Oslov91 Skrevet 9. juni 2024 #41 Del Skrevet 9. juni 2024 Hei, lurer på hvordan det går med ungen deres idag, kan dere oppdatere? er bekymret for ungen min:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #42 Del Skrevet 15. november 2024 Leste på denne tråden da jeg fikk mitt barn i 2021. Han hadde dårlig blikkontakt - hvis jeg stilte meg foran ham føltes det som han aktivt flyttet blikket vekk for å unngå blikkontakt. Smilte ikke før ved 9 uker, og hermet ikke. Syns heller ikke han responderte på navnet sitt ved forventet alder. Han var lite interessert i ansikter, og jeg syns i det hele tatt han var litt "asosial". Var kjemperedd, deppa og helt sikker på at han hadde alvorlig autisme. Brukte hele permisjonstiden på bekymring og fordypning i ulike nettforum. MEN - etter hvert som han ble større endret det seg. Nå er han tre år - supersosial, utrolig verbalt sterk (soleklart flinkest på sin avdeling i bhg), smart og morsom. Ingen tegn til autisme! Syns ikke han søkte spesielt mye blikk de første årene, men nå syns jeg blikkontakten også har blitt veldig bra, helt vanlig. Sett i retrospekt skulle jeg ønske at jeg tok andres råd om å legge bekymringene på hylla/oppsøke psykolog på alvor, slik at ikke hele den første tiden gikk til helt unødvendig bekymring. Sender mange varme tanker til alle som leser dette og anbefaler å prøve å fortape seg ned i et hull!<3 Anonymkode: aa98d...589 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #43 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leste på denne tråden da jeg fikk mitt barn i 2021. Han hadde dårlig blikkontakt - hvis jeg stilte meg foran ham føltes det som han aktivt flyttet blikket vekk for å unngå blikkontakt. Smilte ikke før ved 9 uker, og hermet ikke. Syns heller ikke han responderte på navnet sitt ved forventet alder. Han var lite interessert i ansikter, og jeg syns i det hele tatt han var litt "asosial". Var kjemperedd, deppa og helt sikker på at han hadde alvorlig autisme. Brukte hele permisjonstiden på bekymring og fordypning i ulike nettforum. MEN - etter hvert som han ble større endret det seg. Nå er han tre år - supersosial, utrolig verbalt sterk (soleklart flinkest på sin avdeling i bhg), smart og morsom. Ingen tegn til autisme! Syns ikke han søkte spesielt mye blikk de første årene, men nå syns jeg blikkontakten også har blitt veldig bra, helt vanlig. Sett i retrospekt skulle jeg ønske at jeg tok andres råd om å legge bekymringene på hylla/oppsøke psykolog på alvor, slik at ikke hele den første tiden gikk til helt unødvendig bekymring. Sender mange varme tanker til alle som leser dette og anbefaler å IKKE prøve å fortape seg ned i et hull!<3 Anonymkode: aa98d...589 Anonymkode: aa98d...589 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:19 #44 Del Skrevet onsdag kl 11:19 Hei! Jeg kjenner meg veldig igjen i det dere forteller om. Jeg lurte litt på om hvordan utviklingen gikk videre? 😊 Anonymkode: 4ee0b...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:51 #45 Del Skrevet onsdag kl 11:51 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei! Jeg kjenner meg veldig igjen i det dere forteller om. Jeg lurte litt på om hvordan utviklingen gikk videre? 😊 Anonymkode: 4ee0b...0d3 Hei, jeg er den som har skrevet en del fram og tilbake mdd TS, som har svart langt og utfyllende om mitt barn og TS tilbake om sitt på samme alder. Min datter er idag 4,5 år gammel. Hun er verdens kuleste jente. Alle de trekkene ved henne som baby som gjorde at jeg mistenkte en diagnose, viste seg å være en del av hennes kule personlighet. Hun har ingen diagnose. Normal, adekvat i forhold til alder. Men hun er fortsatt litt introvert, sjenert, men veldig høflig jente. Hun er en liten luring, og skinner best når hun er med de hun føler seg trygg på. Hun har både bra med øyekontakt, prater høl i hue på oss, er superaktiv og sterk motorisk, har venner, leker godt med både mindre og større barn, er godt likt av både barn og voksne. Hun har ingen «rare trekk», hun er bare seg selv 100%. Smart liten luring. Jeg har fått barn igjen etter henne, og innsett at JA, det er STOR forskjell på babyer i væremåte, utvikling og jah, alt rett og slett. Denne gangen fulgte jeg ik noe app med milepæler osv. jeg lot bare alt gå sin gang og nøt heller det å være mamma til en ny baby. Angrer ik et sekund. Babyen er straks 2 år og virker helt fin. 😊 Anonymkode: 66cee...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå