Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen
Skrevet
Catalina Culès skrev (Akkurat nå):

En hund er reddet ut i livet, så bra. Men hva er det som gjør at dyr overlever men ikke menneskene? 

Åh, det er faktisk et mirakel ❤️Hunder klarer seg nok godt og har tykk pels, det er vel kanskje schæferen?

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Geirfuglen skrev (Akkurat nå):

Åh, det er faktisk et mirakel ❤️Hunder klarer seg nok godt og har tykk pels, det er vel kanskje schæferen?

Ja, pelsen har nok mye å si, men hva med mat og vann?

Et mirakel er det, uten tvil.

Skrevet

...2020 har gjort meg til et følelsesmessig takras. Som om ting ikke kunne bli verre så kom denne tragedien som er i tankene mine 24/7, og nå sitter jeg her og griner IGJEN som bare det av hunden de har funnet i live...🤧Håper så inderlig på 3 mirakler til...

• Liker 15
Gjest Geirfuglen
Skrevet
Catalina Culès skrev (3 minutter siden):

Ja, pelsen har nok mye å si, men hva med mat og vann?

Et mirakel er det, uten tvil.

De kan overleve mange dager uten mat, men vann er jo verre. Det kan hende det har vært tilgang til vann, f.eks snø som har smeltet og rent nedover? Jeg vet ikke, vet bare at de kan klare seg lenge. I alle fall tøffere raser. Det er vel tre hunder som fortsatt er savnet.

Skrevet
Catalina Culès skrev (11 minutter siden):

En hund er reddet ut i livet, så bra. Men hva er det som gjør at dyr overlever men ikke menneskene? 

Kanskje den kan lukte frisk luft, og derfor vite veien oppover, og kan grave med selvtillit. Har lest engang at man aldri skal grave noen vei om man blir begravd av skred, for man ikke har peiling på hva som er opp eller ned. 

• Liker 6
Skrevet
Catalina Culès skrev (12 minutter siden):

Vil tro det er fordi de som regel er mindre, mennesker har også stort hode, med en tynn hals som er mer sårbar for skader. De har også pels og holder letter varmen enn ett nakent menneske. Og de har fire bein og er designet for fart og støt på en annen måte enn mennesker. 

• Liker 9
Gjest loveli
Skrevet (endret)
judith52 skrev (12 minutter siden):

Kanskje den kan lukte frisk luft, og derfor vite veien oppover, og kan grave med selvtillit. Har lest engang at man aldri skal grave noen vei om man blir begravd av skred, for man ikke har peiling på hva som er opp eller ned. 

Det er en sannhet med modifikasjoner, du skal være veldig innpakket hvis for å ikke merke hva som er opp og ned.  Tyngdekraften drar deg alltid ned. Har du en luftlomme du kan se litt inn i, trenger ikke være større enn et par cm så ser man hvor eventuelle vanndråper drypper ned og man kan kjenne hvilken vei tårene renner. Med trykk på kan, gjelder bare hvis forholdene ligger tilrette for det.

Og det er fare for at ting over deg raser og blir mer kompakt over deg når du begynner å grave, derfor skal man være forsiktig.

Endret av loveli
Gjest Giselle
Skrevet

Ååå, nå må det bare komme frem mennesker som har overlevd! Vær så snill 🙏🏻🙏🏻

Skrevet

Jeg var akkurat og gikk tur med hunden min i  mørket. Boligfeltet her er fredelig med koselige hvite hus som fortsatt er julepyntet. Forestilte meg hvordan det må føles å være i samme situasjon, men å plutselig se husene klappe sammen og falle for så å skli flere titalls meter nedover i glatt gjørme. Helt uvirkelig. Som en skrekkfilm. 
Så var det inn for å se til en sovende treåring med samme uvirkelighetsfølelse.

Når det gjelder hunder, så er de nok mer tilbøyelige til å drikke av ting som søledammer og flytende leire enn oss. Og det kan for eksempel være rotter der nede for en hund eller katt som er veldig sulten.

• Liker 8
Skrevet

Skjønte at de hadde god grunn til å tro at noen kunne ha overlevd. Godt mulig de har hørt piping og bjeffing fra hunden i løpet av de siste dagene. ❤

• Liker 7
Skrevet
Mekkapekka skrev (34 minutter siden):

...2020 har gjort meg til et følelsesmessig takras. Som om ting ikke kunne bli verre så kom denne tragedien som er i tankene mine 24/7, og nå sitter jeg her og griner IGJEN som bare det av hunden de har funnet i live...🤧Håper så inderlig på 3 mirakler til...

Samme her. Begynte faktisk å gråte når jeg leste at de hadde funnet en hund. Det hadde jeg ikke trodd jeg skulle gjøre, selv om jeg er veldig emosjonell. Håper ikke hunden er hardt skadd. Og jeg håper dette betyr at det fortsatt er håp for de 3 gjenværende. ♥️

Dyr har en vanvittig overlevelsesevne altså. De har nok gode instinkter selv om de ikke har vært ville på mange hundre år. 

• Liker 7
Skrevet

Det ryktes at det er chihuahua’en som er funnet.

• Liker 6
Skrevet
murray skrev (10 timer siden):

Jeg gråter og gråter for 2-åringen som aldri får oppleve å bli storesøster. Må hun hvile i fred. 

Ja, akkurat dette med småbarnsfamilien ga meg et ekstra stikk i magen. En hel familie visket ut på et øyeblikk. Det sier en del om hvor små vi mennesker er i denne verden, og hvor maktesløse vi er i kampen mot naturkreftene.

• Liker 16
Skrevet

Den lille hunden som er reddet gir håp ❤️ 

• Liker 8
Skrevet
Catalina Culès skrev (49 minutter siden):

Hvem av hundene var det? Chihuahuaen? 

Gjest Geirfuglen
Skrevet
Callisto83 skrev (Akkurat nå):

Den lille hunden som er reddet gir håp ❤️ 

Er det chihuahuaen? Hvis den har klart seg er det jo virkelig håp ja ❤️

Skrevet
Vinterjenta skrev (4 minutter siden):

Det ryktes at det er chihuahua’en som er funnet.

Det er nok ikke bare et rykte, for det er bekreftet på fb-siden om etterlyste dyr derfra. 😻

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Babypus skrev (4 minutter siden):

Hvem av hundene var det? Chihuahuaen? 

Ja :)

Skrevet
Thildamor skrev (2 minutter siden):

Det er nok ikke bare et rykte, for det er bekreftet på fb-siden om etterlyste dyr derfra. 😻

Hvem side? Har du link?

Skrevet
Catalina Culès skrev (Akkurat nå):

Ja :)

Så utrolig bra! Håper de finner noen overlevde mennesker også. Det gir jo et håp dette her 😊

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...