Gå til innhold

Tvangstanke om husbrann

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min bor i et eldgammelt hus midt på landet, og etter at vi flyttet hit har jeg for første gang i livet fått en tvangstanke.

Hver eneste gang vi forlater huset klarer jeg ikke å slutte å tenke på om vi har glemt å skru av/slukke alt som kan forårsake brann, til og med peisen som vi bokstavelig talt aldri bruker. Jeg kan også sjekke lokalavisen flere ganger mens vi er borte for å se om det står noe om et hus i full fyr, eller se bort mot huset fra lang avstand for å se om noe tyder på at det brenner. 

I tillegg til at jeg tenker på det konstant mens vi er borte får jeg også en skikkelig ekkel følelse hver gang vi kjører på veien mot huset og tenker ALLTID at "nå står huset i full brann".

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, jeg har aldri hatt tvangstanker av noe slag før og det har heller ikke oppstått noe som gir grunn for dette. Er det noen som har opplevd liknende og som har tips? 

Anonymkode: f5a28...3f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike tvangstanker kan komme av grunner som man ikke skulle tro er relatert til det. Har det skjedd noen drastiske endringer i livet ditt? Hvordan er psyken din? 

Kan uansett være en idé å ta kontakt med fastlege som kan henvise til psykolog. Da kan dere finne årsaken til hvorfor det er blitt slik, og/eller fikse problemet. Om du fortsetter uten hjelp kan det utvikle seg til at du får flere tvangstanker.

AnonymBruker
Skrevet
Blod skrev (19 minutter siden):

Slike tvangstanker kan komme av grunner som man ikke skulle tro er relatert til det. Har det skjedd noen drastiske endringer i livet ditt? Hvordan er psyken din? 

Kan uansett være en idé å ta kontakt med fastlege som kan henvise til psykolog. Da kan dere finne årsaken til hvorfor det er blitt slik, og/eller fikse problemet. Om du fortsetter uten hjelp kan det utvikle seg til at du får flere tvangstanker.

Enig. Ofte ikke relatert. 

Jeg fikk tvangstanker etter at jeg har lest en random kommentar fra en ukjent kvinne på Instagram. Det er snart 1 år siden! Og tankene ødelegger livet mitt. 

Anonymkode: 7edee...705

AnonymBruker
Skrevet
Blod skrev (1 time siden):

Det har ikke skjedd noe som helst, og psyken min er bra så vidt jeg vet. Det eneste jeg kan tenke meg som kanskje kan være årsak er en gang da vi kjørte på veien og både så og luktet røyk, men da skjønte vi jo fort at det var naboen som fyrte i peisen 😅

Jeg har aldri hatt dette problemet tidligere annet enn "oi, låste jeg døra", men nå klarer jeg ikke å legge fra meg tanken på at alt mulig elektronisk, til og med det som ikke står på, skal kortslutte og eksplodere 😒

Anonymkode: f5a28...3f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme tvangstanker. Utrolig slitsomt. Har aldri opplevd brann selv. Hvis jeg går tur ute, selv om det er langt fra huset mitt og jeg kjenner røyklukt så tenker jeg alltid at huset mitt brenner. Selv om det ryker fra pipene i husene der jeg går. Jeg står opp om natten og sjekker kjeller og begge etasjene. Og hundre andre ting relatert til dette :(

Anonymkode: e131a...ac2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...