Gå til innhold

Pris for Nintendo Nes og spill

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, trenger kjapt svar. 

Hvor mye kan jeg ta for en Nintendo Nes, 2 kontrollere, Nintendo zapper, 

Spill: super Mario bros, puzznic, dr. Mario, top gun, Mario og yoshi, boat duel. 

Alt funker. 

Anonymkode: dbd1c...031

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan få en god del dette, det er veldig sjeldent at det dukker opp komplette og originale NES som fungerer. Anbefaler deg å ta en budrunde og ikke selg til den første som kommer med noen tusenlapper, de som hadde disse konsollene i barndommen er voksne nå og betaler gjerne mye for utstyr som dette.

Vanskelig å gi en pris, du bør heller spørre på Diskusjon.no siden det er større kompetanse på den siden.

https://www.diskusjon.no/forum/184-generell-spilldiskusjon/  

Anonymkode: a50f4...efe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Konsollene selges vel for rundt 900 kr inkludert kontrollere.
Spill varierer, men ca 150-200 kr pr spill for de som ikke er spesielt sjeldent, slik som de du nevner.

Men så kommer det an på tilstanden, er konsollen gulnet eller med klistremerker så faller verdien noe, er det riper i etiketten på spillene så faller verdien. Er det med orginal boks så stiger verdien betraktelig. Har du itillegg istruksjonsbok til spillene, så kan man snakke ganske høye summer.
(har selv ett spill til N-64 som alene er verdt rundt 150,-, men siden jeg har det med eske (uten mye slitasje) og instruksjonsbok så kan jeg få rundt 1000,- for det ved salg)

Anonymkode: 48d1a...c69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Konsollene selges vel for rundt 900 kr inkludert kontrollere.
Spill varierer, men ca 150-200 kr pr spill for de som ikke er spesielt sjeldent, slik som de du nevner.

Men så kommer det an på tilstanden, er konsollen gulnet eller med klistremerker så faller verdien noe, er det riper i etiketten på spillene så faller verdien. Er det med orginal boks så stiger verdien betraktelig. Har du itillegg istruksjonsbok til spillene, så kan man snakke ganske høye summer.
(har selv ett spill til N-64 som alene er verdt rundt 150,-, men siden jeg har det med eske (uten mye slitasje) og instruksjonsbok så kan jeg få rundt 1000,- for det ved salg)

Det er med esken og slikt ja. Fått bud på 1000.. Syntes det var litt lite.. 

Skrevet

Har du lagt ut på Finn?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er med esken og slikt ja. Fått bud på 1000.. Syntes det var litt lite.. 

Ta bilde av det du har, sånn at man ser tilstand også på esker, og legg ut enten på diskusjon.no sine spill-sider, eller på facebook. Det er en egen side på facebook for verdivurdering av spill, "verdivurdering av spill og konsoller".
Det er sikkert flere her på KG med litt kunnskap om verdivurderinger, men du vil nok kunne få mer eksakt og realistisk pris om du legger ut på grupper/forum for spesielt interesserte, og med bilder.

Men jeg hadde aldri gått med på 1000,- for det, spesielt ikke når det er med esker. Sjansen er nok stor for at du kan få minst 2000,- om du treffer rett målgruppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...