Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min fikk grønn, løs avføring i ukevis etter denne vaksinen. Fikk beskjed av helsesøster om å ikke ta andre dose pga det.

Anonymkode: 47332...8b6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han fikk ingen bivirkninger. 

Jeg har hatt rotaviruset, og det var helt jævlig. (Fikk det før han fikk vaksinen, så har ingenting med vaksinen å gjøre). Var dårlig i magen i 3 uker totalt. Klarte ikke holde på noe føde. Unner ingen det! Var skikkelig dritt. 

Anonymkode: 6f451...848

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min merket ingenting. Heller litt bivirkninger etter vaksinen enn hjernebetennelse av rota, altså. Alvorlige bivirkninger til vaksinen er sjelden. 

Det er velkjent at rotavirus kan gi ulike nevrologiske symptomer, alt ifra harmløse krampeanfall til letal encefalopati/encefalitt (5, 6). I en svensk artikkel fra 2008 fant man at opp mot 4 % av hospitaliserte med rotavirusinfeksjon fikk krampeanfall og 1,7 % fikk encefalitt (5).

Anonymkode: 1a611...8c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Babyen min er snart 9 uker og skal etter planen vaksineres mot rotavirus i morgen. 

Har lest pakningsvedlegget, og er litt skeptisk med hensyn til birvikninger i form av oppkast, diaré, magevondt og tarmslyng. Jeg er ingen vaksinemotstander og har fulgt barnevaksineprogrammet på mine to tidligere barn (før rotavirus ble innført). 

Babyen vår har allerede mye magevondt grunnet stramt tungebånd og stivhet i rygg (blir behandlet), så jeg synes det er vanskelig å påføre babyen ytterligere med smerter...

Dere som har barn som har tatt rotavirus vaksinen, fikk de bivirkninger? 

Anonymkode: 676b7...e57

Alle mine har tatt alle vaksiner i vaksinasjonsprogrammet og det anbefaler jeg deg å gjøre også. 

Min ene baby med en sjelden genfeil, kolikk, melkeallergi og refluks fikk til og med vaksinen.
Ble litt mer magevondt i noen dager men så gikk det over.
Vil heller ha vaksinen enn at små babyer skal få sykdommen den er mye farligere enn bivirkningene på vaksinen.

Rotavirus kan forårsake akutt gastroenteritt, særlig hos barn i alderen ½-3 år. Infeksjonen er en viktig årsak til at småbarn får diaré som kan kreve sykehusinnleggelse.

NHI - Rotavirus er den viktigste årsak til alvorlig diaré hos små barn og fører til mer enn 450.000 dødsfall årlig på verdensbasis.

Anonymkode: d3af7...aac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bivirkninger ved første dose. Tok dose 2 i dag, og ingen bivirkninger foreløpig. 

Anonymkode: e4ed6...7ab

Skrevet

Rotavirus er kjempefarlig å få! Så et par kvelder med vondt i magen er verdt det tenker jeg. Vår fikk ingen birvirknikger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han fikk ikke vondt men mye luft og litt mer avføring enn vanlig 

Anonymkode: c90eb...da5

• 1 år senere...
Skrevet

Min har hatt løs, grønn avføring i 10 dager nå etter vaksinen. Myyye luft og gråting også. Uff

Anonymkode: 10579...30f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...