarer ikke å tenke klart selv ... og bruke fornuften... da er det enklere å bare følge regler for da blir jo alt bra. Andre sitter såpass trygt i sine jobber med fast inntekt hver mnd og klarer seg godt uten alt det sosiale... de er det vel flest av vil jeg tro. Jeg er klar til å protestere hvis det blir aktuelt jeg syns det har gått alt for langt... rasere det fine landet med alle våre tilbud slik regjeringa har gjort nå... 7
bondevett Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 Bente1234 skrev (2 minutter siden): Ja det har jeg aldri skjønt de som går helt alene ute som går med munnbind... ha ha ha..det er så komisk kunne de brukt bøff i stedet ..varmer og litt den. Jeg tror de som er for alt som heter nedstegning...er folk som blir fort redde all ting og klarer ikke å tenke klart selv ... og bruke fornuften... da er det enklere å bare følge regler for da blir jo alt bra. Andre sitter såpass trygt i sine jobber med fast inntekt hver mnd og klarer seg godt uten alt det sosiale... de er det vel flest av vil jeg tro. Jeg er klar til å protestere hvis det blir aktuelt jeg syns det har gått alt for langt... rasere det fine landet med alle våre tilbud slik regjeringa har gjort nå... Noen blir litt vel ivrige ja. Var på ski i dag og så en skiløper med munnbind. medisinsk munnbind. Vi var få ute, så det var laaangt mellom menneskene. Jeg fniste litt i barten da må jeg innrømme. 9
GrønnNellik68 Skrevet 9. januar 2021 #7 Skrevet 9. januar 2021 bondevett skrev (Akkurat nå): Noen blir litt vel ivrige ja. Var på ski i dag og så en skiløper med munnbind. medisinsk munnbind. Vi var få ute, så det var laaangt mellom menneskene. Jeg fniste litt i barten da må jeg innrømme. ha ha ha... jeg får helt noia av de der engangs greiene... hadde ikke klart å konsentrert meg om skigåing og hadde nok revet det av helt ubevisst tilslutt.. 2
Justlooking Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 (endret) Det ser sånn ut. Mange har jo ropt om strengere tiltak siden mars og det er ganske spesielt at noen faktisk ønsker portforbud, som også går ut over andre. Viruset forsvinner ikke så raskt, om man da ikke skal ha portforbud noen år til evt viruset brenner ut. Endret 9. januar 2021 av Justlooking Manglet et par ord 😊 7
GrønnNellik68 Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 bondevett skrev (1 minutt siden): Noen blir litt vel ivrige ja. Var på ski i dag og så en skiløper med munnbind. medisinsk munnbind. Vi var få ute, så det var laaangt mellom menneskene. Jeg fniste litt i barten da må jeg innrømme. Er du kvinne med bart? 1
GrønnNellik68 Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 Justlooking skrev (7 minutter siden): Det ser sånn ut. Mange har jo ropt om strengere tiltak siden mars og det er ganske spesielt at noen faktisk ønsker portforbud, som også går ut over andre. Viruset forsvinner ikke så raskt, om man da ikke skal ha portforbud noen år til evt viruset brenner ut. Jeg føler de er nok nå...nå må viruset få gå sin gang ellers blir vi aldri ferdig med dette her..ja noen kommer til å dø... er det så forferdelig å dø av korona så burde det vært lov å gi litt høyere smertelindring slik at overgangen blir mer smertefri... det gjelder da veldig gamle mennesker for å at det skal slippe å lide så mye. Mange dør jo utenom virus og mange sykdommer er forferdelig å dø av som kreft og for å ikke snakke om sykdommen ALS. 2
Charlie Amberson Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 (endret) Selv om noen elsker det så betyr ikke det at det er feil. Det viktige for å stoppe spredningen er hva vi gjør, ikke hva vi føler om det. Viruset spres av folk som "skal bare". Husk at alle som vil være litt sosiale kan takke de som ikke trenger like mye for at de kan være litt (om alle skulle vært like sosiale og klemme i hytt og vær så hadde vi hatt italienske og amerikanske tilstander her også...tro meg, det vil du ikke). Det er viruset som er hovedfienden og herjer med oss, ikke tiltakskåte "nazier". Selv om tiltak såklart kan diskuteres så har de vært på ca riktig nivå i Norge mener jeg. Bortsett fra manglende grensetesting og at vi kunne fått mer info om hvor de fleste smittes og av hvem. Endret 9. januar 2021 av Charlie Amberson 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. januar 2021 #12 Skrevet 9. januar 2021 bondevett skrev (23 minutter siden): Noen blir litt vel ivrige ja. Var på ski i dag og så en skiløper med munnbind. medisinsk munnbind. Vi var få ute, så det var laaangt mellom menneskene. Jeg fniste litt i barten da må jeg innrømme. Er det iskaldt i lufta, synes jeg det er behagelig å utøve sport med munnbind. Men ikke medisinsk, men i stoff med filter. Føles godt for lungene mine
FrittgåendeBurugle Skrevet 9. januar 2021 #13 Skrevet 9. januar 2021 Bente1234 skrev (35 minutter siden): Ja det har jeg aldri skjønt de som går helt alene ute som går med munnbind... ha ha ha..det er så komisk kunne de brukt bøff i stedet ..varmer og litt den. Det kan jo være de skal en plass da. Jeg, for eksempel, bruker munnbind når jeg går helt alene til butikken. Bente1234 skrev (18 minutter siden): Jeg føler de er nok nå...nå må viruset få gå sin gang ellers blir vi aldri ferdig med dette her..ja noen kommer til å dø... er det så forferdelig å dø av korona så burde det vært lov å gi litt høyere smertelindring slik at overgangen blir mer smertefri... det gjelder da veldig gamle mennesker for å at det skal slippe å lide så mye. Mange dør jo utenom virus og mange sykdommer er forferdelig å dø av som kreft og for å ikke snakke om sykdommen ALS. Har du fremdeles ikke skjønt at frislipp av virus fører til økning av dødsfall av andre årsaker også, som f.eks. kreft og ALS? 6
Charlie Amberson Skrevet 9. januar 2021 #14 Skrevet 9. januar 2021 19 minutter siden, Bente1234 said: Jeg føler de er nok nå...nå må viruset få gå sin gang ellers blir vi aldri ferdig med dette her..ja noen kommer til å dø... er det så forferdelig å dø av korona så burde det vært lov å gi litt høyere smertelindring slik at overgangen blir mer smertefri... det gjelder da veldig gamle mennesker for å at det skal slippe å lide så mye. Mange dør jo utenom virus og mange sykdommer er forferdelig å dø av som kreft og for å ikke snakke om sykdommen ALS. Sist noe "gikk sin gang" døde vel halve befolkningen. Svartdauen. Nå har vi vitenskap, teknologi, snart forhåpentligvis effektive vaksiner, hvorfor skal vi ikke benytte de våpen vi har? 5
GrønnNellik68 Skrevet 9. januar 2021 #15 Skrevet 9. januar 2021 Charlie Amberson skrev (2 minutter siden): Sist noe "gikk sin gang" døde vel halve befolkningen. Svartdauen. Nå har vi vitenskap, teknologi, snart forhåpentligvis effektive vaksiner, hvorfor skal vi ikke benytte de våpen vi har? dream on hvis du vil leve som vi gjør nå i år fremover.. 1
GrønnNellik68 Skrevet 9. januar 2021 #16 Skrevet 9. januar 2021 FrittgåendeBurugle skrev (3 minutter siden): Det kan jo være de skal en plass da. Jeg, for eksempel, bruker munnbind når jeg går helt alene til butikken. Har du fremdeles ikke skjønt at frislipp av virus fører til økning av dødsfall av andre årsaker også, som f.eks. kreft og ALS? Det er naturens gang... at virus kommer..vi er for mye folk på jorda uansett..har du ikke skjønt at dette er naturens måte og holde balansen på jorda??? Vi kan ikke temme naturen ..det viste jo raset på Gjerdrum veldig godt. 5
Minnie Mus Skrevet 9. januar 2021 #17 Skrevet 9. januar 2021 Elsker corona tiltakene 😄 Nå slipper jeg å tvinge meg selv til å være sosial, slipper å finne på unnskyldninger for å unngå å få besøk, dra på besøk og å delta i sosiale sammenkomster 😄 2020 er det beste året ever for min del. Når det gjelder munnbind, bruker jeg det kun på butikken. 14
Charlie Amberson Skrevet 9. januar 2021 #18 Skrevet 9. januar 2021 Vi må lære av land med lite spredning. Den europeiske vi-vet-best-arrogansen har slått feil nå. 18 av de topp-20 landene på dødsrate er europeiske. Selv om Norge har vært heldige (flinke?) relativt så langt, så virker det som om vi bare ser på andre europeiske land etter tiltak. Se mer på Asia! 2
Elefantenistua Skrevet 9. januar 2021 Forfatter #19 Skrevet 9. januar 2021 Minnie Mus skrev (1 minutt siden): Elsker corona tiltakene 😄 Nå slipper jeg å tvinge meg selv til å være sosial, slipper å finne på unnskyldninger for å unngå å få besøk, dra på besøk og å delta i sosiale sammenkomster 😄 2020 er det beste året ever for min del. Når det gjelder munnbind, bruker jeg det kun på butikken. Hehehe der er jeg faktisk enig, både jeg og familien er litt asosiale, og det er veldig deilig å bruke corona som unnskyldning 😅 veldig deilig å slippe fysisk kontakt også, bare si smittevern, så slapp man det liksom hehe. 7
Charlie Amberson Skrevet 9. januar 2021 #20 Skrevet 9. januar 2021 6 minutter siden, Bente1234 said: dream on hvis du vil leve som vi gjør nå i år fremover.. Tiltakene er jo nettopp for å slippe det. 5
Anbefalte innlegg