Gå til innhold

Snusemani? Ender med knurring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann

Vi har en fransk bulldog som straks fyller 2 år.

En sjelden gang kan han få en slags «snusemani». Vi kan sitte i sofaen også er det som om han plutselig finner en lukt (dette kan være etter han har liggi på samme sted flere timer)

Da blir han helt vill, flyr rundt og bare snuser med nesa ned i gulvet/sofa eller hvor han er. 
Første gang vi merket dette tenkte vi ikke noe på det, men nå har han plutselig begynt å knurre mot oss hvis vi tar på han mens han snuser. 

Vi skal selvfølgelig ta dette med veterinær når dette åpner igjen men det jeg lurer på nå er; Har noen av dere vært borti lignende før?? 

Anonymkode: a4909...751

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første jeg tenker er.... ikke ta på han når han er opptatt? 😅 Han gjør jo ingen skade med å snuse rundt... 

Jeg tror ikke det er noe galt med hunden deres. Han er bare opptatt med en lukt han fant og signaliserer at det ikke er tiden for kos 🙈

Anonymkode: 090eb...4a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Første jeg tenker er.... ikke ta på han når han er opptatt? 😅 Han gjør jo ingen skade med å snuse rundt... 

Jeg tror ikke det er noe galt med hunden deres. Han er bare opptatt med en lukt han fant og signaliserer at det ikke er tiden for kos 🙈

Er ikke det at han snuser, det er det maniske med det. Skjønner det blir vanskelig for deg å forstå når du ikke ser. 
Det er heller ingen lukt det skal være, for det kan skifte med at han snuser på beinet til samboer, så går han til sofaen, så går han til sin helt nye seng. Han begynner også å sleike på alt, og kan også skvette fra seg litt urin.

Det er som om han lukter noe som ikke finnes? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og var vel ikke akkurat dette jeg spurte om heller. 

Forstår det at mange her inne ikke leser hva som blir skrevet før de svarer.

Jeg lurer på; HAR noen vært borti denne type oppførsel før

Skrevet

Kan det være at han leter etter noe han har drømt om? Du skriver at han kan ha ligget i ro lenge på samme sted, før han plutselig setter i gang og snuser manisk rundt seg?

Det kan nesten høres ut som han drømte om noe, og så våkner han og begynner å lete febrilsk etter det han drømte om, liksom "Jeg vet det skal være her en plass for jeg så det nettopp!" (men i drømme, som hunden sikkert ikke kobler helt)

Bare en teori fra min side altså : )

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Oj jeez unnskyld da

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke noe nytt det fenomenet der - med lesingen altså.

Har opplevd det du beskriver, det er blitt veldig mye av det nå på hundens gamle dager (10 år). Den knurrer eller agerer ingenting på å få beskjed om å slutte, noe den også gjør, men kan fort være i gang igjen bare noen minutter etterpå.

Grunnen til at den får beskjed om å slutte, er fordi det rett og slett lager veldig mye lyd. Skjønner godt hva du beskriver som manisk, fordi hunden blir veldig opptatt av det her, uten at det er lett å se hensikten, og kan holde på i hva som virker som evigheter.

Anonymkode: 7ebc7...387

Skrevet

Hunden er gammel? Demens kan være en grunn.

Unngå å ta på ham. Prøv å gi ham mer mental stimuli gjennom dagen. Gi mat i kong eller andre mat-leker. Gi ham en ball med godbiter i. Gjør godbitsøk I huset. 

Anonymkode: c5e85...9f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...