jhh Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Jeg var hos legen i går da jeg mistenkte jeg hadde bihulebetennelse, men i disse tider er jo alt symptomer på korona. Det ble derfor tatt en koronatest samtidig. Legen sa likevel allerede i går at dette ikke var korona men en bihulebetennelse, å skrev ut antibiotika. I dag fikk jeg svar på koronatesten å den var negativ, men jeg har jo fortsatt symptomer. Det sies jo at en skal holde seg hjemme til en er symptomfri, men gjelder dette også når man har fått stilt en annen diagnose hos legen, som er årsaken til symptomene?
Gjest JannickeBa Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 Vanskelig spørsmål. Jeg regner med at legen så på crp-tallet at dette var en bakteriell infeksjon og ikke (bare) virus. Men det er jo alltid en liten sjanse for at man har virus i tillegg. Uansett har du testet negativt så jeg vil ikke tro at du trenger å forholde deg til de formelle karantene-kravene, men de generelle rådene om å "holde seg hjemme hvis syk" gjelder jo fortsatt. Folk kan bli bekymret hvis de oppdager at du er snufsete, og du kan jo smitte noen med bakterier slik at de også må gjennom runder med lege etc.
Gjest Albbas Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 Du kan ha restsymptomer, men må føle deg frisk og ikke ha feber.
Anbefalte innlegg