AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Nå som polygami endelig er blitt lovlig . Om du måtte velge hvilken sammensetning ville du valgt? Flere menn en dame? En mann flere damer? Hetro mann bifile damer? , ...., ..... Anonymkode: 62766...776
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 Hvordan mener du det er blitt lovlig? Anonymkode: 3cf0e...89d 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 Det har da vært lovlig å bo med og pule de man vil. Men man kan såklart ikke gifte seg med mer enn en. Anonymkode: d434d...ba0 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 Polygami betyr flergifte og er forbudt i Norge. Det samme gjelder bigami, dvs å være gift med to personer. Polyamori er derimot lovlig, dvs å elske flere. Det er ikke forbudt å ha flere kjærester og det har vel neppe vært det tidligere heller, bortsett fra at sex før ekteskap og utroskap ble straffet i gamle dager. De fleste polyamorøse foretrekker åpne forhold og nettverkspoly. Noen få foretrekker triade eller en liten gruppe. Selv skulle jeg gjerne levd sammen med en kvinne og en mann, der hun var ankeret i forholdet. Jeg er kvinne. Anonymkode: 03315...21c 2
Hoppetaujenta Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Den kjente flerkonefamilien Brown i usa har slitt med problemstillingen i mange år og der er det så visst ikke lovlig. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 Det er ikke lov å gifte seg med flere her i norge nei. Anonymkode: 94d69...62f 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 Det er ikke lov å gifte seg med flere en en person i Norge. Det er mange som går rund og har en idyllisk syn denne livstilen. Det er mange som driver poly, men som egentlig bare ligger rundt mye. De lærte aldri verdien av å skape relasjoner som varer, så de ender opp alene. Anonymkode: d8468...4a0 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #9 Skrevet 5. januar 2021 Jeg har levd sammen med to menn, jeg var da gift med en av dem. Polyamori begynner å bli mer kjent. Polyamori er lovlig i Norge, flergifte (polygami) er ikke lovlig og forsøk på det er faktisk straffbart. Man får bare gifte seg om man er ugift, skilt eller enke/enkemann. Anonymkode: 360b6...92b 3
Hannah80 Skrevet 5. januar 2021 #10 Skrevet 5. januar 2021 Kunne jeg aldri tenkt meg. Det var en utfordring da jeg var gift med kun én dame🤭 1
Pingvinen Skrevet 5. januar 2021 #11 Skrevet 5. januar 2021 Flergifte er ikke lov. Men du kan jo ha så mange kjærester, elskere, samboere du vil. Alltid vært lov det 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #12 Skrevet 5. januar 2021 Pingvinen skrev (1 time siden): Flergifte er ikke lov. Men du kan jo ha så mange kjærester, elskere, samboere du vil. Alltid vært lov det Ironien og hykleriet i dette innlegget burde printes ut og henges opp på hver offentlig plass Anonymkode: 611be...543
*Mocca* Skrevet 5. januar 2021 #13 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke lov å gifte seg med flere en en person i Norge. Det er mange som går rund og har en idyllisk syn denne livstilen. Det er mange som driver poly, men som egentlig bare ligger rundt mye. De lærte aldri verdien av å skape relasjoner som varer, så de ender opp alene. Anonymkode: d8468...4a0 Du bør tydeligvis lese deg opp.... Mange har langvarige dype relasjoner med sine partnere, og for veldig veldig mange handler det ikke om ligge rundt som du kaller det. Det handler om varige romantiske forpliktende relasjoner på akkurat samme måte som monogami. 2
Pingvinen Skrevet 5. januar 2021 #14 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ironien og hykleriet i dette innlegget burde printes ut og henges opp på hver offentlig plass Anonymkode: 611be...543 Personlig orker jeg ikke å ha en partner en gang. Bare krav og styr
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #15 Skrevet 5. januar 2021 Den største ulempen med polygami må da være å få flere svigermødre. Som om én ikke er mer enn nok. Anonymkode: 166ca...b8d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #16 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den største ulempen med polygami må da være å få flere svigermødre. Som om én ikke er mer enn nok. Anonymkode: 166ca...b8d Trenger ikke nødvendigvis være det. Du kan få flere ektefeller fra samme familie, da forholder du deg til kun en svigermor. Anonymkode: c67a2...6fc
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #17 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Trenger ikke nødvendigvis være det. Du kan få flere ektefeller fra samme familie, da forholder du deg til kun en svigermor. Anonymkode: c67a2...6fc Alternativt kan man utelukkende gå for noen over 80. Da er man nokså godt sikret. Anonymkode: 491c3...fe1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #18 Skrevet 6. januar 2021 Lov og lov.. Å gifte seg med flere, er fortsatt ikke lov. Men du kan jo være i ett forhold med hvem du vil. HVIS du ikke har barn da, da er det plutselig litt kinkig. Da kan jeg tenke meg at bv kan bli kontaktet av noen som har hørt at du lever i et polyamorøst forhold, og ikke synes at det er til barnets beste.. Jeg har selv vært i et slikt forhold i snart syv år, og pga frykten for bv, må jeg holde forholdet mitt hemmelig og barnet har ingenting med kjæresten min å gjøre. Det tærer på, fordi vi ikke får lov til å utvikle oss på lik linje med andre. Vi ønsker også å få barn sammen og kunne leve som alle andre, med tre voksne og alle våre barn. Hvis folk ønsker å leve slik, synes jeg det burde vært lov. På lik linje som alle andre "uvanlige familieformer", med homofile, transeksuelle el. Det er bare kjærlighet, og det kommer i mange former❤ Anonymkode: ab181...08c 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #19 Skrevet 6. januar 2021 Jeg vet om flere som er feks tre foreldre sammen om et barn, som enten bor sammen eller møtes ofte. De er åpne om det og har vært det fra fødsel av. Anonymkode: 360b6...92b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #20 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg vet om flere som er feks tre foreldre sammen om et barn, som enten bor sammen eller møtes ofte. De er åpne om det og har vært det fra fødsel av. Anonymkode: 360b6...92b Seriøst? Har de opplevd noe utfordringer ift. det? Vi har begge barn på hver vår kant, og vi er redde for å bli oppdaget, fordi vi ikke vet konsekvensene av det.. Anonymkode: ab181...08c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå