Ti.09 Skrevet 4. januar 2021 #1001 Skrevet 4. januar 2021 (endret) Denne hendelsen har gjort et stort inntrykk på meg. Den har fått meg til å forstå hvor uforutsigbart livet er. Kjente at jeg ble ekstra trist når jeg leste om 2-åringen som døde. Har ikke barn selv, men har en nevø som også er 2 år. Og tanken på at noe lignende skulle ha skjedd han, får meg til å grøsse. Til de som dessverre er omkommet: Hvil i fred.❤️ Til pårørende: Dere er i mine tanker. Håper dere får ro og støtte i denne vanskelige tiden. Endret 4. januar 2021 av Ti.09 5
Cuddlegirl Skrevet 4. januar 2021 #1002 Skrevet 4. januar 2021 Tenk den lille jenta sov lå og sov ..😔utrolig vondt å tenke på. 5
Jerry Lee Skrevet 4. januar 2021 #1003 Skrevet 4. januar 2021 (endret) Jeg må ut av tråden nå kjenner jeg. 😢 Mine tanker og medfølelse til alle pårørende og andre berørte i katastrofen. Endret 4. januar 2021 av Jerry Lee 4
T-Rex Skrevet 4. januar 2021 #1004 Skrevet 4. januar 2021 (endret) 14 hours ago, semperflorens said: Mener du kommentaren du siterer eller at kvinner (og voksne menn for så vidt) blir omtalt som gutter? Synes det er synd at det blir underkommunisert at også kvinner kan jobbe som redningsarbeidere, brannkonstabel o.l. Å kalle alle for gutter er en del av det. Tror vi går glipp av mye talent og ressurser på den måten. Jeg mente at kvinner blir omtalt som gutta. Selv om jeg forsåvidt alltid har regnet meg som en av gutta, med tanke på interesser. Edit: Det må også sies at jeg tror innsatslederen pleier å jobbe med bare menn, slik at det ikke var gjennomtenkt da han sa gutta, men bare den vanlige omtalen av kolleger. Endret 4. januar 2021 av T-Rex
Gasellen Skrevet 4. januar 2021 #1005 Skrevet 4. januar 2021 Blålin skrev (2 timer siden): Enig. Jeg er selv mamma, men har allikevel en svakhet for eldre, jeg. Har ikke sett noen nevne eldre en eneste gang. Litt opprørt over "hvem som er viktigst" diskusjonen, jeg også. Jeg lider mest med de som lider mest, uansett alder. Jeg tenker at det er tragisk med eldre også, men de har årevis bak seg og har fått sjansen til å utrette litt i livet. Småbarn har aldri kommet dit. De er totalt forsvarsløse på en annen måte enn eldre. Jeg har en sønn som er to år og jeg blir kvalm av hele greia. Det er rett og slett jævelig. tranedatter skrev (1 time siden): Må si jeg synes alle reddningsfolka gjør en fantastisk jobb. Og hundene og deres førere! At redningshunder og førere er frivillige og må "tigge" seg til bidrag fra staten er jo bare horribelt. Dette burde være en naturlig del av redningsetaten. Håper det kommer en endring. Leste på facebooksiden til NRH at de ikke engang kan avskrive bilbruk på skatten... Jeg stemmer for at neste års tv aksjon skal gå til bidrag til denne saken! Jeg har pleid å donere bidrag til de som trener lavinehunder, da det ofte er fokus på deres sak hos den lokale dyrebutikken min. 20
Ti.09 Skrevet 4. januar 2021 #1006 Skrevet 4. januar 2021 Gasellen skrev (1 minutt siden): Jeg stemmer for at neste års tv aksjon skal gå til bidrag til denne saken! Jeg stemmer også for det! 14
Gjest Geirfuglen Skrevet 4. januar 2021 #1007 Skrevet 4. januar 2021 adabsurd skrev (3 timer siden): "Livreddende innsats" ble det sagt i pressekonferansen nå. Enig at man ikke skal overtolke alt mulig, men det er jo merkelig å bruke et slikt ord, særlig når det har gått over 5 døgn siden raset. Har økt tro på at de jobber med å få ut en eller flere overlevende. Hvis det er tilfellet får vi håpe at de vinner kampen mot klokken. Åh, håper inderlig på det.. ❤️ Tenker på den mannen som fortsatt savner både kona og barnet sitt. Tenk, hele hans lille familie er savnet. Får helt vondt i hjertet. 💔
murray Skrevet 4. januar 2021 #1008 Skrevet 4. januar 2021 Gasellen skrev (38 minutter siden): Jeg tenker at det er tragisk med eldre også, men de har årevis bak seg og har fått sjansen til å utrette litt i livet. Småbarn har aldri kommet dit. De er totalt forsvarsløse på en annen måte enn eldre. Jeg har en sønn som er to år og jeg blir kvalm av hele greia. Det er rett og slett jævelig. Jeg stemmer for at neste års tv aksjon skal gå til bidrag til denne saken! Jeg har pleid å donere bidrag til de som trener lavinehunder, da det ofte er fokus på deres sak hos den lokale dyrebutikken min. Jeg vippset til norske redningshunder nå. For noen helter disse hundene er. 20
clyde Skrevet 4. januar 2021 #1009 Skrevet 4. januar 2021 Ti.09 skrev (1 time siden): Jeg stemmer også for det! Jeg og! 3
Gjest solavskjerming Skrevet 4. januar 2021 #1010 Skrevet 4. januar 2021 Mulig jeg er helt på jordet nå, men har tenkt at de betegner søket som «søk etter overlevende» så lenge som de kan for å holde på så mye ressurser som mulig. Misforstå meg rett, jeg håper det fortsatt er mulighet for å finne liv. Men i andre saker, feks ved snøskred, har jeg merket meg at i det øyeblikket søket går over i ny fase: «søk etter antatt omkommen» trappes søkeressursene kraftig ned. Og det tar da lengre tid før de evt finner ofrene. Men som sagt, håper inderlig de finner liv.
Jerry Lee Skrevet 4. januar 2021 #1011 Skrevet 4. januar 2021 7 av 10 funnet døde. Vi må nok innse at ingen har overlevd. 😢 Ufattelig grusomt, dette. 2
pusla Skrevet 4. januar 2021 #1012 Skrevet 4. januar 2021 (endret) Jeg er berørt på den måten at jeg har to evakuerte foreldre i huset nå, men det er mange som har det fryktelig mye tyngre enn oss nå. Synes tråden her var respektfullt og fin, men ser nå at den har tatt en typisk «kg-vending». Håper alle bidrar til å få en respektfullt og konstruktiv tone igjen, av respekt for alle som er berørt av dette ❤️. Endret 4. januar 2021 av pusla 41
T-Rex Skrevet 4. januar 2021 #1013 Skrevet 4. januar 2021 3 minutter siden, pusla said: Jeg er berørt på den måten at jeg har to evakuerte forledre i huset nå. Synes tråden her var respektfullt og fin, men ser nå at den har tatt en typisk «kg-vending». Håper alle bidrar til å få en respektfullt og konstruktiv tone igjen, av respekt for alle som er berørt av dette ❤️. Det er heldigvis ganske enkelt å identifisere trollene, og å sette dem på ignore-lista. 8
Outlander Skrevet 4. januar 2021 #1014 Skrevet 4. januar 2021 3 hours ago, Sylveon said: De fleste har nok forstått det. Faren til 13-åringen hadde en kroppstemperatur på 30 grader når han ble reddet og det var jo bare snakk om en kort periode etter. Mannen ble reddet i underbukse ute i sluddvær, ikke isolert i et lufthull med en dyne rundt seg. Så uansett at det er 5 dager seinere, kan mirakler skjer og si at en av de ligger nå pakket rundt i en dyne i et lite isolert del av huset med et glass vann i nærheten, hvordan ville folk ha reagert om vedkommende døde 6 dager etterpå, og redningarbeid tenkt tja ingen håp, da får vi bare ta det rolig. Faktum er at frem til alle savnende er funnet, burde de ikke ha noe annet enn håp. Som amerikaner tenker jeg på de stakkars folk som jobbet i the WTC etter 9/11 som mot alle omstendigheter befant seg i noe lommer slik de ble hentet ut. Mann skal aldri gi opp håp. 12
Gasellen Skrevet 4. januar 2021 #1015 Skrevet 4. januar 2021 murray skrev (2 timer siden): Jeg vippset til norske redningshunder nå. For noen helter disse hundene er. Hvor vippset du? Har de ett organissjonsnr eller noe? (Ja - jeg er 29 år og ny på Vipps 🙈🙈) clyde skrev (1 time siden): Jeg og! Hvordan fungerer tvaksjonen? Kan jeg gå inn å nominere dem feks? Jeg ønsker å Nominere Norske Redningshunder til tvaksjonen 2021! De jobber mye i utlandet og redder liv også. 3
clyde Skrevet 4. januar 2021 #1016 Skrevet 4. januar 2021 Gasellen skrev (6 minutter siden): Hvor vippset du? Har de ett organissjonsnr eller noe? (Ja - jeg er 29 år og ny på Vipps 🙈🙈) Hvordan fungerer tvaksjonen? Kan jeg gå inn å nominere dem feks? Jeg ønsker å Nominere Norske Redningshunder til tvaksjonen 2021! De jobber mye i utlandet og redder liv også. Jeg er usikker på hvordan formålet velges ut. Men det er kanskje noen her inne som vet det? Skal prøve å søke litt. Det finnes en organisasjon for redningshundene, jeg har ikke vipps selv, men du kan finne siden deres på Facebook
Xmasclovn Skrevet 4. januar 2021 #1017 Skrevet 4. januar 2021 For de som lurer på hvorfor identifiseringen tar tid https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/41bxwq/skredkatastrofen-i-gjerdrum-derfor-tar-det-tid-aa-identifisere-de-omkomne 1
babycodex Skrevet 4. januar 2021 #1018 Skrevet 4. januar 2021 Ville bare dele denne her hvis noen berørte leser her inne "Er du berørt av jordskredet på Gjerdrum og trenger å komme i kontakt med NAV? NAV har opprettet et nummer for personer som er berørt av jordskredet på Gjerdrum. Nummeret til nødtelefonen er 21 05 21 06. Fra mandag 4. januar vil nødtelefonen være åpen hverdager fra kl. 09:00 til 15:00." https://www.nav.no/no/person/innhold-til-person-forside/nyttig-a-vite/er-du-berort-av-jordskredet-pa-gjerdrum-og-trenger-a-komme-i-kontakt-med-nav?fbclid=IwAR2gfhMuHzB9i3B8ZbT_TzmS5we4z5uQ1xnC9ukXKXc-MUy6FMYN5sMiM8M 7
Gjest Giselle Skrevet 4. januar 2021 #1019 Skrevet 4. januar 2021 (endret) Har dere sett intervjuet på Dagbladet med han som kom seg ut av huset med samboeren og begge barna? Jeg knakk helt i sammen når jeg så det 😢 Han beskriver at det var veldig mye lyd og bråk. Han tok med seg barna og et par jakker og løp ut. Han så hagen falle sammen utenfor ol. Det tyder vel kanskje på at ting ikke var over på 1-2-3. Mange har tross alt rukket å våkne, summe seg litt, hente barna, løpe ned og ut osv. Tenker på hun som gikk tur med hunden sin om natten som fortsatt er savnet. Hun hadde pratet i telefonen og så hadde plutselig kontakten brutt. Har ikke fått høre noe av mannen hennes som hun snakket med om hun nevnte noe om bråk og lyder? Merket hun at det skjedde noe mens hun gikk tur? Prøvde hun å løpe fra det? 😥 Endret 4. januar 2021 av Giselle
Hatsumomo Skrevet 4. januar 2021 #1020 Skrevet 4. januar 2021 De driver å skal flytte på en seksmannsbolig for hånd, det er ganske heftig. 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå