Gå til innhold

Hvor mye kontakt har dere med voksne foreldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er i 30-og 40-årene. Regner også med telefonkontakt. 

Anonymkode: ea27a...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor med faren min.. Og ja, det har sine veldig gode grunner etter å ha opplevd noe skikkelig vondt, og har trengt hjelp og støtte. 

Min mor, telefonkontakt når jeg vil, noen ganger 1 gang i uka, kanskje 7, kanskje 1 gang annenhver uke. Besøker mellom 1 og 6 ganger i mnd kanskje :) (bor 30 min unna).

Er 30.

Anonymkode: c6d13...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma (og lillesøster) på Facebook alt for ofte, nå har jeg slått av varslingene for meldinger i den gruppechatten for jeg orker ikke det maset flere ganger daglig🙈 min biologiske far maser ved å ringe meg en gang eller to i måneden, ikke alltid jeg gidder, orker eller har lyst til å snakke med fyren, så det er ikke så ofte han får tak i meg😇

Anonymkode: bb2d4...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vel med en av dem hver dag. Enten personlig, på telefon, gruppechat eller meldinger. Så middag 1-2 ganger i måneden..  De henter barna på skolen og har dem frem til vi slutter på jobb, så møter dem jo ved henting 😊

Anonymkode: ea1d6...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tlf samtale hver 3-4 mnd. Sees 1-2 ganger i året. Jeg skulle ønske vi hadde mer kontakt men den er ikke gjensidig. 

Anonymkode: 9f0dc...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tlf samtale med mamma minimum 1 gang i uka. Har hatt et «av på» forhold med henne, merker at om hun kommer veldig nære blir det «gi lillefinger så tar hun hele hånda» opplegg. Hatt våre runder opp gjennom årene hvor hun ringte meg f.eks 10-12 ganger innenfor en time og var rasende fordi jeg ikke svarte (hadde da liten baby) 
Er veldig glad i mamma men hun evner ikke begrense seg eller ha respekt for mine grenser som en voksen kvinne. Snakker jeg til min mann og hun er tilstedet avbryter hun og forventer full innsikt. Ser jeg på mobilen fordi jeg har fått SMS vil hun vite hvem det er ifra. osv. 
Synes selv jeg har gjort en god jobb i å ha balanse i kontakten mellom oss; ikke så nære at hun blir for husvarm og jeg blir kvalt, men nære nok til å ha en god jevn relasjon. 
 

Min far er død, men han hadde jeg nok hyppigere kontakt med, nesten daglig, max hver tredje dag, i form av SMS, telefon, chat osv. Tilbragte de fleste helger og høytider sammen med ham. 
 

- Hvorfor spør du, TS? :) 

Anonymkode: ea150...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min hver 2-3 dag på telefon. 
Moren min døde nylig, men tenker nesten hver dag at jeg skal ringe henne slik som før. Glemmer det i et kort sekund. 

Anonymkode: 0968e...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tlf samtale med mamma minimum 1 gang i uka. Har hatt et «av på» forhold med henne, merker at om hun kommer veldig nære blir det «gi lillefinger så tar hun hele hånda» opplegg. Hatt våre runder opp gjennom årene hvor hun ringte meg f.eks 10-12 ganger innenfor en time og var rasende fordi jeg ikke svarte (hadde da liten baby) 
Er veldig glad i mamma men hun evner ikke begrense seg eller ha respekt for mine grenser som en voksen kvinne. Snakker jeg til min mann og hun er tilstedet avbryter hun og forventer full innsikt. Ser jeg på mobilen fordi jeg har fått SMS vil hun vite hvem det er ifra. osv. 
Synes selv jeg har gjort en god jobb i å ha balanse i kontakten mellom oss; ikke så nære at hun blir for husvarm og jeg blir kvalt, men nære nok til å ha en god jevn relasjon. 
 

Min far er død, men han hadde jeg nok hyppigere kontakt med, nesten daglig, max hver tredje dag, i form av SMS, telefon, chat osv. Tilbragte de fleste helger og høytider sammen med ham. 
 

- Hvorfor spør du, TS? :) 

Anonymkode: ea150...bac

Jeg spør fordi jeg lurer på hva som er normalt. Mine foreldre har isolert seg en  del pga koronasituasjonen, men tar lite kontakt på tlf også. Når jeg ringer har vi lite å snakke om. Jeg har hatt det tøft innimellom, men vi har ikke et slikt forhold at det er naturlig for meg å snakke om dette. Min mor snakker som en foss om seg sitt og mange andre sitt før hun avslutter samtalen, og min far ser ikke ut til å ha så mye å si, så det blir ofte en kort samtale. Føles litt sårt, bare.

TS

Anonymkode: ea27a...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine bor i Trondheim og jeg i Oslo.

Snakker med pappa i telefonen en gang i uken, samt at vi snapper litt innimellom.

Mamma ca hver 10.dag. Vi snapper også.

Jeg er hjemme en gang i kvartalet og de er her ca. 2 ganger i året.

Anonymkode: 2e783...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent aldri, kanskje 1-3ganger i året. Men jeg hadde en periode jeg ønsket det ikke var sant. 

Anonymkode: 93926...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten hver dag. Besøker henne ca. En dag i uka og så ringes vi en del og sender meldinger frem og tilbake.

Anonymkode: da332...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skriver ett par ganger i uken, noen ganger går det 2 uker uten kontakt. Er blitt mindre i korona for ingen har noe å fortelle. 

Anonymkode: 490e3...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nesten hver dag.  Vi bor veldig nær,og barna har et tett forhold til de. Middag sammen minst 1 gang i uken. 

Anonymkode: d0ce3...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger i måneden på telefon + SMS flere ganger i uka. Besøk - ikke så ofte siden jeg bor et stykke unna, men alltid en tur i påsken, sommeren og jula og noen helger ellers.

Anonymkode: d22fc...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med mamma på telefon flere ganger i uka. Møtes også vanligvis i hvert fall en gang i uka, men litt sjeldnere nå pga. corona. 

Pappa er død, men pleide å snakke med ham omtrent hver dag. Døde for ti år siden nå, så jeg var litt yngre den gangen da. Er 37.

Anonymkode: fa615...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 1 gang i uken med mamma og da er gjerne pappa i bakgrunnen og får med seg alt. Pappa ringer aldri for å bare skravle, det er som regel noe praktisk som må ordnes. Personlig er jeg ikke så glad i å snakke på telefonen og tar det ikke så tungt om vi ikke snakker så ofte sammen. Vi er best når vi fysisk er sammen.

Anonymkode: 43a84...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...