Gå til innhold

Bipolar - hvordan reagere ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva svarer man hvis et familiemedlem har fortalt deg over melding at hen er bipolar ?

Anonymkode: d2d25...2c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva svarer man hvis et familiemedlem har fortalt deg over melding at hen er bipolar ?

Huff, det var synd. Er det noe vi kan gjøre for deg, som forenkler hverdagen din? 

Det hadde jeg svart. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Spørst litt hvor nære dere er, men kanskje noe a la:

Takk for at du forteller meg det. Det hørtes utfordrende ut, og jeg håper du får god hjelp. Er det noe jeg kan gjøre for å støtte deg? 

Anonymkode: b4aea...14c

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er jo litt avhengig av situasjonen rundt, for noen er det en lettelse å få en diagnose (selv om det er Bipolar) for andre kan det være helt knusende.

Jeg vet at mange bipolare lever vanlige liv med godt tilpassede medisiner. Jeg ville motivert hen til å ta i mot behandling og være tålmodig ved utprøving av medisin. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mamma fortalte meg at hun er bipolar på sms.  Jeg ble ekstremt lettet, for da fikk jeg svar på hvorfor hun hadde oppført seg på ulike måter, og hvorfor hun hadde gjort ulike ting.  Husker ikke ordrett hva jeg svarte, men jeg takket for at hun delte det med meg. 

Anonymkode: 94dee...52d

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (30 minutter siden):

Øhm. Var det alt meldingen inneholdt så ville jeg blitt irritert og bedt om litt mer redegjørelse eller skrevet "Ok. Takk for info." 

Rar måte å reagere på når noen har fortalt deg noe potensielt ganske sårbart, men ok! Takk for info 😀

Anonymkode: b4aea...14c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville svart enten

"ok, det forklarer en hel del. takk for at du delte"

eller

"ok, det har jeg aldri merket. takk for at du delte"

Anonymkode: a9b93...518

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...