Gå til innhold

Nrk1 "Ulven kommer"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har sett hele og syntes den var utrolig intens og spennende. Og for noen skuespillerprestasjoner av den jenten! Det blikket...

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Violetta skrev (2 timer siden):

Jeg har sett hele og syntes den var utrolig intens og spennende. Og for noen skuespillerprestasjoner av den jenten! Det blikket...

Ja vet, hun er en fantastisk skuespiller.  Jeg tipper at jenta har blitt utsatt for overgrep og heller anklager faren for noe annet for å ta oppmerksomheten bort fra skammen. 

Spoiler

Det var en scene i 2 el 3 episode hvor stefaren tok tak i nakken til mora og unnskylte seg etterpå, for så å ha sex)  så noe tyder jo på at han er voldelig også.  

Anonymkode: db8aa...48d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2021 den 20.12):

Jeg har sett fem episoder nå. Gikk inn her for å opprette en tråd for å kommentere det samme faktisk. I Norge ville man aldri kunnet ha plassere noen i beredskapshjem/fosterhjem med så lite bevis. Hvis det var sterk mistanke om vold skulle barnevernet ha gjort en grundig utredning av omsorgssituasjonen i familien i ettertid. Synes serien sår unødvendig tvil om barnevernets behandlingsmetoder og fremgangsmåter. 

Anonymkode: 0f678...9bf

Det er ikke sant. Dette kunne skjedd i Norge. Og skjer dessverre også. 

Det utredes ikke grundig ved mistanke om vold. Heldigvis!

Anonymkode: 9319a...cc7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 22.57):

Ja jeg tenker det samme som deg. 

Jeg er førskolelærer og har jobbet som pedagogisk leder, hatt flere barn som har hatt store utfordringer både med seg selv og på hjemmebane. 

Hadde barn som ikke ble hentet i barnehagen på fredag, fordi forelderen ikke taklet å ha barnet hjemme en hel helg, eller barn som ikke ble hentet fordi foreldrene hadde nok med seg selv. 

Loven sier at vi skal ringe barnevernsvakten som skal komme og hente barnet, og hvis barnet ikke vil være med frivillig, så blir det tatt med makt. Har opplevd at barn har klamret seg fast til meg og skreket og ropt, fordi de har vært så redde når fremmede mennesker står og drar i de og skal ta de med.

Eller at barna har klamret seg fast til dørkarmer og møbler.

En gang hadde barnevernsvakten med seg to politibetjenter for å hente en 6 åring som var ganske krakilsk, og da hadde de ikke akkurat silkehanskene på. 

Jeg har en gang latt et barn som ikke ble hentet og som ikke hadde familie som brydde seg, tilbringe helgen hjemme hos en av assistentene på avdelingen for å skåne barnet.

Barnet hadde en tipp-topp helg, og kom tilbake til barnehagen på mandag og struttet av energi og glede. 

Jeg fikk masse problemer fordi jeg tenkte på hva som var barnets beste.

Jeg ble kalt inn på teppet til helse og sosialsjefen i  bydelen og måtte forklare meg for de involverte instanser. 

Ingen tenkte på hva som var det beste for barnet. Jeg kjente barnet og familien, det gjorde hverken barnevernsvakten, politiet, ppt, helse og sosialsjefen eller helsesøster i bydelen. 

Alt handler om lovverk. 

Anonymkode: 1c2bf...c66

Takk og lov at du ble kalt inn på teppet, for det der håndterte du helt feil. Hvordan skal barn og familier får hjelp når du er en av de som skjuler hva som egentlig foregår? Hvorfor forbereder du ikke barn som blir hentet av barnevernsvakten på hva som skal skje? At du kjenner barn som har det vanskelig og ikke varsler NOEN av de som faktisk skal ha beskjed er alarmerende, og forklarer hvorfor barn opplever å bli lenge i dysfunksjonelle familier uten hjelp. 

Anonymkode: a357f...2db

• Liker 6
Skrevet

Ligger det en bevisst symbolikk bak at Dea ser ut som en 60-åring i ansiktet, når hun liksom skal være født i 1980? Dagens 40-åringer ser da virkelig ikke sånn ut...

Anonymkode: 6af6e...a6f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ligger det en bevisst symbolikk bak at Dea ser ut som en 60-åring i ansiktet, når hun liksom skal være født i 1980? Dagens 40-åringer ser da virkelig ikke sånn ut...

Anonymkode: 6af6e...a6f

Hun ser da ikke ut som en 60-åring! Flott dame, syns nå jeg. Men det er jo tydelig at hun ikke har det helt greit, det kan jo føre til at man ser sliten ut.

Anonymkode: 7e411...5de

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 21.14):

Takk og lov at du ble kalt inn på teppet, for det der håndterte du helt feil. Hvordan skal barn og familier får hjelp når du er en av de som skjuler hva som egentlig foregår? Hvorfor forbereder du ikke barn som blir hentet av barnevernsvakten på hva som skal skje? At du kjenner barn som har det vanskelig og ikke varsler NOEN av de som faktisk skal ha beskjed er alarmerende, og forklarer hvorfor barn opplever å bli lenge i dysfunksjonelle familier uten hjelp. 

Dette barnet og barnets familie var godt kjent av  kommunens hjelpeapparatet. Barnet hadde store adferdsvansker og foreldrene hadde nok med seg selv og  sine problemer, og taklet ikke ekstra utfordringer. Barnet hadde det ofte verre med seg selv etter en helg hjemme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 21.14):

Hvordan forbereder man et lite barnehagebarn på å bli hentet av barnevernsvakten?? Tror ikke du vet hva du snakker om..  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...