Gå til innhold

Tinder og likes

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver dating apper for første gang i mitt liv og aner ikke hvordan ting fungerer. Jeg har bare en selfie og en halvferdig profil så langt (skal legge til mer, men er så usikker på hvilke bilder jeg skal bruke og hvordan jeg skal formulere meg). I tillegg er jeg lubben. Likevel fikk jeg 300 likes i løpet av bare noen timer, er dette normalt?? Hvor mange av de kan jeg regne med er faktisk seriøse? Altså jeg ser ikke etter noe seriøst med en gang, men vil jo gå på date og ikke bare chatte uten å få noe svar tilbake. Skal jeg sende melding først eller vente på at den jeg matcher med skal gjøre det?

Anonymkode: ca662...3fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan absolutt sende melding først.

Det gjør ikke noe å ha bilder som viser kroppsfasongen din. Hvis du skal møte noen vil de uansett se den da. Avfeier noen deg for kroppen din er det ikke noen du vil satse på videre.

Generelt bør du ha et bilde som viser ansiktet tydelig (ikke solbriller eller svart-hvitt) og er i helfigur.

Anonymkode: 45ff2...24d

• Liker 3
Gjest Jente-
Skrevet (endret)

Jeg som jente foretrekker at gutten tar det første initiativet. Jeg har jo sveipet han høyre for en grunn, så da synes jeg han bare kan ta kontakt hvis han er interessert😊

Jeg har merket at i de samtalene hvor jeg selv starter samtalen så dabber det ganske fort av, gutten virker ikke så engasjert da.

Derimot er det motsatt i de samtalene hvor gutten har skrevet først! Da holdes samtalen i gang, gutten virker mer engasjert og det blir til en date👍🏼

Endret av Jente-
AnonymBruker
Skrevet

Da bare sveiper du til høyre på de du liker, og sender de en hyggelig melding. De som ikke svarer innen en uke, fjerner du. De som du snakker med og har en god tone med i løpet av noen dager, ber du med ut på en gåtur eller middag for å se om dere matcher i virkeligheten også. 
Er det noen de kribler mye i magen med, så satser du på han og hopper i det med begge beina. Funker ikke det etter noen måneder og en av dere trekker dere ut, Begynner du på start igjen. 

Gi folk en sjanse. Det er utrolig hvor mye fint det finnes i folk. Det er nødvendigvis ikke bare en person som er den rette for deg. 

Anonymkode: c40f0...933

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da bare sveiper du til høyre på de du liker, og sender de en hyggelig melding. De som ikke svarer innen en uke, fjerner du. De som du snakker med og har en god tone med i løpet av noen dager, ber du med ut på en gåtur eller middag for å se om dere matcher i virkeligheten også. 
Er det noen de kribler mye i magen med, så satser du på han og hopper i det med begge beina. Funker ikke det etter noen måneder og en av dere trekker dere ut, Begynner du på start igjen. 

Gi folk en sjanse. Det er utrolig hvor mye fint det finnes i folk. Det er nødvendigvis ikke bare en person som er den rette for deg. 

Anonymkode: c40f0...933

Det som er problemet med å skrive først er at de fleste menn svarer jo. Men de svarer bare sånn halvveis.  Man får da et lite håp om at det kan bli noe mer. Kanskje han til og med blir med på et par treff, men etterhvert blir man ghostet. 

Anonymkode: 90f52...729

AnonymBruker
Skrevet

Det er masse menn på Tinder, og mange sveiper ja til mange kvinner. Derfor får vi kvinner så mange likes med en gang vi lager profil. Men det betyr ikke at du er spesielt ettertraktet og at det vil bli lett for deg å finne kjæreste på Tinder. Det er ikke noe sammenheng der egentlig.

Sveip ja på alle du liker, og vær litt oppmerksom på at alle damer liker de kjekkeste, så gi de som er middels kjekke en sjanse også.

Ha fine bilder (ikke briller, ikke lue/hatt) hvor du smiler. Ha også helfigurbilde. Vær ærlig på bildene, dropp filter.

Skriv litt om deg selv og hva du søker.

Det kan ta litt tid å få matcher med dem du liker, og når du får match, er faktisk mitt råd å se om mannen skriver først. Vet dette høres litt sløvt ut, men der mannen har tatt kontakt først, har jeg best erfaring med at det blir date. Når du først kommer på date, kan alt skje videre, da er det kjemi mellom dere som avgjør.

Anonymkode: c971a...201

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan ta litt tid å få matcher med dem du liker, og når du får match, er faktisk mitt råd å se om mannen skriver først. Vet dette høres litt sløvt ut, men der mannen har tatt kontakt først, har jeg best erfaring med at det b

jeg har masse matcher jeg, men INGEN skriver først til meg!    Det har jeg nesten aldri opplevd, faktisk... 😕  sist det skjedde var før jul, en fyr som skrev ca en gang i uka.  Håpløst.  

Anonymkode: a2477...970

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner får i snitt ca. 50 ganger så mange likes som menn på Tinder, så 300 ved registrering høres absolutt ikke uvanlig ut. Litt av årsaken er selvsagt at menn MÅ sveipe ekstremt mange til høyre for å få noen matches i det hele tatt, men en viktig del er at selv om både kvinner og menn er ca. like interessert i en kjæreste ("seriøse", som det ser ut til å hete her), så er også flertallet av menn villige til å ha tilfeldig sex på veien dit. Hvis det er uinteressant for, må du lære deg å sortere ut de mennene som synes du er ok for sex, men ikke som livspartner.

De som ikke klarer det, er de som starter "alle menn er dritt og Tinder suger"-tråder på KG.

Anonymkode: b34a4...58a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...