Gå til innhold

Baby bilder i julegave

Anbefalte innlegg

Ser at mange gir bort innrammet bilde av sine barn til besteforeldre til jul. Det samme med brudebilder. Personlig synes jeg det er rart å gi bort bilde av meg selv innrammet i julegave til noen.

Hva tenker og gjør dere? Burde vi ha gitt bort bilder av oss fra bryllup og av baby? Ser jo at vi nå er eneste familie som ikke er representerert på besteforeldrenes vegg, så tenker kanskje det er jeg som er utafor her😜 Men er jo ikke akkurat som de har noe valg om å henge opp bilder som gis bort heller da😅

Anonymkode: 03364...ad5

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1437451-baby-bilder-i-julegave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gave er en gave og bilder bruker som regel å koste litt. ☺️

Bilder av barnebarna er kjempe koselig for de som liker det! 

Bruker å gi sånne bilder som julegave «fra barnet» og i tillegg noe annet fornuftig/koselig fra oss voksne.

• Liker 10

Nei. Synes det er en håpløs gave. Da kan de isåfall gi det i tillegg til en skikkelig gave. Her har samboer fått bilder av fadderbarn og onkelbarn osv, de havner rett på kottet. Barne/babybilder er ikke min interiørstil. 

Anonymkode: da21c...5fd

• Liker 9

Baby- og barnebilder i gave til besteforeldrene er jo en veldig vanlig gave. Tror nok minst 9 av 10 besteforeldre får det. Bryllupsbilder er også ganske vanlig, men var kanskje mer standard i gamle dager, før folk ble så innmari pirkete og strenge på interiørstil. Jeg vet i alle fall at mine besteforeldre hadde brudebilder av alle sine avkom på veggen.  

Endret av Ullvott
  • Liker 7

Annonse

Tenker det er en veldig fin ekstra-gave? Spesielt babybilder til besteforeldre. Det koster jo litt å få printet i bra materialer og med en fin ramme. 
Bryllupsbilde i gave er merkelig med mindre brudeparets foreldre spesifikt ønsker seg det.

Anonymkode: 12f64...510

• Liker 1

Takker for svar alle sammen😊 Jeg er helt for å gi bilder fra bryllup hvis noen spesifikt uttrykker ønske om det såklart, men fikk meg ikke til å pakke inn og gi bort til jul😅 og laget heller fotobok av barnet istedenfor innrammet bilde. 

Grunnen til at jeg spør er at jeg ser at de andre i familien har gitt brudebilder og baby bilder i julegave og tenkte da plutselig at vi var rare som ikke gjorde det. Også tenkte jeg på den andre siden at kanskje er besteforeldrene bare glad for at de slapp å få enda et bilde av oss også😝

Anonymkode: 03364...ad5

Jeg ga baby bilde til besteforeldrene i år - første barnebarn og første jul, bildene var av baby sammen med besteforeldrene. Men jeg tror ikke jeg kommer til å gi flere ganger, om de vil ha skolebilder etc så får det være høyst frivillig 😅 dette var i tillegg til andre julegaver. 

Anonymkode: 0d169...645

Har fått noen bilder av barnebarna. Da bytter jeg ut med de som har vært rammet inn og setter i album. Har ikke mange bilder framme, har en hylle over senga og par bilder står på en kommode. Brudebilder ville havnet i album. 

Anonymkode: a1a79...eea

Vi har gitt både babybilder og bryllupsbilder i gave, men bare til våre foreldre, barnas besteforeldre. Og da fordi de ønsket seg disse bildene. Hadde aldri gitt dem bilder hvis de ikke hadde sagt at de ønsket seg bildene. 

Anonymkode: 5a82d...cb4

Min erfaring er at besteforeldre gjerne ønsker seg bilder av barn og barnebarn, men at slike bilder er veldig uinteressante for øvrig familie og venner. Jeg har ett tantebarn og syns også det var stas å få bilde av henne, men et par nære venninner har tolket det dithen at de har gitt meg bilder av deres barn i gave også. 🙄 Jeg har et godt forhold til barna, men allikevel er det ikke så interessant for meg å dekke veggen min med bilder av alle barn jeg kjenner. 

Anonymkode: 18fd0...e54

• Liker 6

Annonse

Jeg gav et nydelig bilde av barnet som nyfødt, sammen med sin morfar - til min far (morfar) til farsdagen. Det falt godt i jord og har fått hedersplass i stua over godstolen hans. Min mor fikk kalender med bilde av barnet til jul. Dette er fordi jeg VET de satt pris på det og liker det. Har ikke gitt bilder til svigers feks fordi der vet jeg at det med all sannsynlighet hadde havnet i en skuff sammen med andre uinnrammede bilder. Jeg tenker man må se besteforeldre an. Det spiller nok også en stor rolle at barnet mitt er mine foreldres første barnebarn og de holder på å renne over av stolthet 😂 Det er derimot svigers femte barnebarn, og selv om de er glade og engasjerte blir han på en måte «en i rekken». 

Anonymkode: b47d8...466

• Liker 1

Jeg husker jeg en gang fikk et innrammet bilde av en bekjent i bursdagsgave. I følge han så var han en modell, så derfor var det å regnes som et kunstverk. Det ble en sånn intern vits i vennegjengen vår i etterkant. 

Anonymkode: deac3...a88

• Liker 3
Annonse

Fikk dette i julegave av søster et år. Bilder fra bryllupet hennes i en bok. Har aldri blitt så skuffet før. Tok bilder selv og hvis jeg har behov for å se bildene igjen har jeg de selv. Har ikke mye tilovers for sånne gaver.

Bilder av barnebarn derimot kan være en superhyggelig tileggsgave. 

Anonymkode: 47e76...32a

• Liker 3

Våre besteforeldre har en hylle i bokhyllen med bryllupsbilder og bilder av barn/barnebarn/oldebarn :) Så de har fått av oss, bryllupsbilde og typisk første bilde i barnehagen og/eller første skolebilde

Anonymkode: 9ff92...6c2

Jeg ga ikke bilde fra bryllupet til jul samme året, det ble etterlyst. Jeg tenkte at det var jo ikke folk interessert i, tok visst feil (min mor, mormor og svigermor). 

Så da vi fikk første barnet nå fikk de et bilde og et album med noen bilder i. Dette var gave fra barnet til besteforeldre og oldeforeldre, så ga vi noe fra oss voksne utenom. Det ble satt stor pris på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...