Gå til innhold

Migrene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

er det noen som har erfaring med å søke delvis ufør pga mirgrene? 

Jeg har hatt migrene siden jeg var ungdom. Alle jentene på min mors side har det også. Jeg har flere anfall i mnd som kan vare fra 1 til 4 dager!  og de med erfaring vet at man ikke blir oppegående med engang etter ett anfall. Jeg har vært til legen så mange ganger men de sender meg bare resepter, kiropraktor, psykolog osv. Ingenting fungerer. Har ofte flimmer og da vet jeg at migrene kommer. Har sjekka synes mitt og det er i orden. Jeg har et barn på 9 år som trenger en mor som stiller opp på aktiviteter og det som følger med et barn. Synes det blir verre og verre. Legen vil ikke gjøre noe med det. Mista jobben i mai da de la ned min avdeling når de stengte Norge. 

Anonymkode: 24bb5...fd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regner med du har tatt CT/MR og muligens angiografi for å forsikre deg om at det faktisk er migrene?

Ellers så er det flere som er uføretrygdet med migrene som en av diagnosene, som regel kreves det mer enn en på bare migrene og veien mot uføretrygd er lang, sikkert lengre nå med tanke på korona.

Anonymkode: 6ef30...08f

AnonymBruker
Skrevet

Det største problemet ditt høres ut til å være en lege som ikke kan nok om migrene. Lag grundig dokumentasjon på plagene dine, og få hjelp til å utelukke triggere. 

Hvis det er til hjelp er migrene noe som kan endre seg over tid heldigvis. En i min familie ble bedre og bedre med årene, mens jeg dessverre får flere og verre anfall. Det er så forskjellig, og dermed ekstremt viktig at du blir fulgt godt opp! 

Anonymkode: b80d2...0e6

Skrevet (endret)

Hei!

Det høres ut til at du ikke får god nok hjelp for migrenen din.  Hvis legen din ikke tar deg på alvor, må du faktisk bytte lege.  Dette er alvorlig. 

Migrene er en kronisk nevrologisk sykdom i hjernen. Det finnes ingen kur, men det er gode muligheter for å få det bedre. 

Tar du noe forebyggende medisin?  Det kan hjelpe deg å få færre hodepinedager i løpet av måneden. Her finnes det mange forskjellige å prøve ut.

Har du anfallsmedisin som hjelper?  Triptaner er spesifikk anfallsmedisin mot migrene. Det finnes 7 forskjellige triptaner, så om du ikke får god nok effekt av den du har, må du be legen om å få resept på flere slik at du kan prøve deg frem til du finner den eller de som fungerer best for deg.

Er du medlem av pasientforbundet Hodepine Norge?  Der kan du bl.a. delta på kurs, bli med i forum med andre i samme situasjon, og du kan chatte med hodepinespesialist.  

Ikke gi opp! Du er ikke alene.    

Endret av Kalevala
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har hatt migrene hele livet. Fått sånn passe god hjelp. Vært sykmeldt et par perioder. Er helt migrenefri under svangerskap og amming. Har fått et nytt og bedre liv på topimax etter å ha holdt ut en for jævlig periode med bivirkninger😱🙈. Migrene er fælt. Klem til deg❤️

Anonymkode: d42e6...547

Gjest Chroma
Skrevet

Du må bli henvist til en nevrolog som kan migrene. Jeg har fått et nytt liv ved hjelp av Ajovy. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...