Gå til innhold

Trening for meg som hater trening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

None som har forslag til trening som ikke føles som trening. Jeg har ingen behov for å bli kjempe sterk eller ha veldig god kondisjon. Jeg vil rett og slett bare føle meg litt sunnere. 

Jeg har hatt mange medlemskap på treningssenter og får aldri noe ut av det. Føler null mestring eller glede over styrke eller kondisjon. Eneste som var litt gøy var svømming, men nå har jeg da veldig stramt budsjett og må kutte medlemskapet der å. 

Elsker å gå tur men været ødelegger mye. Vil ha noe jeg kan gjør hjemme... Ikke joga 😅 helst noe veldig lett. Vil klare å gjennomføre uten problemer for jeg gir bare opp når ting blir vanskelig. 

Sorry for at jeg er så vanskelig men jeg måtte nesten bare spørre en plass 😂

Sier ja takk til YouTube videor ol.

Anonymkode: 6609b...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å finne noen youtube-videoer med svømmeøvelser man kan gjøre på land? F.eks styrke og mobilitets-øvelser som hjelper en med å svømme raskere og med bedre teknikk? Samt hjelper deg med å holde svømmeformen din selv om du ikke har tilgang til basseng. 

Se på noen videoer med danseøvelser? Kanskje det er en dans du ønsker å lære?

 

Anonymkode: 99770...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en kettlebell og finn youtube-videoer. Søk opp 3T på youtube, treningskjede i Trøndelag. De la ut mange gruppetimevideoer under lockdown.

Tabata og hiit er 15 min med aktiv trening. Hele videoen varer 30 min. Veldig effekt, men selvfølgelig slitsomt i starten.

Anonymkode: d1cd8...ff6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aerobic eller dansing til god musikk

Anonymkode: 68c15...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør noe jeg kaller 5x5 nå på hjemmekontor i løpet av kontordagen. Rett og slett fordi kroppen råtner og blir vond når jeg ikke engang går mellom møterom mellom møtene... 

Jeg gjør 5 øvelser, 5 ganger i løpet av arbeidsdagen. Du kan jo begynne med 5 repetisjoner feks. Og legge på litt når du føler det blir lett. Jeg gjør feks pushup, situp, knebøy, omvendt burpee og utfall en dag. En annendag v-ups, burpee, Russland twist, sideutfall og rygghev. 

Med en kettlebell er det mange øvelser å velge i, feks swing, deadlift, thruster, skulderhev, enarms roing, knebøy/utfall med vektbelastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter

Om du liker gåtur, så invester i gode klær og sko for dette. :) Bedre enn tvinge seg til noe man ikke egentlig liker og bruke penger på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et seriøst forslag som jeg selv gjør rimelig mye:

Oculus Quest 2

Audio Trip, Beat Saber, Synth Riders, Oh Shape! og lignende spill er utrolig bra trening når du begynner å bli god 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har playstation 4 så kan du kjøpe just dance. Skal prøve det ut nå! Kjøote ista. Vanligvis elsker jeg spinning timer og sånt, men er jo stengt nå og jeg er ikke glad i å gå ute i den kula her. 

Anonymkode: 30fcd...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hjemme kan du ha spinningsykkel som er koblet til spill. Da kan du sykle mot virtuelle motstandere. Boksesekk er et annet alternativ. Hadde du ikke sagt at du vil trene hjemme hadde jeg anbefalt stand up brett eller kajakk. Det høres sikkert helt dust ut, men jeg fikk en følelse av at du hadde elsket stand up

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...