Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fjompen skrev (26 minutter siden):

Det er jo skremmende at du forsøker å fremstå som om du har peil på dette, men så vet du ikke engang at det ikke er noe som heter "personlig konkurs". Og om gjelden hadde bestått, hva hadde da hele poenget med en konkurs vært? Vet du i det hele tatt hva "konkurs" er? 

Gjeld som ikke betales, består. Konkurs er ikke gjeldsordning

Videoannonse
Annonse
Skrevet
CAPS LOCK skrev (1 minutt siden):

Gjeld som ikke betales, består. Konkurs er ikke gjeldsordning

Det har du helt rett i, siden det ikke er noe som heter "personlig konkurs" så forsvinner ikke gjelden, noe den derimot gjør ved en gjeldsordning. 

Skrevet
On 04/01/2021 at 9:35 PM, Trøndere1 said:

Enig i dette men tenker at situasjonen er slik at alle poster er gått gjennom. Man kan ikke leve å 20 tusen i måneden uansett. Så det er bare en langsiktig å god løsning. Inntekten må økes. 

Mange uføre får utbetalt under 17000 i måneden. De overlever jo på et vis.

Anonymkode: ad0c1...d1a

Skrevet
Fjompen skrev (24 minutter siden):

Det har du helt rett i, siden det ikke er noe som heter "personlig konkurs" så forsvinner ikke gjelden, noe den derimot gjør ved en gjeldsordning. 

Litt lesning kan være bra bor deg:

https://www.konkursradet.no/personlig-konkurs.304773.no.html

Anonymkode: bf0bc...272

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Litt lesning kan være bra bor deg:

https://www.konkursradet.no/personlig-konkurs.304773.no.html

Ja, jeg leser jeg: "Drev skyldneren næringsvirksomhet i form av et enkeltmannsforetak, er det skyldneren personlig som i tilfelle går konkurs."

Ingen personer som ikke driver næringsvirksomhet går konkurs. Da heter det "offentlig gjeldsordning" og da forsvinner gjelden når perioden er over.

Skrevet
Fjompen skrev (51 minutter siden):

Ja, jeg leser jeg: "Drev skyldneren næringsvirksomhet i form av et enkeltmannsforetak, er det skyldneren personlig som i tilfelle går konkurs."

Ingen personer som ikke driver næringsvirksomhet går konkurs. Da heter det "offentlig gjeldsordning" og da forsvinner gjelden når perioden er over.

Det vet jeg. Jeg korrigerte deg på det at du påstod at det var ingenting som hette personlig konkurs.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det vet jeg. Jeg korrigerte deg på det at du påstod at det var ingenting som hette personlig konkurs.

Så du visste at det ikke har den fjerneste relevans for trådens tema, men ville bare ha rett? Du er sikkert trivelig irl.

• Liker 3
Skrevet
Fjompen skrev (1 minutt siden):

Så du visste at det ikke har den fjerneste relevans for trådens tema, men ville bare ha rett? Du er sikkert trivelig irl.

Jo, det er relevant, pga at om en skyldner går personlig konkurs, kan denne søke om gjeldsordning etter at bobehandlingen er avsluttet. Gjelden består altså da ikke, som du og en annen også feilaktig påstod.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo, det er relevant, pga at om en skyldner går personlig konkurs, kan denne søke om gjeldsordning etter at bobehandlingen er avsluttet. Gjelden består altså da ikke, som du og en annen også feilaktig påstod.

Jeg har aldri påstått at gjelden består? Jeg har aldri sagt noe annet enn at gjeldsordning her er saken siden TS er en privatperson uten næringsdrift/enkeltpersonforetag. Om man kan gå personlig konkurs som næringsdrivende, og hvorvidt gjeld eller ikke består er jo helt uten relevans i denne saken.

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2021 den 21.27):

Hei. Jeg får ikke endene til å møtes lenger, har lån og utgifter opp til ørene, sitter nå å går igjennom utgifter som skal betales denne mnd, og jeg har ikke nok penger til å betale alt..ikke noe nytt det altså, har satt vekk 3000kr til mat og diverse. Lønn 20.000kr utgifter 30500kr :( får ikke lov å refinansiere, har ingen kontakt med familie, ingen medlånetaker, eier 0. Hvordan kan jeg komme meg ut av denne knipa? Nå midt i korona er det ikke hjelp i å prøve å få ekstra jobb heller.. Noen som har tips, råd å komme med? Har hatt det slik noen mnd, og ligg derfor etter med mange regninger... Kommer meg ikke ut av sirkelen, hva kan jeg gjøre? Er desperat i å ordne opp.. Ønsker å få orden på dette, har solgt det eg kan diverse fra hjemmet.. Ønsker virkelig råd og tips fra noen.. 

Anonymkode: fbcee...d55

Hei. En god venn av meg går gjennom det samme her nå dessverre. Prøver å hjelpe, men kan ikke veldig mye om dette rundt personlig konkurs utover hva jeg har lest litt rundt omkring. Hvordan gikk det med deg om jeg kan spørre? Har du noen tips?

Anonymkode: 0c743...5b2

Skrevet
Fjompen skrev (På 31.1.2021 den 0.57):

Jeg har aldri sagt noe annet enn at gjeldsordning her er saken

Jo. Du har igjen og igjen påstått at "det ikke er noe som heter "personlig konkurs", men det er det. Du har tydeligvis verken peiling på det du snakker om, eller er ydmyk nok til å erkjenne at du tok grundig feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...