AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Bor i nærheten av leirskredet, og lurer på om dyr kan merke det? Den natten og utpå dagen det skjedde oppførte katten min seg veldig rart. Hun tisset utenfor kassen og virket sky og stressa. Kan hun ha reagert på noe i klima eller noe? Anonymkode: fbb4b...a6b
Minya Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Bor i nærheten av leirskredet, og lurer på om dyr kan merke det? Den natten og utpå dagen det skjedde oppførte katten min seg veldig rart. Hun tisset utenfor kassen og virket sky og stressa. Kan hun ha reagert på noe i klima eller noe? Anonymkode: fbb4b...a6b Det er påvist at dyr merker jordskjelv, så det kan godt hende at de også reagerer på vibrasjoner i grunnen før slike store jordskred. Det var vel gjort noen undersøkelser på om hvorvidt jordskredet skjedde fordi det var et bittelite jordskjelv ikke langt unna og det påvirket massene nok til at kvikkleira fikk fart på seg. 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 Ofte i forbindelse med slike skred kommer det varseltegn. Leire som siver ut i bekker og vann osv som vi kanskje ikke rekker å oppdage før skredet starter. Katter farter mye om og kan kanskje ha fått meg seg noe. Kanskje har de spist noe som har blitt dårlig grunnet leireforgiftning ? Slike skred har i allefall potensiale til å ha forårsaket foranledninger som har hatt innvirkninger på omgivelsene og som kan ha påvirket matkilder og andre ting som kan ha påvirket henne? Anonymkode: a57b0...929 1
solmåneogstjerner Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 Ja. Det er mange eksempler på at dyr har reddet mennesker fra forskjellige typer hendelser fordi de varsler. Sansene deres er mer sensitive enn våre. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå