AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Hvordan arter angsten deres seg? HvordAn er den i hverdagen? Jeg har hatt helseangst i flere år, vært hypokonder og vært mye redd for sykdom som Kreft, ms osv. Men nå føler jeg angsten har gått fra å være om spesifikke sykdommer til å gi meg bekymringer ved helt andre ting. Det kan være feks: redd for å svime av i butikken, redd For at det skal skje meg noe (uten at jeg vet hva) når jeg går tur alene, redd for å havne i en situasjon jeg ikke kommer meg Ut av, redd for å ta buss itilfelle jeg får en følelse av at jeg må plutselig av, redd for at jeg skal bli redd for noe (uvisst hva) når jeg er alene hjemme, redd for å legge meg om kvelden itilfelle det skal skje noe ekkelt i kroppen da også. Jeg blir veldig redd ved kroppslige ubehag som sikkert er normale, feks tretthet, hodepine osv. er jeg sliten feks gjør den følelsen meg redd fordi det er ubehagelig. Jeg tenker på hvordan kroppen kjennes ut hele tiden, og det er så slitsomt. Hvis noen spør meg om vi skal gjøre noe så er min første tanke en bekymring knyttet til at det skal være ubehagelig i kroppen. Hva slags angst er dette? Har jeg bare for mye tid til å tenke og føle? Anonymkode: ca279...cc1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Høres ut som du har veldig god tid til å kjenne etter ja! Anonymkode: e4242...b1b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan arter angsten deres seg? HvordAn er den i hverdagen? Jeg har hatt helseangst i flere år, vært hypokonder og vært mye redd for sykdom som Kreft, ms osv. Men nå føler jeg angsten har gått fra å være om spesifikke sykdommer til å gi meg bekymringer ved helt andre ting. Det kan være feks: redd for å svime av i butikken, redd For at det skal skje meg noe (uten at jeg vet hva) når jeg går tur alene, redd for å havne i en situasjon jeg ikke kommer meg Ut av, redd for å ta buss itilfelle jeg får en følelse av at jeg må plutselig av, redd for at jeg skal bli redd for noe (uvisst hva) når jeg er alene hjemme, redd for å legge meg om kvelden itilfelle det skal skje noe ekkelt i kroppen da også. Jeg blir veldig redd ved kroppslige ubehag som sikkert er normale, feks tretthet, hodepine osv. er jeg sliten feks gjør den følelsen meg redd fordi det er ubehagelig. Jeg tenker på hvordan kroppen kjennes ut hele tiden, og det er så slitsomt. Hvis noen spør meg om vi skal gjøre noe så er min første tanke en bekymring knyttet til at det skal være ubehagelig i kroppen. Hva slags angst er dette? Har jeg bare for mye tid til å tenke og føle? Anonymkode: ca279...cc1 Kjenner meg igjen. Har du opplevd noe spesielt traumatisk? Anonymkode: 28013...a2c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 Har GAD og ptsd. Kroppen er I høyspenn nesten hele døgnet (fight/flight freeze) Har jobbet mye med mindfulness, yoga, pusteteknikker, og generelt å stoppe tankekjøret. Kan si det har hjulpet noe, men nå har jeg itillegg mange fysiske plager også, så det gjør jobben veldig vanskelig. De tingene du er redd for, opplever jeg hele tiden. Anonymkode: 7d696...d55
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan arter angsten deres seg? HvordAn er den i hverdagen? Jeg har hatt helseangst i flere år, vært hypokonder og vært mye redd for sykdom som Kreft, ms osv. Men nå føler jeg angsten har gått fra å være om spesifikke sykdommer til å gi meg bekymringer ved helt andre ting. Det kan være feks: redd for å svime av i butikken, redd For at det skal skje meg noe (uten at jeg vet hva) når jeg går tur alene, redd for å havne i en situasjon jeg ikke kommer meg Ut av, redd for å ta buss itilfelle jeg får en følelse av at jeg må plutselig av, redd for at jeg skal bli redd for noe (uvisst hva) når jeg er alene hjemme, redd for å legge meg om kvelden itilfelle det skal skje noe ekkelt i kroppen da også. Jeg blir veldig redd ved kroppslige ubehag som sikkert er normale, feks tretthet, hodepine osv. er jeg sliten feks gjør den følelsen meg redd fordi det er ubehagelig. Jeg tenker på hvordan kroppen kjennes ut hele tiden, og det er så slitsomt. Hvis noen spør meg om vi skal gjøre noe så er min første tanke en bekymring knyttet til at det skal være ubehagelig i kroppen. Hva slags angst er dette? Har jeg bare for mye tid til å tenke og føle? Anonymkode: ca279...cc1 Jeg har mye angst men null når det kommer til helse eller sånn du beskriver. For din del så kanskje du kan fjerne noe stress, belastninger etc for å bedre dette? Det er alltid noe å kjenne på med helse så her kan du bli sprø for det vil alltid påløpe mer. Det er mange år siden jeg våknet om morgenen uten noen småvondter her og der. Det er naturlig. Uspesifikke smerter er også naturlig og trenger ikke ha noen årsak. Du er redd feks kreft. Men hva om du forestiller deg at dette faktisk er tilfelle. Hva ville du gjort? Hvordan ville du håndtert det? Er det frykten for smerte eller død? Anonymkode: 51bb3...5cc
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #6 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høres ut som du har veldig god tid til å kjenne etter ja! Anonymkode: e4242...b1b Ja, har vært i mammapermisjon, og så ble jeg permitert pga korona nesten med en gang jeg begynte jobbe, så har ikke jobbet på lenge. Bare gått hjemme.. ts Anonymkode: ca279...cc1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner meg igjen. Har du opplevd noe spesielt traumatisk? Anonymkode: 28013...a2c Nei, JeG føler ikke det. Har hatt episoder der jeg har vært veldig redd noe skulle skje meg, men det er jo på en måte problemet mitt. Jeg føler meg veldig mye sliten og skjønner ikke hvordan andre klarer fungere normalt, for det klarer ikke jeg. Ts Anonymkode: ca279...cc1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har GAD og ptsd. Kroppen er I høyspenn nesten hele døgnet (fight/flight freeze) Har jobbet mye med mindfulness, yoga, pusteteknikker, og generelt å stoppe tankekjøret. Kan si det har hjulpet noe, men nå har jeg itillegg mange fysiske plager også, så det gjør jobben veldig vanskelig. De tingene du er redd for, opplever jeg hele tiden. Anonymkode: 7d696...d55 Men er dine fysiske plager knyttet til en fysisk sykdom, eller er det angsten? Føler meg også i helspenn hele tiden, er alltid på vakt på en måte. Jeg synes mindfullness og pusteteknikker er vanskelig, men gir kanskje fort opp. Ts Anonymkode: ca279...cc1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #9 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja, har vært i mammapermisjon, og så ble jeg permitert pga korona nesten med en gang jeg begynte jobbe, så har ikke jobbet på lenge. Bare gått hjemme.. ts Anonymkode: ca279...cc1 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nei, JeG føler ikke det. Har hatt episoder der jeg har vært veldig redd noe skulle skje meg, men det er jo på en måte problemet mitt. Jeg føler meg veldig mye sliten og skjønner ikke hvordan andre klarer fungere normalt, for det klarer ikke jeg. Ts Anonymkode: ca279...cc1 Du fremstilte deg som enslig i HI, så synes det er veldig betenkelig at du har ansvar for et lite barn med alle disse symptomene!!!! Anonymkode: e4242...b1b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du fremstilte deg som enslig i HI, så synes det er veldig betenkelig at du har ansvar for et lite barn med alle disse symptomene!!!! Anonymkode: e4242...b1b Gjorde jeg? Jeg følte ikke det var relevant å, men jeg har både mann og barn. Anonymkode: ca279...cc1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #11 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du fremstilte deg som enslig i HI, så synes det er veldig betenkelig at du har ansvar for et lite barn med alle disse symptomene!!!! Anonymkode: e4242...b1b Hvorfor er det betenkelig? Ta deg en bolle. Ts. Det er vanlig at angsten kan øke på når man får barn, og spesielt den helseangsten du beskriver. Man har plutselig et annet liv å ta ansvar for og den følelsen kan utvikle seg til angst slik du beskriver. Anbefaler å ta kontakt med psykolog. Dette kan absolutt behandles god bedring og lykke til ❤️ Anonymkode: 96bed...99a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå