Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min baby på tre mnd fikk andre dose med vaksine i går. Ingen bivirkninger 🙂

Anonymkode: 62146...897

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn hadde ingen bivirkninger i det hele tatt :) 

Anonymkode: 3d2d0...a55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Null bivirkninger. Søstra mi fikk rotavirusinfeksjon som baby og ble innlagt på sykehus. Anbefaler på det sterkeste å ta vaksinen! Husk at alvorlige bivirkninger av vaksine er sjeldne. 🙂

Anonymkode: 10eda...391

• Liker 3
Skrevet

Babyene våre fikk ingen bivirkninger på den. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Babyen min er snart 9 uker og skal etter planen vaksineres mot rotavirus i morgen. 

Har lest pakningsvedlegget, og er litt skeptisk med hensyn til birvikninger i form av oppkast, diaré, magevondt og tarmslyng. Jeg er ingen vaksinemotstander og har fulgt barnevaksineprogrammet på mine to tidligere barn (før rotavirus ble innført). 

Babyen vår har allerede mye magevondt grunnet stramt tungebånd og stivhet i rygg (blir behandlet), så jeg synes det er vanskelig å påføre babyen ytterligere med smerter...

Dere som har barn som har tatt rotavirus vaksinen, fikk de bivirkninger? 

Anonymkode: 676b7...e57

Mitt barn endte opp på intensiven etter den vaksinen. Det ble konkludert med alvorlig livstruende reaksjon og vi ble anbefalt å ikke ta dose no 2.

jeg er skeptisk til denne vaksinen etter det. 

Anonymkode: 0ada7...cdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merket ingenting

Anonymkode: f2a10...a0e

AnonymBruker
Skrevet

Merket ingenting 

Anonymkode: 98cb0...b82

Skrevet

Ingen bivirkninger 😊

AnonymBruker
Skrevet

Kommer aldri til å la barna mine ta den igjen. Etter første dose fikk barnet mitt diare og vond mage i litt over en mnd. Vet også om en blogger som hadde en veldig dårlig opplevelse med denne vaksinen. Jeg kommer heller til å prøve å unngå smitte, i stedet for den vaksinen. 
https://www.linntheresedagsland.no/2018/04/video-dennis-fikk-den-sjeldne-bivirkningen/ Link til blogg om bivirkningen hennes barn fikk av denne vaksinen. 

Anonymkode: 53047...0a1

Skrevet

Min fikk på seksukerskontrollen og hadde ingen bivirkninger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kommer aldri til å la barna mine ta den igjen. Etter første dose fikk barnet mitt diare og vond mage i litt over en mnd. Vet også om en blogger som hadde en veldig dårlig opplevelse med denne vaksinen. Jeg kommer heller til å prøve å unngå smitte, i stedet for den vaksinen. 
https://www.linntheresedagsland.no/2018/04/video-dennis-fikk-den-sjeldne-bivirkningen/ Link til blogg om bivirkningen hennes barn fikk av denne vaksinen. 

Korleis går du fram for å unngå smitte? 🙂 

Når det gjeld opplevinga til bloggaren, er dette så klart skremmande. Men veldig sjelden at dette skjer. FHI: 

"En kjent, men sjelden tilstand hos spedbarn er tarminvaginasjon. Da folder en del av tarmen seg inn i den delen som ligger nedenfor. I Norge innlegges årlig 35–40 barn under 1 år med invaginasjon. Studier har vist at dette antallet kan øke litt etter innføring av rotavirusvaksine (opp til 1 ekstra tilfelle per 20 000 vaksinerte), spesielt når vaksinen gis etter 4-månedersalder. Derfor skal første dose gis senest når barnet er 12 uker gammelt og andre dose senest når barnet er 16 uker"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sov mer enn vanlig den ettermiddagen, og noen løse bleier. 

Anonymkode: c0766...758

AnonymBruker
Skrevet

Min fikk ingen bivirkninger. Sov litt bedre etterpå enn vanlig kanskje. Men det vae kanskje tilfeldig.

Anonymkode: a48f7...5d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Korleis går du fram for å unngå smitte? 🙂 

Når det gjeld opplevinga til bloggaren, er dette så klart skremmande. Men veldig sjelden at dette skjer. FHI: 

"En kjent, men sjelden tilstand hos spedbarn er tarminvaginasjon. Da folder en del av tarmen seg inn i den delen som ligger nedenfor. I Norge innlegges årlig 35–40 barn under 1 år med invaginasjon. Studier har vist at dette antallet kan øke litt etter innføring av rotavirusvaksine (opp til 1 ekstra tilfelle per 20 000 vaksinerte), spesielt når vaksinen gis etter 4-månedersalder. Derfor skal første dose gis senest når barnet er 12 uker gammelt og andre dose senest når barnet er 16 uker"

Slik som vi gjør nå. God hygiene, unngår masse besøk osv. Funket helt supert på begge mine barn. Jeg mener at det ikke er alt som det er vits å trykke i ungene. Så lenge ungen er frisk og har god vekt økning, ser jeg ikke problemet. Noroviruset kan de få uansett..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Slik som vi gjør nå. God hygiene, unngår masse besøk osv. Funket helt supert på begge mine barn. Jeg mener at det ikke er alt som det er vits å trykke i ungene. Så lenge ungen er frisk og har god vekt økning, ser jeg ikke problemet. Noroviruset kan de få uansett..

Lykke til når ungen begynner i barnehagen...

Anonymkode: bf8ff...0af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lykke til når ungen begynner i barnehagen...

Anonymkode: bf8ff...0af

De har begynt i barnehagen for leengst, og selvsagt blir de syke nå og da, men aldri slik at jeg skulle ønsket at de hadde fått rota vaksinen. 

AnonymBruker
Skrevet

Eldste kastet opp en gang etter første dose. Ingen bivirkninger etter andre.

Yngste hadde vondt i magen i noen timer etter første dose. Ingen reaksjon etter andre.

Anonymkode: 3da7b...e44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

4-åringen min tok rotavirus-vaksinen som baby. Han slapp unna en heftig omgangssyke for et par år siden. Vi var helt slått ut, mens han var i topp form.  Den vaksinen har svært god effekt tror jeg! Kan ikke huske at han fikk noen spesielle bivirkninger etter at han tok den, mulig han var litt slakk. 

Anonymkode: 83a7d...f73

Samme her! Barnet hadde litt vondt i magen, og hadde en litt rar bleie en formiddag, mens vi var 3 voksne som spydde dag og natt etterpå😵

Anonymkode: 23bf6...62c

• Liker 1
Skrevet

Min baby ble litt slapp og sov veldig mye resten av vaksinedagen. Da hun våknet innimellom var hun ganske misfornøyd så virket som at hun fikk litt magevondt også. Det gikk over i løpet av natten. 

AnonymBruker
Skrevet

Min jenta hadde den vaksine, og absolutt uten bivirkninger. Men hun hadde ikke reaksjoner på noen av vaksinene hun fikk.. Tenker, har noe med at hun var født på termin, med god vekt og immunitet. Har også en gutt født prematurt og han reagerte med feber på alle vaksiner.. Men ingen alvorlige bivirkninger der heller. :) 

Anonymkode: de58f...d82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...