Gå til innhold

Ryggsmerter tidlig i graviditeten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I morges hadde jeg ubehag i bekkenet, det føltes egentlig ut som det gjorde rett før jeg skulle føde i forrige graviditet. Så har jeg vært ute, gått litt tur og sånt, og nå i ettermiddag har jeg plutselig fått skikkelig smerte i ryggen, æ rundt korsryggen og litt oppover. Alt gjør vondt og jeg måtte bare legge meg ned med gravidputa mi som en gammel dame. Prøver å bevege meg forsiktig og slappe av så jeg ikke blir helt låst. 

Kan dette være knyttet til graviditeten/bekkenløsning selvom jeg bare er 13 uker på vei? Har ikke lagt på meg noe, har normal kmi og ikke hatt vondt i korsryggen før. Hadde ingen ryggplager i forrige graviditet utover at det ble tungt mot slutten. 

Anonymkode: e3441...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde stikkende smerter i korsryggen fra uke 6. Ble verre og verre. Bekkenløsning fra uke 12 og ut svangerskapet. Bekkenløsning kommer av hormoner så det er dessverre fullt mulig og få det tidlig. Kan dog ikke svare på om det er du har. Men mitt beste tips er og oppsøke hjelp tidlig. 

Anonymkode: 7cacb...ab1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde stikkende smerter i korsryggen fra uke 6. Ble verre og verre. Bekkenløsning fra uke 12 og ut svangerskapet. Bekkenløsning kommer av hormoner så det er dessverre fullt mulig og få det tidlig. Kan dog ikke svare på om det er du har. Men mitt beste tips er og oppsøke hjelp tidlig. 

Anonymkode: 7cacb...ab1

Takk for svar! Håper jo det bare er en tilfeldighet og at det er bedre i snart

Syntes det er litt vanskelig å egentlig skjønne hvor man skal kjenne det ved bekkenløsning. Nå kjenner jeg at det er ubehagelig i bekkenet når jeg går, men har vondt i ryggen når jeg sitter og står. 

Anonymkode: e3441...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...