Gjest aldri Skrevet 10. august 2005 #1 Skrevet 10. august 2005 vi har tenkt oss til tyrkia, nærmere bestemt side... men erlitt engstelig for bombene, men de fleste har jio skjedd i istanbulog de større byene.. men man begynner jo å tenke.. det skal jo ramme turistene så side er vel ikke helt utelukket.. hva mener dere? og ved siden av dette hvordan er side, lest litt om disse to ving resort hotellene, side village og side resort.. noen som kjenner til dem, den ene ligger visst på den østre stranden og den andre på vestre.. hvem er best?? håper på noen som ve tlitt;)
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2005 #2 Skrevet 12. august 2005 Jeg skal til sIDE.Jeg vil ikke styres av frykt. I Tyrkia har det nesten alltid vært bomber, i år har det bare vært noen flere. Men men det er trygt, du kan bli påkjørt av en bil her hjemme også. Den vestre stranden er helt klart best.
Fakse Skrevet 12. august 2005 #3 Skrevet 12. august 2005 Ingen steder er hundre prosent trygge, hverken ute eller hjemme. Men uansett hvor du reiser er sjansen veldig mye større for å bli drept f.eks i en trafikkulykke enn av en bombe. Skal man forsikre seg mot alle ulykker må man bure seg inne, og da er det jo ingen vits i å leve. Reis dit du vil, og tenk ikke på bomber eller trafikkulykker eller hai i basenget eller jorskjel eller noe annet som kanskje kan være farlig. Det er bortkastet, for vi skal alle dø og det er ingen av oss som vet når.
333 Skrevet 14. august 2005 #4 Skrevet 14. august 2005 Begge er sikkert bra, har gode erfaringer med Ving Resort i Tyrkia, det finnes ikke Sunwing Resort så det er de beste de kan tilby i Tyrkia. Vi var på Side Resort i oktober 04, kosa oss med god mat og god plass. Strandbuss til den østre stranda - vi synest den var best selv om mange sier at den vestre er best. Det var litt mindre folk på den østre og ikke så fint rundt den, men flott å bade der. To bakdeler med Side Resort, litt langt til sentrum, 20 minutter å gå med barn. Vi likte den trimmen... Verre at det ligger en søppelplass ikke langt unna, så det lukta litt når vinden blåste derifra. Vil ikke si at det var noen stor plage heller. Skal du dit må du gå på Mehmets resturant in the ruins like borti veien mot sentrum, kjempegodt og noe av det billigste vi fant. Lykke til - barna våre vil tilbake til Side Resort..
momo Skrevet 17. august 2005 #5 Skrevet 17. august 2005 Søstra mi med familie har vært på Side resort de siste sommrene, og har storkost seg. De skal tilbake til neste år og, og da skal vi og være med. Gleder meg!!
Gjest Gjest_nina69_* Skrevet 17. august 2005 #6 Skrevet 17. august 2005 Vi var i Side i mai dette året. Vi lå på nabohotellet til Ving Resort... og var kjeeempefornøyde. Vårt inntrykk var egentlig at der vi bodde var koseligere, og veeldig barnevennlig... men så er nå tyrkere veldig barnevennlige generelt da Hotellet vårt het Safran, og det var ingenting å si på servicen der, og renslige var de også. Vi dro med 5 barn, og ALLE vil tilbake neste år. Veldig kjekt hotell, nok en gang. Flotte leiligheter, store og gode, og en hyggelig restaurant tilhørende hotellet. Vi feiret 5 årsdagen til dattera mi, og jeg ba dem holde av et langbord til oss. Da vi kom på kvelden hadde de pyntet med blomster og stjerneskudd, jeg ble helt sjokkert over hvor mye arbeid de hadde lagt i denne feiringen. Så ja, jeg vil anbefale Safran Apartments i Side på det varmeste
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #7 Skrevet 1. september 2005 Jeg skal til sIDE.Jeg vil ikke styres av frykt. I Tyrkia har det nesten alltid vært bomber, i år har det bare vært noen flere. Men men det er trygt, du kan bli påkjørt av en bil her hjemme også. Den vestre stranden er helt klart best. ← Den østre stranda er helt klart best ja, mer bølger og mere vind, noe som helt klart er en fordel i varmen Kanskje ikke den beste for småunger, men de større ungene trives i bølgene der iaffal!
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #8 Skrevet 1. september 2005 Begge er sikkert bra, har gode erfaringer med Ving Resort i Tyrkia, det finnes ikke Sunwing Resort så det er de beste de kan tilby i Tyrkia. Vi var på Side Resort i oktober 04, kosa oss med god mat og god plass. Strandbuss til den østre stranda - vi synest den var best selv om mange sier at den vestre er best. Det var litt mindre folk på den østre og ikke så fint rundt den, men flott å bade der. To bakdeler med Side Resort, litt langt til sentrum, 20 minutter å gå med barn. Vi likte den trimmen... Verre at det ligger en søppelplass ikke langt unna, så det lukta litt når vinden blåste derifra. Vil ikke si at det var noen stor plage heller. Skal du dit må du gå på Mehmets resturant in the ruins like borti veien mot sentrum, kjempegodt og noe av det billigste vi fant. Lykke til - barna våre vil tilbake til Side Resort.. ← Side Resort er et ok hotell, rent, fint og bra standard generelt. Merka ikke noe til noe stank fra søppelplassen da vi var der (kom hjem for et par dager siden). MEN, en stor plage ved det hotellet, hver kveld har de matbuffé med tilhørende show, og det stinker. Maten er god altså, men showet stinker. Dessuten spilte de den samme helvetes musikken hver eneste dag, da til ungenes morgen"gymnastikk" i bassenget, og til ungenes minidisco på kvelden. Det nyttet ikke å sette seg ute på "balkongen" for å slappe av om kvelden, kl 19 satte de i gang, da med heismusikk til maten (akkurat det kunne man nå leve med), men så satte de i gang med en støy uten like. Lydnivået var ikke akkurat beskjedent, hadde de ikke hatt så høy lyd, hadde jeg ikke klagd over opplegget, men nå var det høy lyd. Når folk sitter maks 30 meter fra scenekanten, er det ikke nødvendig med lydnivå ala metallica-konsert! (showet var forresten tragisk dårlig). Sikkert helt greit for folk med unger, men hadde jeg hatt unger, hadde jeg fremdeles blitt møkkalei av den forbaska musikken, og lydnivået på det showet og minidiscoen. Hadde aldri latt mine unger sittet rett foran scenen med det lydnivået som var der. En annen bakdel med hotellet, og Side for den saks skyld, er at det er dårlig med enkle gatekjøkken i området. Det ligger noen kebabsjapper i Side-by, men det er jo et stykke fra hotellet. En tredje bakdel med hotellet er maten, eller tilgangen på mat, rettere sagt. Det er 2 "restauranter" i forbindelse med hotellet. La Sera, som påstås å være en ekte, og den beste Italienske restaurant, noe jeg er langt fra enig i. Dyrt er det der og, spesielt når du som regel må ha forrett og dessert for å bli mett. Frokostbufféen på den andre "restauranten" (kan vel heller kalles kafé) de har, slutter kl 9, og er dermed ikke noe for b-mennesker/folk uten unger. Maten på den kaféen er helt grei, men det er da for kjipt å måtte bruke 1 time på frokosten (gå til kaféen, se på menyen og bestemme seg for hva man skal ha, bestille, vente på maten, ete, vente på å få betale, gå til rommet igjen). En annen ting er at denne kaféen stenger vel ca 17.00, da pga denne bufféen de skal ha kl 19.00. Da blir alternativet den narrete italienske restauranten. Det er seff nok "restauranter" i nabolaget, men de serverer stort sett den samme maten over alt. Og er man ikke i form en kveld, så er det ikke noe særlig å måtte gå på restaurant for å spise middag. La Sera på hotellet leverte selvsagt til rommet om du gikk og bestilte, men ikke så billig mat der altså, og ikke det store utvalget. Og en ting til, hva er det med serveringssteder der og pommes frites OG ris til alt? Samme hva du bestilte der så fikk du ris og pommes frites til.. Da vi var på kinarestaurant fikk vi til og med spørsmål om vi ville ha pommes frites eller ris til maten... Er du på kinarestaurant har du ris til maten, det skal ikke være noe spørsmål om pommes frites en gang Er det vanlig på alle turistplasser i Tyrkia, eller er det bare i Side? Har bare vært i Tyrkia denne ene gangen, så jeg vet ikke. For folk som er ute etter party-party hele ferien, er nok ikke Side den rette plassen, ikke ennå iaffal. Dette var ikke noe problem for oss, da vi ikke var ute etter noe sånn. Konklusjon: Helt ok hotell, for mye støy på kvelden, dårlig matutvalg, og savn av gatekjøkken hvor du får maten med deg og går Man blir faktisk ganske lei av å spise på restaurant hver dag, 2 ganger til dagen, i 12 dager (14 dagers tur).
Gjest Evei Skrevet 9. september 2005 #9 Skrevet 9. september 2005 Vi kom igjen fra Side for 2 uker siden og vi hadde en kjempeflott ferie. Jeg var og litt redd for alle disse bombene som hadde vært, men bestemte meg for at sjansen for å vinne i lotto er større. Vi bodde på Safran hotell og et bedre syden hotell skal du lete lenge etter. Vi storkoste oss. Leilighetene var store og fine, personalet på hotellet var serviceinnstilte og maten var god. Vi fikk engelsk frokost klokken 1200 på formiddagen om vi ville. Vi var en dag på Side resort hotell for å se men det var et typisk Resort hotell(har vært på noen) med samme musikk, samme underholdning osv.Det kunne bli for mye av og til. Vi foretrakk den østre stranden, den var kjemperen , solstolene var velholdte og det var ikke så mye folk der heller. Toppen av lykken for mannfolkene på Safran hotell var når de et par ganger i uken viste fotballkamp på storskjerm.Da kom det faktisk mange folk fra Side resort og skulle se også.Det var underholdning to ganger i uken og stort sett så viste de en barnefilm på storskjerm hver kveld. Nei jeg savner Tyrkia,folkene var utrolig hyggelige,været var tipp topp og vi ble alle skikkelig uthvilte etter 14 dager. Vi reiser garantert tilbake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå