AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Jeg er ei kvinne på 41 år som har merket at jeg har mistet mye hår den siste måneden. Jeg merker hårbørsten er full i hår og hår i dusjen når jeg har dusjet. Jeg skjønner ikke hva det er for noe. Går forresten på Triobe pga lite b vitaminer i kroppen. Fikk den i desember og skal ta tablettene i 3 måneder. Kan det være pga lite b vitaminer i kroppen min? Har bra blodprosent på prøven. Har vært mye stress og de siste månedene både psykisk og fysisk. Tenker at alt kan kanskje virke inn. Men skal til fastlegen på tirsdag og tenkte å snakke med han om hårtapet mitt. Noen som sliter med det samme her? Anonymkode: c1c8b...d1a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Jeg sliter med det samme. Rart at jeg fortsatt har hår på hode 😄 Her er grunnen vitaminmangel, og lite jern i kroppen. Anonymkode: f0154...b02
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Stress påvirker håret mitt mye, så trur kanskje det er en faktor ja. Anonymkode: 7d97c...71c
Candiru Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Det kan godt skyldes vitamin B mangel ja. Jeg har hatt stort håravfall to ganger i mitt liv, etter kyssesyken som 16 åring, og etter slankeoperasjon. Jeg leste meg da opp på dette, og den utløsende årsaken kan man muligens finne hvis man går 3 måneder tilbake i tid. (stressende periode, sykdom med for lavt næringsinntak, traumatisk hendelse osv). Fra "skaden" skjer til håret begynner å falle ut tar det altså rundt tre måneder. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Jeg hadde b-vitamin mangel for ei stund siden, og mistet så mye hår at det nesten bare var fjoner igjen. Fikk tilskudd, og det normaliserte seg etter ei stund. Stress kan også ha en medvirkende faktor. Anonymkode: 0d3bf...d8b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå