AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Del Skrevet 5. januar 2021 Hvor parkerer dere mens dere sover i bilen om natta? På en cafe, bensinstasjon, kjøpesenter, i skogen, i boligfelt eller hvor? Skal overnatte i bilen og kjøre langt. Er alene så må parkere bilen mens jeg sover om natta. Anonymkode: 602d4...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 5. januar 2021 #2 Del Skrevet 5. januar 2021 Jeg har sovet/overnattet i bil på rasteplasser, bensinstasjoner, på campingplass, på øde skogsbilvei, offentlig veiparkering og mer til. Har gått helt fint, det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 5. januar 2021 #3 Del Skrevet 5. januar 2021 Har sovet i bil mange ganger, jeg har alltid kjørt inn på øde skogsveier, aldri sovet i by eller utenfor butikker osv da hadde jeg ikke fått sovet pga alt bråket fra trafikken og folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 5. januar 2021 #4 Del Skrevet 5. januar 2021 Anbefaler og foretrekker soving i sommerhalvåret, for det blir veldig kaldt når det er...kaldt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #5 Del Skrevet 5. januar 2021 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Anbefaler og foretrekker soving i sommerhalvåret, for det blir veldig kaldt når det er...kaldt. Neida. En har dieselvarmer som går uten at bilen trenger å være i gang. Anonymkode: 79303...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Del Skrevet 5. januar 2021 Du kan nærmest stå hvor som helst, bare ikke nærme boliger. Husk å åpne et vindu fremme og et vindu bak. Litt sirkulasjon er svært viktig, en del biler er så tette nå at det er direkte farlig uten trekk. Jeg har sovet i -22 i en minivan med madrass i, og riktignok en Ajungilak Tyin sovepose med meg. Går kjempefint, dette! Anonymkode: 04f86...bbd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Del Skrevet 5. januar 2021 Jeg liker meg ikke ved skogholt. Er redd der der. Trives best ved døgnåpne bensinstasjoner. Bruker ørepropper Anonymkode: ca010...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #8 Del Skrevet 5. januar 2021 Rasteplass eller stor parkeringsplass utenfor et varehus av noe slag. Anonymkode: 02963...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 6. januar 2021 #9 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg liker meg ikke ved skogholt. Er redd der der. Trives best ved døgnåpne bensinstasjoner. Bruker ørepropper Anonymkode: ca010...4e4 Hvorfor liker du deg ikke ved skogholt? Det er de absolutt tryggeste stedene 👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 6. januar 2021 #10 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Neida. En har dieselvarmer som går uten at bilen trenger å være i gang. Anonymkode: 79303...5ef Eller elbil, der varmeapparatet fint kan gå hele natten. Å holde 20 grader i en stillestående bil krever ikke mye strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 6. januar 2021 #11 Del Skrevet 6. januar 2021 -jk- skrev (1 time siden): Eller elbil, der varmeapparatet fint kan gå hele natten. Å holde 20 grader i en stillestående bil krever ikke mye strøm. Med 0% strøm igjen på batteriet 😂😂 elbil er søppel hvertfall utenfor ring 3, elbil er ikke bil 👍 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 6. januar 2021 #12 Del Skrevet 6. januar 2021 (endret) Jerry Lee skrev (På 4.1.2021 den 18.25): Jeg har sovet/overnattet i bil på rasteplasser, bensinstasjoner, på campingplass, på øde skogsbilvei, offentlig veiparkering og mer til. Har gått helt fint, det. Men... følte meg mer trygg på avsides plasser enn på f.eks. en bensinstasjon. Endret 6. januar 2021 av Jerry Lee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SJW Skrevet 6. januar 2021 #13 Del Skrevet 6. januar 2021 Hoppetaujenta skrev (22 timer siden): Anbefaler og foretrekker soving i sommerhalvåret, for det blir veldig kaldt når det er...kaldt. Vel, det er jo mange som telter midtvinters... AnonymBruker skrev (20 timer siden): Neida. En har dieselvarmer som går uten at bilen trenger å være i gang. Anonymkode: 79303...5ef Da har du vel ikke noe batteri igjen på morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #14 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Neida. En har dieselvarmer som går uten at bilen trenger å være i gang. Anonymkode: 79303...5ef Hele natten? Lykke til med å få start på bilen om morgenen 😂 Anonymkode: df245...