Gå til innhold

Tilbakefall av psykose? Eller hva er jeg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Startet på medisiner mot psykose i høst. Roet seg litt etter oppstart. Nå... nå... så... ja... går det an? At det kan komme tilbake i full fart og økt? Selv med medisin? Eller hva? Hva gjør jeg nå? Hvor går jeg? Hvor står jeg? Hallo?

Anonymkode: 5967e...b3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Startet på medisiner mot psykose i høst. Roet seg litt etter oppstart. Nå... nå... så... ja... går det an? At det kan komme tilbake i full fart og økt? Selv med medisin? Eller hva? Hva gjør jeg nå? Hvor går jeg? Hvor står jeg? Hallo?

Jeg forstår det sånn at det finnes forskjellige typer medisiner man kan få mot psykose. Kanskje du må prøve en annen type? Jeg ville ringt til legen som har gitt deg medisinene og fortalt det som det er, at du føler at symptomene er på vei tilbake.

Anonymkode: 27fbb...aca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Desverre er det vanlig med gjentagende psykose under medisinering.

Det er også et paradoks at antipsykotika gitt til friske gir bivirkning i form av psykose.

Nå er du allerede oppmerksom på symptomene. Prøv å realitetsorientere deg så godt du kan. Gi beskjed til behandlende lege. 

Anonymkode: 83cf0...f52

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig at psykoser kommer tilbake selv om man er veldig tungt medisinert (snakker av erfaring). Det er heller ikke uvanlig at psykoser kommer tilbake om man slutter på medisiner for tidlig. Det er en grunn til at man bør gå på medisiner i minimum et års tid etter "siste" psykose før man trapper rolig ned.

Hvis du merker, mistenker eller bare er redd for at du er på vei inn i en ny psykose så ta kontakt med fastlege eller annen behandler. Å bytte medisin er ikke alltid nødvendig, men bare det å få mere informasjon om dette kan være til god hjelp. Husk at å stresse er noe av det verste du kan gjøre i forbindelse med å unngå flere psykoser, og hvis du stresser rundt dette med tilbakefall, kan det hjelpe mye å snakke med fastlege eller annen behandler om det.

Anonymkode: 44d46...bf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...