Gå til innhold

For kaldt for hunden?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo veldig på hvilken type hund du har, hvordan pelsen er osv, samt hvilken type aktivitet den er i mens den er ute. Om du er usikker går det an å kle på hunden både jakke og sokker, sånn at den ikke blir kald.

Anonymkode: c9384...b80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skjemaet virker ok som en rettesnor, men det er også individuelle forskjeller. Jeg ser på hunden min om hun fryser, og tar på henne klær etter det. Hun kniper liksom munnen sammen, og blir urolig. Hun må holde seg i aktivitet for å holde seg varm.

Anonymkode: 71c52...940

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil si det stemmer godt, men det kommer jo an på hvilken hund du har, og hvilken type pels den har. Og størrelse på hunden har litt å si også, små blir ofte kaldere av forskjellige faktorer. Kommer også an på hvor lang turen er, intensiteten og hviletid. For en pekepinn ville jeg faktisk brukt et varmt dekken på en semi-langhåret border collie i den temperaturen du nevner. Hilsen dyrepleier

Anonymkode: 758ff...16d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er også en forskjell på hvilken aktivitet hunden er i? Synes det er vanskelig å vite.

Anonymkode: 3d5c3...25c

AnonymBruker
Skrevet

Du må vurdere din hund. Vår hund er vant med kulde men er ingen Husky så vi har kjøpt både sokker og «jakke» men fant fort ut at dette var unødvendig selv i minus 30, men står den ute og det er i tillegg vind så sier vår hund i fra at den vil inn . 

Anonymkode: 6910d...713

Skrevet

Det er veldig forskjell fra hund til hund. Om den har underull eller ikke osv. Min med underull legger seg til å sove i snøen i 20- og nekter å komme inn 😅 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vinduet vanligvis oppe om natta men så så jeg den grafen på den linken, så i natt er vinduet igjen. Men er fortsatt usikker på hvor kaldt det må være ute for at hunden skal fryse inne på natta.

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min har underull. Noen ganger ønsker jeg at hunder kunne snakke.🙈

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hunden min har underull. Noen ganger ønsker jeg at hunder kunne snakke.🙈

Det kan de faktisk om man lærer seg å høre etter. Kan anbefale kurs i telepatisk dyrekommunikasjon, man kan få en del a-ha-opplevelser da.

Det har også blitt gjort forsøk med hester, der de ble lært opp til å gi signal for om de ville ha på dekken eller ikke. Resultatet var at de ville være uten oftere enn forventet. Så på denne måten kan man også kommunisere med dyr.

Mye spennende som skjer rundt dette nå.

Anonymkode: 71c52...940

Gjest Linny111
Skrevet

Dette synes jeg er så vanskelig! Vi har valp vi skal begynne å gå tur med snart. Er en labrador, ti uker, og det er rundt null til fire grader og vått ute, men lite vind. Er det greit med 10 minutters turer eller trenger hun klær?

Skrevet

Min erfaring er at hunder i aktivitet tåler mye, hunder som står stille fryser fort. Jeg har en middels stor hund uten underull, mao kan fryse fort. Så lenge hun er i aktivitet går hun fint turer i 15 kalde uten klær etc, men jeg kler på henne om hun eks må sitte litt i bilen på vei hjem. 

Alder har også noe å si, min gamle golden fikk i alt slags vær fram til hun runda 10 år. De siste to årene måtte hun ha dekken ute i kulda, da hun frøs fortere. 

Skrevet
Linny111 skrev (3 minutter siden):

Dette synes jeg er så vanskelig! Vi har valp vi skal begynne å gå tur med snart. Er en labrador, ti uker, og det er rundt null til fire grader og vått ute, men lite vind. Er det greit med 10 minutters turer eller trenger hun klær?

Jeg hadde ikke kledd på valpen nå, gå noen turer og se - man ser fort om den blir kald. Og på såppas korte turer er det begrenset hvor kalde de blir før man er hjemme igjen. 

Gjest Linny111
Skrevet
17 minutter siden, Arx said:

Jeg hadde ikke kledd på valpen nå, gå noen turer og se - man ser fort om den blir kald. Og på såppas korte turer er det begrenset hvor kalde de blir før man er hjemme igjen. 

Takk :) Nei, blir jo litt dumt å kjøpe klær når hun vokser så fort, og labradorer skal jo tåle ganske kaldt vær når de er voksne (ikke Norge-kaldt, men Storbritannia-kaldt). Vi skal gå veldig korte turer og det skal bli litt varmere neste uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...