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 6. januar 2021 #15 Del Skrevet 6. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (5 timer siden): Med 0% strøm igjen på batteriet 😂😂 elbil er søppel hvertfall utenfor ring 3, elbil er ikke bil 👍 Haha, jeg bruker omkring 1% av batteriet på å holde varme i bilen i en time i kulda. Så 8 timers søvn betyr mindre enn 10% brukt batterikapasitet. Men vi trenger ikke å overnatte i elbilen. Tar heller med oss campingvogn om vi har slike behov. Litt mer komfort der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 6. januar 2021 #16 Del Skrevet 6. januar 2021 -jk- skrev (6 minutter siden): Haha, jeg bruker omkring 1% av batteriet på å holde varme i bilen i en time i kulda. Så 8 timers søvn betyr mindre enn 10% brukt batterikapasitet. Men vi trenger ikke å overnatte i elbilen. Tar heller med oss campingvogn om vi har slike behov. Litt mer komfort der. Med campingvogn bak en elbil er enda verre, bilen bruker dobbelt så mye strøm med å trekke campingvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #17 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hele natten? Lykke til med å få start på bilen om morgenen 😂 Anonymkode: df245...bd8 Jeg skjønner at du ikke forstår hvordan en dieselvarmer fungerer. Dette har jeg gjort flere titalls ganger. Anonymkode: 336f4...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 6. januar 2021 #18 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skjønner at du ikke forstår hvordan en dieselvarmer fungerer. Dette har jeg gjort flere titalls ganger. Anonymkode: 336f4...988 Dieselvarmeren i vår gamle VW Touran var en 5kW Webasto-sak. Den tappet definitivt ned 12V batteriet når den gikk. Det brukes jo strøm til pumper og vifter. Enkelte biler har eget batteri til varmeren, da får man i hvert fall start på bilen etter hvert, men står man lenge med varmeren på vil også dette batteriet konke ut. En elbil med stort batteri vil klare å holde varmen svært mye lengre enn en bil med dieselvarmer der motoren ikke går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 6. januar 2021 #19 Del Skrevet 6. januar 2021 -jk- skrev (1 time siden): Dieselvarmeren i vår gamle VW Touran var en 5kW Webasto-sak. Den tappet definitivt ned 12V batteriet når den gikk. Det brukes jo strøm til pumper og vifter. Enkelte biler har eget batteri til varmeren, da får man i hvert fall start på bilen etter hvert, men står man lenge med varmeren på vil også dette batteriet konke ut. En elbil med stort batteri vil klare å holde varmen svært mye lengre enn en bil med dieselvarmer der motoren ikke går. Ingen elbiler holder lenge, i vintermånedene med 30 minus og mye bakker så har ikke elbilene varighet mer enn 10% av oppgitt rekkevidde. Diesel varer like lenge selv i 30 minus og bakker 👍 biler skal gå på diesel, elbiler er lekebiler jeg hadde som barn på 90 tallet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 7. januar 2021 #20 Del Skrevet 7. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (16 timer siden): Ingen elbiler holder lenge, i vintermånedene med 30 minus og mye bakker så har ikke elbilene varighet mer enn 10% av oppgitt rekkevidde. Diesel varer like lenge selv i 30 minus og bakker 👍 biler skal gå på diesel, elbiler er lekebiler jeg hadde som barn på 90 tallet... Du har ikke kjørt så mye elbiler skjønner jeg Vi har hytte på fjellet på et sted det fort kan bli -30 og ikke innlagt strøm. Nødvendigvis mye bakker opp på fjellet Null problemer for oss med elbil ihvertfall Den starter også helt uproblematisk etter å ha vært parkert en uke i -20, noe jeg på ingen måte kan påstå den gamle dieselbilen gjorde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå