Gå til innhold

Trenger gode tips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
Jeg har de siste årene jobbet ekstremt mye med tungt press. Jeg merker at dette er krevende for hodet og jeg setter i gang flere prosjekter på fritiden. Det vil si at jeg har ingen andre hobbyer enn å jobbe. 
 

jeg merker at behovet nå for en god hobby ville vært veldig viktig for meg for å kunne koble ut istedenfor å påta meg enda mer jobb og bli sittende med dette. 
 

Har du eller dere noen forslag til hva en ung mann kan drive med? Jeg har bil, kan reise og er fleksibel stort sett. 
Takker for alle råd. 
godt nyttår til dere :)

Anonymkode: a61f9...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. 
Jeg har de siste årene jobbet ekstremt mye med tungt press. Jeg merker at dette er krevende for hodet og jeg setter i gang flere prosjekter på fritiden. Det vil si at jeg har ingen andre hobbyer enn å jobbe. 
 

jeg merker at behovet nå for en god hobby ville vært veldig viktig for meg for å kunne koble ut istedenfor å påta meg enda mer jobb og bli sittende med dette. 
 

Har du eller dere noen forslag til hva en ung mann kan drive med? Jeg har bil, kan reise og er fleksibel stort sett. 
Takker for alle råd. 
godt nyttår til dere :)

Anonymkode: a61f9...424

Godt nytt år også til deg.

Det er bare fantasien som setter grensen for hva man kan ha som hobby, men to hobbyer kan være verdt å tenke på; å lære seg å spille et musikkinstrument kan føre mange veier, og når du skriver at du er ung, finnes det sikkert noen der ute som er på jakt etter andre å spille i gruppe med - det er naturligvis også noe man kan drive med på egen hånd.

Den andre hobbyen er fotografering; hvis du har bil og er fleksibel, har du mulighet til å reise rundt i landet og ta bilder av interessante motiver man finner her og der, som for eksempel forlatte hus eller motiver i naturen. Et annet alternativ er å begynne med personfotografering, noe som også fører til at man blir kjent med nye mennesker.

Uansett er begge disse hobbyene så altoppslukende at man kan leve deg inn i dem og glemme jobben for en stund; det er godt å ha noe annet å tenke på enn jobb. Skriving (noveller/bøker) er naturligvis også en mulighet hvis du har evner i den retningen, og lever man seg inn i handlingen, befinner man seg omtrent på en annen planet.

Lykke til ...!

Anonymkode: c9efd...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geocaching. Du kommer deg ut, og blir kjent med nye steder. Er ett lite samfunn om man vil bli kjent med flere folk. 

Kan kombinerer med feks fotografering, turer, etc

Anonymkode: 0f57e...a86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...