AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Noen som vet når det er ny pressekonferanse for tiltakene i Oslo? Sosial nedstengning er jo til 7 januar nå, men det bør vel komme mer informasjon snart? Det er jo bare en uke igjen.. Anonymkode: ef9b6...456
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 Med tanke på smittetallene bør du ikke være optimistisk. Det får vel mot enda mer nedstenging. Anonymkode: 4fafd...d5a 2
SPOCA Skrevet 31. desember 2020 #3 Skrevet 31. desember 2020 Vil tippe at man fortsetter tiltakene, eller at de blir ennå strengere. Smittetrykket er høyt nå, så vi får smøre oss med tålmodighet vi som bor i Oslo. 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #4 Skrevet 31. desember 2020 SPOCA skrev (7 minutter siden): Vil tippe at man fortsetter tiltakene, eller at de blir ennå strengere. Smittetrykket er høyt nå, så vi får smøre oss med tålmodighet vi som bor i Oslo. Smittetrykket har nesten aldri vært høyt. Den er relativ lav. Ingen grunn til bekymring. Anonymkode: 6d5f3...0c2 4
SPOCA Skrevet 31. desember 2020 #5 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Smittetrykket har nesten aldri vært høyt. Den er relativ lav. Ingen grunn til bekymring. Anonymkode: 6d5f3...0c2 Vi har i dag det høyeste smittetrykket vi har hatt siden pandemiens start. Og jo, jeg har absolutt grunn til bekymret. Jeg var nemlig smittet i mars og var svært dårlig i mange uker. Det har jeg overhodet ikke lyst til å bli igjen. 11
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #6 Skrevet 31. desember 2020 SPOCA skrev (4 minutter siden): Vi har i dag det høyeste smittetrykket vi har hatt siden pandemiens start. Og jo, jeg har absolutt grunn til bekymret. Jeg var nemlig smittet i mars og var svært dårlig i mange uker. Det har jeg overhodet ikke lyst til å bli igjen. Da er du immun, er du ikke det? Det var høyere smittetrykk i mars, bare at det var færre som var testet da. Det er relativ lav dødsrate for corona i Norge. Så det er ikke alvorlig sykdom i forhold til influensa, hvor det dør ca 900 personer hvert år. Fremdeles ikke stor bekymring. Anonymkode: 6d5f3...0c2 3
SPOCA Skrevet 31. desember 2020 #7 Skrevet 31. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da er du immun, er du ikke det? Det var høyere smittetrykk i mars, bare at det var færre som var testet da. Det er relativ lav dødsrate for corona i Norge. Så det er ikke alvorlig sykdom i forhold til influensa, hvor det dør ca 900 personer hvert år. Fremdeles ikke stor bekymring. Anonymkode: 6d5f3...0c2 Nei, jeg er ikke immun. Og jeg var innlagt på sykehuset med alvorlige komplikasjoner. Det å bli kvalt levende er ikke noe jeg anbefaler. Og forøvrig: selv om man ikke dør kan man få komplikasjoner i etterkant. Hvilket jeg har. Grunnet problemer med å puste mens jeg var syk sliter jeg i dag med en del komplikasjoner knyttet til spenninger i brystrygg/kropp generelt. Jeg synes i grunn du tar ekstremt lett på dette, og jeg gidder ikke diskutere med mennesker som åpenbart ikke har forståelsen av hvor alvorlig det kan være. Jeg har hatt influensa. Jeg har hatt korona. Jeg vet hva jeg velger, og det er ikke korona. Mer har jeg ikke å si til deg om denne saken. Endret 31. desember 2020 av SPOCA 16
- Brian Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 (endret) 38 minutter siden, SPOCA said: Nei, jeg er ikke immun. Og jeg var innlagt på sykehuset med alvorlige komplikasjoner. Det å bli kvalt levende er ikke noe jeg anbefaler. Og forøvrig: selv om man ikke dør kan man få komplikasjoner i etterkant. Hvilket jeg har. Grunnet problemer med å puste mens jeg var syk sliter jeg i dag med en del komplikasjoner knyttet til spenninger i brystrygg/kropp generelt. Jeg synes i grunn du tar ekstremt lett på dette, og jeg gidder ikke diskutere med mennesker som åpenbart ikke har forståelsen av hvor alvorlig det kan være. Jeg har hatt influensa. Jeg har hatt korona. Jeg vet hva jeg velger, og det er ikke korona. Mer har jeg ikke å si til deg om denne saken. Utrolig, men sant - det finnes dessverre fortsatt folk som fremdeles ikke har forstått alvoret i situasjonen; hvor mange må dø og få senskader før også de skjønner at man må ta dette på alvor ...? Uansett er det trist å høre at du har fått komplikasjoner i etterkant - en jeg kjenner som antagelig også har hatt viruset (muligens to ganger; den siste gangen ble sykdomsforløpet betraktelig kortere), har fortalt om nettopp dette, men det virker som om tilstanden ikke er permanent; ønsker deg derfor riktig god bedring, og håper det blir bedre etter hvert. - Brian 42 minutter siden, AnonymBruker said: Da er du immun, er du ikke det? Det var høyere smittetrykk i mars, bare at det var færre som var testet da. Det er relativ lav dødsrate for corona i Norge. Så det er ikke alvorlig sykdom i forhold til influensa, hvor det dør ca 900 personer hvert år. Fremdeles ikke stor bekymring. Anonymkode: 6d5f3...0c2 Og hvor mange hadde dødd av influansa hvis smittervernstiltakene hadde vært like strenge som nå? Bortimot null. Det samme for korona - hadde det ikke vært for smittervernstiltakene, hadde dødstallene vært betraktelig høyere; det er bare å se hvordan det går i Sverige. Endret 31. desember 2020 av - Brian 9
skrue Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Noen som vet når det er ny pressekonferanse for tiltakene i Oslo? Sosial nedstengning er jo til 7 januar nå, men det bør vel komme mer informasjon snart? Det er jo bare en uke igjen.. Anonymkode: ef9b6...456 Du kan med stor sikkerhet forvente status quo nå. Jeg gjetter til minst over påske. 1
NorthernLight Skrevet 31. desember 2020 #10 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Smittetrykket har nesten aldri vært høyt. Den er relativ lav. Ingen grunn til bekymring. Anonymkode: 6d5f3...0c2 Dummeste jeg har hørt.. Det er selvfølgelig grunn til bekymring. Man har ett mutert virus som er endel mer smittsomt i tillegg til den andre varianten, pluss at vi ikke har sett konsekvensene av jul og nyttår enda.. 7
mima Skrevet 31. desember 2020 #11 Skrevet 31. desember 2020 Myndighetene finner alltid en grunn til å stenge ned. Er det lite innlagte er det høyt antall positive tester (men med milde symptomer). Er det ingen av delene så holdes det stengt fordi det KAN bli en økning.Når man har begynt å vaksinere (med vaksine som mulig ikke hindrer smitte)så vil de fremdeles ha strenge tiltak pga. man ikke vet hvor bra den virker, og regjeringen er ikke fornøyd før vaksinen er blitt presset på nesten hele Norge. Og nå som de har oppdaget at viruset muterer( kan man stole på forskere som er overrasket at det muterer?😄) så er det enda en skrekkfaktor. 2
GrønnNellik68 Skrevet 31. desember 2020 #12 Skrevet 31. desember 2020 Jeg tror ikke det blir noe ende på dette på leeeeeenge d vil hele tiden komme grunner for å holde stengt.. Jeg lurer på hva vi som kun tjener 400 kr pr dag nå .., hvor lenge skal vi klare oss? Hvorfor permitterer ikke arb g oss istedet? Det begynner å bli ille ...
ItchyBitchySpider Skrevet 31. desember 2020 #13 Skrevet 31. desember 2020 mima skrev (2 timer siden): Myndighetene finner alltid en grunn til å stenge ned. Er det lite innlagte er det høyt antall positive tester (men med milde symptomer). Er det ingen av delene så holdes det stengt fordi det KAN bli en økning.Når man har begynt å vaksinere (med vaksine som mulig ikke hindrer smitte)så vil de fremdeles ha strenge tiltak pga. man ikke vet hvor bra den virker, og regjeringen er ikke fornøyd før vaksinen er blitt presset på nesten hele Norge. Og nå som de har oppdaget at viruset muterer( kan man stole på forskere som er overrasket at det muterer?😄) så er det enda en skrekkfaktor. På samme måte som man på våren avlyste alle behandlinger og operasjoner og skapte enorme helsekøer, i påvente av en flom med koronapasienter som aldri kom. Det samme med helsesøstre i kommuner med null smitte som ble omdisponert til koronaoppgaver istedet for å hjelpe ungdommer i isolasjon. Er ikke det bedre å gjennomføre alle behandlinger og operasjoner fortest mulig FØR disse pasientene kommer da? 2
Anbefalte innlegg