Gå til innhold

Corona-test blir obligatorisk for reisende til Norge.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igjen gjør FHI en dårlig vurdering, Mens Regjeringen og Helsedirektoratet ville ha det obligatorisk ville FHI helst ha anbefaling enn en plikt... Er det mulig... 

• Liker 4
Skrevet
NorthernLight skrev (4 minutter siden):

Mens Regjeringen og Helsedirektoratet ville ha det obligatorisk ville FHI helst ha anbefaling enn en plikt... Er det mulig... 

FHI anbefaler også at det blir færre unntak fra innreisekarantene og at det vurderes å innføre karanteneplikt for alle som bor i samme boenhet som den som er i innreisekarantene etter reise fra UK eller Sør-Afrika. Synes du det er like håpløst?

Ellers har opposisjonspartiene etterlyst obligatorisk testing ved innreise i lang tid så merkelig at du ikke heller retter kritikken mot regjeringen.

• Liker 2
Skrevet
Fungerende skrev (2 minutter siden):

FHI anbefaler også at det blir færre unntak fra innreisekarantene og at det vurderes å innføre karanteneplikt for alle som bor i samme boenhet som den som er i innreisekarantene etter reise fra UK eller Sør-Afrika. Synes du det er like håpløst?

Ellers har opposisjonspartiene etterlyst obligatorisk testing ved innreise i lang tid så merkelig at du ikke heller retter kritikken mot regjeringen.

Jeg har rettet mye kritikk mot Regjeringen, du får sjekke postene i forumet. Det jeg sa er at det var på tide med obligatorisk testing. Alt FHI sier er selvfølgelig ikke håpløst. Jeg er enig i at man må ha strenge karanteneregler. 

• Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke helt poenget.. 

Jeg var selv smittet med corona i oktober så jeg har handlet mye i Sverige fordi man slipper karantene om man kan legge frem dokumentasjon på at man har hatt corona.. 

Derfor lurer jeg på om dette gjelder meg også?? Om jeg er i Sverige og handler i 2 timer og må teste meg innen 24 timer i Norge vil jo ikke denne testen være positiv?? Man får ikke et positivt testresultat etter 24 timer (senest)? Er isåfall sløs av testutstyr 

Skrevet

Og her ser man hvor lurt det var

https://www.nrk.no/norge/_-her-er-det-fullstendig-kaos-og-umulig-a-holde-avstand-1.15310527

Nå blir det stor trengsel på flyplassen med risiko for å bli smittet der, istedenfor at alle drar rett hjem og i karantene. Det hadde hatt mer for seg å kreve test mot slutten av karanteneperioden. Da ville man også fanget opp mer smitte blant de som ikke har vært i utlandet lenge nok til å evt slå ut positivt på en test ved ankomst.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har null sympati for de som må stå lenge i kø for å få testet seg. Arealet er mer enn stort nok til å holde avstand og de har selv valgt å dra på ferie under en pandemi!

Skrevet

Ryddet for spekulasjon. 

_popcorn_, mod

• Opprett ny...