Gå til innhold

Kan jeg ha besøk av kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører at hjemmebesøk ikke er greit ellerno pga korona. Kan jeg fortsatt ha besøk av kjæresten? Jeg bor fortsatt hjemme. Er 18 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en anbefaling, ikke regel. Hvis dere er forsiktige ellers og bare omgås hverandre på fritiden, ser jeg ikke problemet. Det er da måte på at man skal skille folk som er sammen og forby dem å møtes. Hva med alle som er gift, men særboere? Skal man ikke kunne ses på to uker i første omgang, og kanskje enda lengre tid? Dette blir for dumt. 

• Liker 14
Skrevet

Hvorfor ikke bare møtes ute? 🙂

• Liker 3
Skrevet
Othilia skrev (12 minutter siden):

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/innforer-flere-nasjonale-smitteverntiltak/id2826466/

Du bor ikke alene, er ikke døende eller trenger hjemmetjenester. Du går heller ikke i barnehage eller barneskole. Du er dermed frarådet å ha besøk eller gå på besøk. 

Dette er ikke noe påbud. Hvis du og mannen var særboere, og plutselig ikke kunne treffes hverandre på flere uker, hadde du syntes det var greit? 

• Liker 16
Skrevet
Mumsa skrev (46 minutter siden):

Et kyss ute smitter jo like mye som et kyss inne. 

• Liker 10
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (26 minutter siden):

Et kyss ute smitter jo like mye som et kyss inne. 

Selvfølgelig. Enten så følger hun anbefalingene om å ikke møtes på to uker, eller ikke. Evt en mellomting- møtes ute uten nærkontakt. 

• Liker 3
Skrevet
Mumsa skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig. Enten så følger hun anbefalingene om å ikke møtes på to uker, eller ikke. Evt en mellomting- møtes ute uten nærkontakt. 

Hva er vits med å møte en kjæreste hvis man ikke kan ta på hverandre?

• Liker 6
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Hva er vits med å møte en kjæreste hvis man ikke kan ta på hverandre?

Er du seriøs?

• Liker 10
Skrevet
Mumsa skrev (Akkurat nå):

Er du seriøs?

Ja. Da kan man like gjerne snakke på messenger med video. 

• Liker 4
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden):

Ja. Da kan man like gjerne snakke på messenger med video. 

Betyr mye å se noen face to face, selv om man ikke kan være helt nær hverandre. Det synes hvert fall jeg. 

• Liker 3
Skrevet
bittelillebolla skrev (Akkurat nå):

Betyr mye å se noen face to face, selv om man ikke kan være helt nær hverandre. Det synes hvert fall jeg. 

Mye vondere å sitte 2 meter fra den man elsker, i drittvær og kulde, og ikke kunne gi et kyss eller holde rundt hverandre. En annen ting er at når myndighetene i realiteten pålegger en sølibat i x antall uker, har det gått for langt. 

• Liker 4
Skrevet

Det er anbefalinger, du blir ikke straffet for å møte kjæresten din😊

• Liker 9
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer.

Chantielle mod.

Gjest Godhelg2019
Skrevet

Nei. Du skal IKKE ha besøk av kjæresten. Det er ikke anbefalt, noe betyr at du ikke skal ha besøk av kjæresten.

Skrevet

Iht reglene så kan du det:

Du og de du bor med kan omgås normalt. "De du bor med” inkluderer også en kjæreste. Hvis du bor alene, kan du ha to-tre nære venner som du kan være fysisk nær. Det bør være de samme over tid.    

Fra https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-kontakter/

• Liker 12
Skrevet
Humle Brumle skrev (4 timer siden):

Hører at hjemmebesøk ikke er greit ellerno pga korona. Kan jeg fortsatt ha besøk av kjæresten? Jeg bor fortsatt hjemme. Er 18 år

Øh, besøk er ikke greit - da er det selvfølgelig ikke greit med besøk av kjæresten... Du bor jo heller ikke alene, og dermed må du også ta hensyn til resten av familien... 

Hva er så vanskelig med å følge anbefalingene så vi kanskje slipper dette her snart - det er jo alle som driter i anbefalingene og argumenterer med at "det er jo bare anbefalinger" som er årsaken til at smitten øker og tiltakene blir strengere.

• Liker 2
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (2 timer siden):

Mye vondere å sitte 2 meter fra den man elsker, i drittvær og kulde, og ikke kunne gi et kyss eller holde rundt hverandre. En annen ting er at når myndighetene i realiteten pålegger en sølibat i x antall uker, har det gått for langt. 

Jeg har møtt kjæresten uten å ha nærkontakt flere ganger i det siste. Selvsagt utrooolig kjipt, og vondt. Samtidig er jeg glad for at jeg kan se han, om enn litt på avstand. 🥰 Betyr mye for meg personlig. 

• Liker 2
Skrevet
bittelillebolla skrev (45 minutter siden):

Jeg har møtt kjæresten uten å ha nærkontakt flere ganger i det siste. Selvsagt utrooolig kjipt, og vondt. Samtidig er jeg glad for at jeg kan se han, om enn litt på avstand. 🥰 Betyr mye for meg personlig. 

Men hvorfor holder du avstand fra din egen kjæreste hele tiden? Man opprettholder jo ikke et kjærlighetsforhold ved å ha en relasjon uten berøring. 

• Liker 5
Skrevet
Mumsa skrev (4 timer siden):

Nå er det jo ganske mange minusgrader ute da🥶 Og føler det blir mer feil å møtes på kafé der det er andre mennesker en oss.

• Liker 3
  • Opprett ny...