AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Tre ganger nå har jeg blitt gravid med prevensjon, prøvd cerazette, mikrogynon og kondom i tillegg. Dette er jo helt håpløst. Ønsker ikke å sterilisere meg eller mannen tilfelle vi ønsker flere barn senere, men jeg kan ikke fortsette å bli ufrivillig gravid. Skal til legen i morgen for å diskutere dette, men er det noen her som har vært borti det samme som jeg kunne tatt med erfaringene til? Min opplevelse er at legen ikke alltid har oversikt over alt, men dersom jeg kunne foreslått noe som har fungert for andre kunne det kanskje hjulpet. Anonymkode: 47417...495
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Wow det høres jo helt utrolig ut! Har ikke hatt samme problem, men hva med en prevensjon der du ikke er avhengig av å huske å ta noe, og å ta dem til riktig tid? Som spiral eller p-stav. Disse skal vel være det sikreste? Med evt. kondom i tillegg til dette må han vel ha magisk sæd for å komme til? 😂 Anonymkode: 30fca...e3d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Wow det høres jo helt utrolig ut! Har ikke hatt samme problem, men hva med en prevensjon der du ikke er avhengig av å huske å ta noe, og å ta dem til riktig tid? Som spiral eller p-stav. Disse skal vel være det sikreste? Med evt. kondom i tillegg til dette må han vel ha magisk sæd for å komme til? 😂 Anonymkode: 30fca...e3d Ja det er faktisk så utrolig at det ikke skulle gått an. Jeg tar medisiner hver morgen og kveld uansett så å huske pillen har aldri vært noe problem. Spiral anbefalte de at jeg ikke tok, tilfelle vi ønsket flere barn, men akkurat nå holder det 🙈 Skal høre om p stav kan være tingen 😅 Takk for svar! Anonymkode: 47417...495
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ja det er faktisk så utrolig at det ikke skulle gått an. Jeg tar medisiner hver morgen og kveld uansett så å huske pillen har aldri vært noe problem. Spiral anbefalte de at jeg ikke tok, tilfelle vi ønsket flere barn, men akkurat nå holder det 🙈 Skal høre om p stav kan være tingen 😅 Takk for svar! Anonymkode: 47417...495 En spiral kan du jo ta ut etter 6-12 måneder eller dagen etter at du har fått satt den opp hvis du vil, det er jo ikke noe problem. Sett opp en kobberspiral så slipper du at kroppens syklus blir rotet til. Nå er det jo flere typer kobberspiraler som gjør at du ikke blør mer enn en vanlig menstruasjon.. Anonymkode: 0bb7b...91c 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En spiral kan du jo ta ut etter 6-12 måneder eller dagen etter at du har fått satt den opp hvis du vil, det er jo ikke noe problem. Sett opp en kobberspiral så slipper du at kroppens syklus blir rotet til. Nå er det jo flere typer kobberspiraler som gjør at du ikke blør mer enn en vanlig menstruasjon.. Anonymkode: 0bb7b...91c Enig her, har selv vanlig kobberspiral og bare de 3 første menstruasjonene var utenom det vanlige, nå har jrg glemt at jeg har den. Anonymkode: 8eb4b...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #6 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): En spiral kan du jo ta ut etter 6-12 måneder eller dagen etter at du har fått satt den opp hvis du vil, det er jo ikke noe problem. Sett opp en kobberspiral så slipper du at kroppens syklus blir rotet til. Nå er det jo flere typer kobberspiraler som gjør at du ikke blør mer enn en vanlig menstruasjon.. Anonymkode: 0bb7b...91c Kobberspiral fører ofte til mer blødning og smerter. Hele poenget med hormonprevensjon er jo at kroppens syklus skal bli "rotet til", dvs forsvinne. Hormonprevensjon skal hindre eggløsningen. Hormonspiral er det anbefalte prevensjonsmiddelet for de som ikke har kontraindikasjon mot det. Folk har så mange rare tanker om hormonprevensjon og tror av en eller annen grunn at det er farlig å ikke ha menstruasjon hver mnd og ikke ha eggløsning. Sannheten er at det ikke er naturlig for en kvinnekropp å ha eggløsning hver mnd fra man når pubertetsalder til man kommer i overgangsalderen. Det som er naturlig er å ha 8-12 svangerskap i denne perioden som også fører til at man har betydelig færre sykluser, så om man ikke har tenkt å få 8-12 barn er det heller ikke naturlig for kroppen å ha så mange sykluser som man da har dersom man f.eks bare bruker kondom som prevensjon. Anonymkode: 45bd1...f94 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kobberspiral fører ofte til mer blødning og smerter. Hele poenget med hormonprevensjon er jo at kroppens syklus skal bli "rotet til", dvs forsvinne. Hormonprevensjon skal hindre eggløsningen. Hormonspiral er det anbefalte prevensjonsmiddelet for de som ikke har kontraindikasjon mot det. Folk har så mange rare tanker om hormonprevensjon og tror av en eller annen grunn at det er farlig å ikke ha menstruasjon hver mnd og ikke ha eggløsning. Sannheten er at det ikke er naturlig for en kvinnekropp å ha eggløsning hver mnd fra man når pubertetsalder til man kommer i overgangsalderen. Det som er naturlig er å ha 8-12 svangerskap i denne perioden som også fører til at man har betydelig færre sykluser, så om man ikke har tenkt å få 8-12 barn er det heller ikke naturlig for kroppen å ha så mange sykluser som man da har dersom man f.eks bare bruker kondom som prevensjon. Anonymkode: 45bd1...f94 Med de moderne kobberspiralene som har kommet på markedet de siste årene ( Gynefix 200 og den nye som er rund med perler på), blør man ikke mer enn vanlig, fordi de er ikke T formet og er festet på en annen måte i livmorveggen, slik at den ikke irriterer og man ikke blør mer. Anonymkode: 0bb7b...91c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Med de moderne kobberspiralene som har kommet på markedet de siste årene ( Gynefix 200 og den nye som er rund med perler på), blør man ikke mer enn vanlig, fordi de er ikke T formet og er festet på en annen måte i livmorveggen, slik at den ikke irriterer og man ikke blør mer. Anonymkode: 0bb7b...91c Det er det rareste... dette ser jo ut som noe et barn har laget i forming. Hvordan fester man denne greia? Er jo bare en bit med sen og noen kobberbiter. På illustrasjonene sitter den jo bare fast. Veldig overrasket over at ny "high tech" ser slik ut. Anonymkode: 4527e...14c 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #9 Skrevet 5. januar 2021 Ville prøvd P stav da den og spiral skal være sikrest. Men en pleier å miste mensen av den. Anonymkode: 13758...846
Jolene Skrevet 5. januar 2021 #10 Skrevet 5. januar 2021 Anbefaler spiral. Er selv på min 3. nå. Jævlig vond å sette inn, men fungerer bra i lengden 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #11 Skrevet 5. januar 2021 Jeg blødde konstant av p stav. Hva med p ring. Det sitter lokalt. Anonymkode: 2aa26...ed1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #12 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er det rareste... dette ser jo ut som noe et barn har laget i forming. Hvordan fester man denne greia? Er jo bare en bit med sen og noen kobberbiter. På illustrasjonene sitter den jo bare fast. Veldig overrasket over at ny "high tech" ser slik ut. Anonymkode: 4527e...14c Denne har jeg ikke sett før. Er det en kobberspiral? Anonymkode: 0bb7b...91c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #13 Skrevet 5. januar 2021 Dette er Ballerine-siste skrik i kobberspiral. Har ikke vinger som irriterer slimhinnene, ergo blør man mindre og mindre ubehag. Anonymkode: 0bb7b...91c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #14 Skrevet 5. januar 2021 Kjenner 3 stykk som har blitt gravide på p-piller, ingen av de hadde glemt å ta de. Så piller holder jeg meg unna ( også pga hormonene jeg ikke vil ha i meg ) Anonymkode: 05be6...bf4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #15 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er Ballerine-siste skrik i kobberspiral. Har ikke vinger som irriterer slimhinnene, ergo blør man mindre og mindre ubehag. Anonymkode: 0bb7b...91c Du er tydeligvis ikke klar over at veldig mange ikke har kurs i å sette inn denne. Det er fortsatt sånn at kobberspiral og kobberball ofte gir mer blødning og smerter, selv om det er nye og moderne varianter. Det er ingen grunn til å ikke velge hormonspiral over kobberspiral og kobberball om man ikke har kontraindikasjon mot hormonprevensjon, da hormonspiralen gir mye mindre plager i form av smerter og blødninger. Anonymkode: 45bd1...f94
Apekatten Skrevet 5. januar 2021 #16 Skrevet 5. januar 2021 Jeg ble gravid på p-piller to ganger, legen mente det var fordi jeg har irritabel tarm. Har prøvd både p-ring, p-stav og p-plaster, og sistenevnte er det som fungerer best for meg. Har ingen bivirkninger og har ikke blitt gravid - bank i bordet!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #17 Skrevet 6. januar 2021 Takk for flere svar dere 😊 Fikk endelig snakket med noen som tilsynelatende hadde litt mer peiling enn fastlegen. Endte opp med spiral, Mirena, så får vi se da 😅 Anonymkode: 47417...495
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #18 Skrevet 6. januar 2021 vil bare nevne at hrmonspiral ikke er uten bivirkninger selv om hormondosene er små. Jeg har hormonspiral selv i et desperat forsøk på å redusere mensen.. har helvetesblødninger hver måned. Hatt den i 6 mnd og blør ikke særlig mye mindre (enda), men kan nevne at jeg har blitt flatere i humøret, fått mindre lyst (alltid hatt mye lyst), og har blitt oppfarende/sint. jeg vil ta den ut. Anonymkode: d4035...fe7
Jolene Skrevet 7. januar 2021 #19 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Takk for flere svar dere 😊 Fikk endelig snakket med noen som tilsynelatende hadde litt mer peiling enn fastlegen. Endte opp med spiral, Mirena, så får vi se da 😅 Anonymkode: 47417...495 Mirena har jeg brukt i alle år, og er veldig fornøyd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå