AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Kan du fortelle litt? Bruket man det hele tiden? Hvilket klokkeslett tar med det ift leggeridspunkt? Får man hangover? Anonymkode: 8ad94...076
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Jeg får hangover hele neste dag. Men har av og til gitt det til 12-åringen. Får da flytende melatonin ca 30 min før leggetid. Funker fint på han, han blir trøtt og sover fint og får ikke hangover. Anonymkode: 257eb...196
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Bruker det ved behov. Tar det når jeg legger meg, leser til jeg sovner. ingen hangover. Melatoninen du tar forsterker bare melatoninen du allerede har i hjernen. Helt naturlige stoffer. Anonymkode: cbf2a...e66
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 Jeg har ikke prøvd depottabletter, så det kan jeg ikke svare for. Den jeg bruker, tas 30 min før leggetid. Tar 10mg. Funker bra, men det er ikke sovetablett, så mildere. Og dersom grunnen til at man ikke sover er tankekjør, så klarer den ikke å overstyre det. Min erfaring er at når jeg bruker det hver dag, så blir søvnkvaliteten dårlig (jeg våkner i løpet av natta selv om jeg sovner greit på kvelden) og jeg er groggy hele dagen etter. Ved sporadisk bruk, en gang eller to i uka, fungerer det ypperlig. Sover hele natten og kjenner ikke noe dagen etter. Anonymkode: 0f7f1...7cf
Kartoffel Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har ikke prøvd depottabletter, så det kan jeg ikke svare for. Den jeg bruker, tas 30 min før leggetid. Tar 10mg. Funker bra, men det er ikke sovetablett, så mildere. Og dersom grunnen til at man ikke sover er tankekjør, så klarer den ikke å overstyre det. Min erfaring er at når jeg bruker det hver dag, så blir søvnkvaliteten dårlig (jeg våkner i løpet av natta selv om jeg sovner greit på kvelden) og jeg er groggy hele dagen etter. Ved sporadisk bruk, en gang eller to i uka, fungerer det ypperlig. Sover hele natten og kjenner ikke noe dagen etter. Anonymkode: 0f7f1...7cf Jeg har samme erfaring! Funker fint til innsovning men da jeg brukte det over tid begynte jeg å få alvorlig dårlig søvnkvalitet. Våknet etter 3 maks 4 timer uten å få sove igjen.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #6 Skrevet 6. januar 2021 Bruker det innimellom, tar 2 mg en time før leggetid, fungerer så bra Anonymkode: 44958...425
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 Jeg bruker 6 mg og trodde det var høy dose. Kan man bruke helt opp til 10 mg altså? Jeg bruker det hver kveld ca 1 time før leggetid og sover godt. Ingen hangover. Har tidligere brukt zopiklone men føler melatonin fungerer minst like godt på innsovning Anonymkode: 513ed...0f8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 10 mg er veldig mye. Det er jo vanlig med 2 - 3 mg dosering. Anonymkode: 164ba...ff4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #9 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan du fortelle litt? Bruket man det hele tiden? Hvilket klokkeslett tar med det ift leggeridspunkt? Får man hangover? Anonymkode: 8ad94...076 Jeg tar 1 mg av Solgar Melatonine. Vet ikke om en så liten dose selges i Norge. Jeg kjøpte i Frankrike. Tenker at de som får hangover av melatonin tar for høy dose. Husk også at man maks skal ta det i 2 uker i strekk. Helst færre dager. Jeg bruker det kun 1-3 dager av gangen og da har jeg stort sett kommet inn i den døgnrytmen jeg ønsker. Jeg tar melatonin 1 t før jeg vil sovne og sovner stort sett før den tid. Anonymkode: a0e60...98a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå