Gå til innhold

Samsung (Android) eller Iphone ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt Samsung i mange år men har hatt Huawei ( Huawei p20 lite) det siste halvannet året, og er ikke fornøyd med hverken  kameraet eller brukervennligheten til Huawei, så jeg savner Samsung. Det eneste som er bra med Huawei er størrelsen på skjermen (5,75")

Problemet er at de nye Samsung mobilene har fått så store skjermer, så en mobil på 6,5 eller 6,7 tommer får jeg ikke ned i lommen og det er tungt å gå rundt å bære på den.

Min sønn foreslår iphone, men de har for små skjermer , de fleste er rundt 4,7", dessuten tenker jeg at iphone er tungvint å bruke når jeg er vant til android/Samsung.

Tenker å bruke rundt 6000,-

Noen forslag?

Anonymkode: 36762...020

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg kjøpt en iphone 11. Den koster normalt 7500, men er du litt strategisk og tålmodig finner du den på tilbud til langt lavere pris,

Jeg kjøpte min til 4800 for en måned siden med bindingstid på et abonnement som kostet like mye som jeg allerede hadde.

Anonymkode: 67846...45c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du blir vant til de store skjermene og da er de gull.

Anonymkode: dd426...761

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Da ville jeg kjøpt en iphone 11. Den koster normalt 7500, men er du litt strategisk og tålmodig finner du den på tilbud til langt lavere pris,

Jeg kjøpte min til 4800 for en måned siden med bindingstid på et abonnement som kostet like mye som jeg allerede hadde.

Anonymkode: 67846...45c

Leste du egentlig HI?

Anonymkode: 513f4...e6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min sønn foreslår iphone, men de har for små skjermer , de fleste er rundt 4,7"

Hvor har du dette fra? De fleste iphone har 6,1 tommers skjermer. Det er kun en som 4,7". Ellers finner du kun 4,7" på bruktmarkedet for utgåtte modeller.

Anonymkode: bc2a6...d45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor har du dette fra? De fleste iphone har 6,1 tommers skjermer. Det er kun en som 4,7". Ellers finner du kun 4,7" på bruktmarkedet for utgåtte modeller.

Anonymkode: bc2a6...d45

De aller nyeste og dyreste modellene har 6,1" skjerm, men feks min sønns iphone som er iphone se, som kom i fjor har 6,7". 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Samsung s10 har store skjerm en Huawei p20 lite ja men fysisk størrelse på de 2 er nesten det samme.

p20 lite = 148.6 x 71.2 x 7.4 mm

s10 = 149.9 x 70.4 x 7.8 mm

s20 = 151.7 x 69.1 x 7.9 mm

Men så er s10 nesten 2 år gammel så spørsmål hvis mann skal kjøpe denne ! 

s20 er 1 år gammel og har ca. samme fysisk størrelse men er litt dyrere og.

Ellers det finnes ikke mange mobiler i dag som har sånn "mindre" størrelse. Har samme problemstilling som TS og eneste jeg fant er s20. Jeg kommer ikke til å gå for Iphone uansett.

Anonymkode: 6ce95...b3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Samsung s10 har store skjerm en Huawei p20 lite ja men fysisk størrelse på de 2 er nesten det samme.

p20 lite = 148.6 x 71.2 x 7.4 mm

s10 = 149.9 x 70.4 x 7.8 mm

s20 = 151.7 x 69.1 x 7.9 mm

Men så er s10 nesten 2 år gammel så spørsmål hvis mann skal kjøpe denne ! 

s20 er 1 år gammel og har ca. samme fysisk størrelse men er litt dyrere og.

Ellers det finnes ikke mange mobiler i dag som har sånn "mindre" størrelse. Har samme problemstilling som TS og eneste jeg fant er s20. Jeg kommer ikke til å gå for Iphone uansett.

Takk for utfyllende svar🙂

Ts

Skrevet (endret)

Vi har alle våre preferanser. Jeg tenkte som deg angående skjerm før, men nå har jeg stor skjerm, og synes det er helt supert. Og jeg vil alltid foretrekke Samsung foran Iphone, men der er jo også folk forskjellige.

Endret av Witchita
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Witchita skrev (5 minutter siden):

Vi har alle våre preferanser. Jeg tenkte som deg angående skjerm før, men nå har jeg stor skjerm, og synes det er helt supert. Og jeg vil alltid foretrekke Samsung foran Iphone, men der er jo også folk forskjellige.

Hvorfor foretrekker du Samsung? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hos IPhone så alt må gå via dems store ,overføring av bilder ,musikk og filmer må gå via Itunes osv.

Hos android (samsung eller annen) så kan man laste ned fra play store men en kan laste  ned app fra hvor som helst og installere. Koble mobil med data via usb og overføre bilder,musikk,filmer som en vil... 

Det er noen av mine grunner for valg av Android.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor foretrekker du Samsung? 

Ts

Har hatt Iphone både på jobb og privat, men jeg liker Android mye bedre, og Samsung har alltid fungert knirkefritt med gode kamera, stor skjerm som jeg har valgt de siste gangene, og oppsettet er noe jeg foretrekker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å gi mitt innspill i Samsung versus Apple så har jeg inntrykk av at iPhone knuser MYE lettere en Samsung, men jeg kan selvsagt ha vært uheldig.

Jeg er stor fan av Mac, men når det kommer til telefoner så holder jeg en knapp på Samsung.

Anonymkode: 61767...c1b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...