AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Hei! Jeg overpronerer (føttene går litt innover når jeg går) og skoene mine blir slitte og til slutt ødelagte etter relativt kort tid. Tenkte derfor å gå på sportsbutikk å få dem til å støpe såler til meg som kunne rette opp fotstillingen litt. De mente det kanskje kunne hjelpe litt, men at de trodde foten likevel ville rulle innover og derfor slite på skoene likevel. De anbefalte meg å gå til fysioterapeut som kanskje kunne hjelpe meg mer. Har noen samme problem og hva har dere eventuelt gjort for å fikse det? Funket det? Jeg har dårlig råd og fysioterapeut er vel dyrt, så vil ikke sløse bort pengene mine.. Han på sportsbutikken mente også at jeg burde gå til noen profesjonelle fordi selv om jeg ikke har store problem i rygg og knær nå, kan jeg komme til å få det hvis jeg ikke gjør noe med det.. 🙁 Og når jeg tenker over det får jeg ganske lett vondt i korsryggen og under føttene etter mye gåing. Kan dette ha sammenheng med forstillingen? Anonymkode: 656ce...611
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Noen som har noen råd? Anonymkode: 656ce...611
Leonetta Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 Jeg ville tatt det opp med fastlege. Har det samme problemet og tok det opp med lege som henviste meg til ortoped som lagde spesialsåler til meg. Men selv med støtte fra Nav kom de på ca 1000 kr. Synes egentlig ikke at jeg hadde noen god effekt av de heller, sålene ble ganske tykke, og det er få sko det er plass til de i. Men dette er noen år siden så det er mulig at det har vært fremgang på dette området og.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Leonetta skrev (17 minutter siden): Jeg ville tatt det opp med fastlege. Har det samme problemet og tok det opp med lege som henviste meg til ortoped som lagde spesialsåler til meg. Men selv med støtte fra Nav kom de på ca 1000 kr. Synes egentlig ikke at jeg hadde noen god effekt av de heller, sålene ble ganske tykke, og det er få sko det er plass til de i. Men dette er noen år siden så det er mulig at det har vært fremgang på dette området og. Ok, jeg vet ikke om det er "alvorlig nok" til å få dekket noe, men man kan jo prøve? Og fastlegen var jo ganske lurt å begynne hos, da blir det vel mindre dyrt hvis han henviser meg en plass. Har ikke tenkt på at det var en mulighet en gang 😅 Han jeg snakka med sa at han visste om noen som fikk sånne såler som måtte gå opp en skostørrelse, jeg har liksom ikke råd til å kjøpe masse nye sko heller da.. Men som du sier, det kan jo ha vært framgang. Anonymkode: 656ce...611
Leonetta Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Det kan være verdt forsøket. Men du må jo legge frem at du sliter med sko og føtter, og at du ønsker hjelp med dette. Lykke til! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå