Gå til innhold

Wellbutrin erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte i dag, men leser så mye skummelt.. så nå er jeg veldig bekymret over hvordan den kan påvirke meg.

Erfaringer?

Anonymkode: 799a3...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare positiv erfaring. Eneste er at jeg drømte mye rart i oppstarten. Tror jeg kunne skrevet noen syke filmmanus. Følte meg veldig stabil på medisinen. Lykke til! 

Anonymkode: e58be...9ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk denne tilskrevet, var det av en anerkjent overlege. En av de med medisiner som spesialfelt. 

Når man først trenger dem, så er de de beste i sitt felt. 

Å lese seg dårlig er ingen god strategi :klemmer: Paracet kan òg være farlig, om man leter etter feil. 

Husk at uten bivirkning er det sjeldent virkning heller. Bivirkninger er tegn på god respons. Lykke til og klapp sammen fryktboken for i kveld :hjerte:

Anonymkode: 8617d...f65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Veldig lite bivirkninger, men har hørt at effekten kan være kortvarig for enkelte.

Begynte på 150, øka til 300 ca en mnd senere. 
Har stått på preparatet siden november, skal kanskje ta serumspeil for å se om kroppen tar opp virkestoffet. 
 

Men syke drømmer ja, føler jeg drømmer 10 forskjellige drømmer hver kveld

Anonymkode: abc08...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Veldig lite bivirkninger, men har hørt at effekten kan være kortvarig for enkelte.

Begynte på 150, øka til 300 ca en mnd senere. 
Har stått på preparatet siden november, skal kanskje ta serumspeil for å se om kroppen tar opp virkestoffet. 
 

Men syke drømmer ja, føler jeg drømmer 10 forskjellige drømmer hver kveld

Anonymkode: abc08...d4b

Så bra at dette har fungert for deg.

Er det noen som har fått beskjed om å kutte 150 mg pille i to ("75 mg hver dag") som startdose?

Anonymkode: 21a61...bc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig gode erfaringer med det. Var veldig redd for kramper i begynnelsen, da det i pakningsvedlegget stod at tidligere spiseforstyrrelser er en kontraindikasjoner pga faren for dette, men har ikke merka noe til det. Begynte på 150 i nesten et år før jeg gikk videre til doseøkning. Dette fordi jeg fikk god virkning og ville holde på den så lenge som mulig (for som noen andre her har jeg også lest at noen mister effekten relativt fort). Så når jeg kjente at effekten ikke lengre vær særlig merkbar økte jeg dosen.  

Husker også jeg fikk syke drømmer i begynnelsen, men det gikk over etter noen uker. Dessverre ingen vektnedgang, noe jeg håpte på. Det beste er at det hjelper på energinivået, det verste er at jeg blir bomull i hodet.

BTW: Noen som synes synonympreparatet som har kommet virker dårligere? Ikke minst smaker og lukter grusomt. Men det er jo nesten 600 kroners forskjell🙄

Anonymkode: 63fb9...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den eneste antidepressivaen jeg har hatt positive erfaringer med. Jeg gikk også ned i vekt og fikk økt sexlyst. Jeg mener å huske at jeg drømte en del på dem, men ikke mareritt, bare veldig levende drømmer. Dessverre sluttet jeg på dem ganske raskt, men det kom av min egen ustadighet og hadde ingenting med medisinen å gjøre.

Anonymkode: 08128...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Ble veldig agressiv i starten. Jeg var sint og frustrert og helt ustabil pga livssituasjon når jeg startet på de, så de forsterket det nok bare. Var helt forferdelig. Husker jeg ville fly på kassadama og de i kø for alle brukte så lang tid. Jeg så rødt. Jeg merket at det var bivirkninger fordi sånn har aldri skjedd meg før. Prøvde så hardt jeg kunne å ta meg sammen, men de merket nok alle man at jeg var veldig sur... og det er så flaut. 

Det gikk ganske lang tid før jeg følte meg bedre, kanskje 2 mnd. Har gått på de i 5 mnd nå. Nå føler jeg meg egentlig bare som et normalt stabilt menneske. Jeg har fortsatt alle følelsene mine og jeg er fortsatt meg selv, men jeg grubler ikke så mye og har mere positive tanker enn negative, før var det mest negative tanker som fikk meg til å få panikk anfall. Har heller ikke selvmordstanker, eller angstanfall lengere. Tåler også alkohol veldig mye bedre. Jeg kan fortsatt bli rasende, kjempe glad, gråte av filmer og bli forelsket og alt er normalt, bare mer stabilt. Jeg føler ikke på et konstant selvhat og skam lengere. 

Jeg er fortsatt ikke lykkelig, men det er det omstendighetene som gjør. Nå er jeg på et sted psykisk at jeg kunne blitt lykkelig om alt falt på plass i livet. Før hadde jeg ikke blitt lykkelig uansett hvor mye ting falt på plass. 

Det jeg liker veldig godt er at jeg ikke blir flat, ikke vektøkning, selxlysten er samme kanskje litt bedre. Tatt meg selv i å onananere en god del mer enn jeg pleier. Eneste bivirkning er litt munntørrhet. Hodet mitt er så stille iforhold til før. Jeg kan faktisk sitte i ro i stillhet uten å ha noe stimuli for å ta vekk vonde tanker. Før var jeg veldig rastløs, ikke nå. 

Terningkast 6.  

Anonymkode: 1348e...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig suicidal og kommer aldri til å prøve de igjen pga det

Anonymkode: daf51...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2021 den 17.33):

Så bra at dette har fungert for deg.

Er det noen som har fått beskjed om å kutte 150 mg pille i to ("75 mg hver dag") som startdose?

Anonymkode: 21a61...bc5

De skal IKKE deles i to!! 

Anonymkode: a0637...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...